Kutsuuko miehesi sinua "äidiksi"?
Kommentit (19)
Luojan kiitos, ei! Eräs nuoruusvuosien ex sen sijaan kutsui mamiksi, jopa sängyssä.. Eikä meillä edes ollut lapsia, jep jep.
Ei kutsu, paitsi silloin, kun puhuu lapsellemme ("Menepä äidin luokse!"). Mielestäni on ällöttävää, jos puolisot kutsuvat toisiaan äidiksi ja isäksi, mutta tapansa tietysti kullakin.
Jos kutsuu minua kutsuu nimellä. Jos puhuu minusta lapsille kutsuu äidiksi. Ja sama toisin päin. Minusta on ihanaa kun lapset kutsuu minua äidiksi ja miestäni isäksi.
Ei kutsu ja vetäisin herneen nenään, jos kutsuisi. On sillä äiti, ja se en ole minä.
Te suututte, jos miehenne kutsuu teitä äidiksi, mutta silti sen miehen täytyy antaa teille ÄITIENpäivälahja... Erittäin ristiriitaista...
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 15:46"]Te suututte, jos miehenne kutsuu teitä äidiksi, mutta silti sen miehen täytyy antaa teille ÄITIENpäivälahja... Erittäin ristiriitaista...
[/quote] miksi pitäis antaa?
Vaimoni kutsuu minua iskäksi. Aiemmin ärsytti, mutta enää en jaksa ärsyyntyä kotioloissa. Itse kutsun vaimoa äiteeksi, koska kulta, rakas tms. ei tule luonnostaan, mutta joskus kutsun etunimellä. Lasten ollessa kotona kätetään pääosin äitee/iskä.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 15:46"]
Te suututte, jos miehenne kutsuu teitä äidiksi, mutta silti sen miehen täytyy antaa teille ÄITIENpäivälahja... Erittäin ristiriitaista...
[/quote]
En anna vaimolle lahjaa siksi, että hän on minun äitini, vaan koska hän on äiti. Alaikäisten lastenko pitäis ostaa kalliit lahjat? :)
Kutsuu ja mä miestä iskäksi. Siis kotona, ei muualla tai vieraiden kuullen. Jos ollaan kahdestaan, niin kutsutaan toisia nimeltä.
Mulla on muutama kaveri, jotka kutsuivat vanhempiaan etunimiltä ja mun mielestä se oli aivan totaallisen kamalaa ja se johtui kuulemma siitä, että olivat matkineet vanhempiaan. Senpä takia me ollaan ekasta lapsesta asti kutsuttu toisiamme äidiksi ja isiksi.
Kutsuu silloin kun puhuu minusta lapsille. Suoraan puhutellessa ei.
Lapsille puhuessa kyllä. Muuten ei. Paras tapa minusta. En haluaisi olla lapsillemme "Sirpa".
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 15:46"]Te suututte, jos miehenne kutsuu teitä äidiksi, mutta silti sen miehen täytyy antaa teille ÄITIENpäivälahja... Erittäin ristiriitaista...
[/quote] miksi pitäis antaa?
[/quote]
Ei pitäisiköän antaa, mutta joka äitienpäivä äidit itkee, kun mies ei antanut lahjaa. Eikä äitienpäivänä äidille kalliita lahjoja tarvitse, lapsethan ne antaa ja tekee. Ei me koskaan äidille mitään ökykallista olla ostettu alaikäisinä ja äiti on ollut tyytyväinen.
Ei tosiaankaan. Lapsille puhuessan sanoo äidiksi, esim. kysy äidiltä. Nimellä kutsutaan toisiamme normaalisti.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 16:08"]
Ei pitäisiköän antaa, mutta joka äitienpäivä äidit itkee, kun mies ei antanut lahjaa. Eikä äitienpäivänä äidille kalliita lahjoja tarvitse, lapsethan ne antaa ja tekee. Ei me koskaan äidille mitään ökykallista olla ostettu alaikäisinä ja äiti on ollut tyytyväinen.
[/quote]
Mun vaimo petti mua. Osasyynä oli kuulemma se, että en muistanut äitienpäivänä enkä muutenkaan huomioinut. Toki muutakin oli. Kivoja nuo naiset.
No ei tosiaankaan kutsu! Ja me ollaan kyllä semmonen perhe missä mies on hankkinut jos on hankkinut lahjan niin vain omalle äidilleen, ei toki minulle! Lapset ovat tehneet mulle ja minä muistan isänpäivänä omaa isää, en toki m iestä joka ei ole isäni!
Se on tosi naurettavaa kun jotkut naiset vaatii äitienpäivälahjoja puolisolta, ei voi kun nauraa!
Kutsuu äidiksi, kun lapset on kotona eli vaikka puhuisi suoraan minulle. Samoin minä häntä isiksi. Kun ollaan kaksistaan kutsutaan toisiamme nimeltä. Joskus vahingossa jää äiti/isi puhe päälle ja huvittaa molempia kun sen viimein huomaa. Samalla tavoin joskus jää lasten musa autoon päälle ja ajetaan tyytyväisenä pitkän matkaa titi-nalle soiden ennen kuin jompi kumpi älyää vaihtaa radion päälle. ;)
Eli en loukkaannu äidittelystä.
Nimellä kutsuu. Ja mun mielestä äitien/isänpäivälahja on ihan eri juttu, sillon myös puoliso voi lahjoa ja onnitella, koska se vaimo on jonkun äiti. Se on äitienpäivä (kaikkien äitien), ei vain oman äidin päivä:) Itsekin onnittelen tätiäni, siskojani ja perheellisiä kavereita äitienpäivänä, vaikkeivat he juuri mun äitejä olekaan :)
Ei kutsu. Ja hassua se olisikin, kun ei lapsikaan sano minua äidiksi.