Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ei ole mitään velvollisuutta päästää maskittomia julkisissa istumaan viereemme

Vierailija
15.10.2020 |

Vaikka ratikka/bussi/juna olisi täynnä, on sääntö se että jos sinulla ei ole maskia niin et tule istumaan viereeni. Mielestäni on syytä muistaa että käyttäessäni maskia suojelen enemmän muita kuin itseäni, joten aika tökeröä edes yrittää maskittomana tunkea siihen viereen.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Jostain luin, että jos edes 80% käyttää maskia suositusten mukaan, koronan leviäminen käytännössä lähes loppuu. Itse käytän, en halua tartuttaa ketään.

Eli maskipakkomaissa koronan leviäminen on loppunut?

Vierailija
22/64 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MASKI!!!! AAH!!! MASKIT OOH!!!! MASKIT MASKED SINGERISSÄ, MASKEJA KAIKKIALLE. MASKIMASKIMASKIMASKIMASKIMASKI.

Tunkekaa ne v***n maskit sinne missä päivä ei paista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Jostain luin, että jos edes 80% käyttää maskia suositusten mukaan, koronan leviäminen käytännössä lähes loppuu. Itse käytän, en halua tartuttaa ketään.

Näin hän on ”jostain lukenut”. Varmaan täältä jonkun maskirunkkarin aloituksesta.

Vierailija
24/64 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivoisin että edes julkiseen liikenteeseen tulisi maskipakko. Se on ainoa paikka, missä ei oikeasti kukaan pääse virusta karkuun, kun ollaan samassa sillipurkissa missä ilma kiertää. Ja julkisia joutuu käyttämään paljon juuri ne, joille virus on vaarallisin, esim. vanhat ihmiset.

Vaan kun julkisia joutuvat käyttämään myös astmaatikot. Se nyt kuitenkaan ei ole mikään läppä että maski voi aiheuttaa hengenahdistusta.

Vierailija
25/64 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MASKI!!!! AAH!!! MASKIT OOH!!!! MASKIT MASKED SINGERISSÄ, MASKEJA KAIKKIALLE. MASKIMASKIMASKIMASKIMASKIMASKI.

Tämä. Laskin juuri, että kahdella ensimmäisellä sivulla on juuri nyt 12 maskialoitusta. Mikä helvetti teitä maskihulluja vaivaa, eikö teillä ole elämässä mitään muuta sisältöä??

Vierailija
26/64 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivoisin että edes julkiseen liikenteeseen tulisi maskipakko. Se on ainoa paikka, missä ei oikeasti kukaan pääse virusta karkuun, kun ollaan samassa sillipurkissa missä ilma kiertää. Ja julkisia joutuu käyttämään paljon juuri ne, joille virus on vaarallisin, esim. vanhat ihmiset.

Miksi vanhojen ihmisten pitäisi käyttää paljon julkisia? 

Vierailija
27/64 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen joku hiton maskillinen toope tuli istumaan vastapäätä minua maskitonta, vaikka lähettyvillä olisi ollut vapaata tilaa jonkun maskillisen ympärillä. Mutta ei, piti tulla minun maskittoman lähelle. Mietin että ei nämä maskinaamat taida kovin älykkäitä olla.

Se halusi tulla sinne esittämään marttyyriä ja mielenosoituksellisesti huokailemaan ja pyörittelemään silmiään, mutta performanssi nimeltä ”MINÄ suojelen sinua” näköjään epäonnistui.

Vierailija
28/64 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Ei tietenkään, koska ihmiset eivät voi elää maskit naamalla 24/7. En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta pointti lienee, että tilanteissa, joissa maskipakko on, leviäminen käytännössä pysähtyy. Mutta ihmiset eivät asu bussissa ja virastoissa ja missä niitä maskeja nyt käytetäänkään. Muissa maissa ihmisillä on yleensä keskimäärin paljon enemmän lähikontakteja kuin Suomessa, ja sitä mukaa tauti myös leviää enemmän.

Vierailija
29/64 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vanhojen ihmisten pitäisi käyttää paljon julkisia? 

Siksi että vanhat ihmiset eivät useinkaan aja omaa autoa?

Vai meinaatko, ettei yli 70-vuotiaan ihmisen tarvitse käydä ikinä missään?

Vierailija
30/64 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan kun julkisia joutuvat käyttämään myös astmaatikot. Se nyt kuitenkaan ei ole mikään läppä että maski voi aiheuttaa hengenahdistusta.

Eli koska osa lapsista ei pysty ottamaan poliorokotetta, ei tasapuolisuuden nimissä rokoteta enää ketään?

Vierailija
31/64 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap yksinkertainen ämmä?

Vierailija
32/64 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on. Itse voit toki halutessasi väistää.

Vierailija
33/64 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvavälit on syytä pitää, eli kenenkään ei pitäisi mennä istumaan toisen viereen tai suoraan eteen.

Matkustajamäärien rajoittaminen on kuskin tehtävä. Jos kuski päästää auton täyteen, miten pidät turvaväliä?

Vierailija
34/64 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aplla on velvollisuus pyytää isellensä holhousta

Vierailija
35/64 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin jäi naamioitumiskielto? Joskus oli tällainen laki.

Vierailija
36/64 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viereen ei kyllä tule maskillinenkaan. Jos yrittää niin lähden samantien itse pois.

37/64 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Eipä ole loppunut maskipakkomaissakaan vaan on tarvittu muitakin rajoituksia. 

Kaikki tarpeelliset rajoitukset käyttöön ja maskit oikein käytettynä. Ei lopeta täysin tartuntoja, mutta vähentää tehokkaasti, ikä tehohoito ylikuormitu. Ihan sama kuin kaikissa muissakin riskeissä.

Tukevat tikapuut ja joku voi vielä seisoa alhaalla varmistamassa, Kiipeäjällä sopivat jalkineet, selvin päin ja keskittyy siihen, mitä on tekemässä. Heikkovoimaiset ja huimauksesta kärsivät eivät kiipeä tikapuille ollenkaan.

Vierailija
38/64 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole mitään oikeutta kieltää sitä. Eikä puuttua toisten maskinkäyttöön ja käyttämättömyyteen.

Vierailija
39/64 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Laskin juuri, että kahdella ensimmäisellä sivulla on juuri nyt 12 maskialoitusta. Mikä helvetti teitä maskihulluja vaivaa, eikö teillä ole elämässä mitään muuta sisältöä??

Kiitos, että olet olemassa. On mukava nähdä tervepäisten ihmisten kommentteja täälläkin.

Vierailija
40/64 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään toista ei tarvitse sietää, sehän on suomalaisuutta parhaimmillaan jo vuodesta 1918!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan