Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapsi olla allerginen vain joillekin koirille?

Vierailija
12.01.2014 |

Poika ollut paljon tekemisessä Amerikan cockerspanielin kanssa eikä reaktioita. Nyt oli leikkimässä pienen lyhytkarvaisen koiran kaa ja tuli näppylöitä käsien ja jalkojen taipeisiin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Allergeenien määrä vaihtelee, proteiinitkin ovat sen verran yksilöllisiä, että omalle koiralle/usein tavatulle voi siedättyä, ja silti olla allerginen muille.

Vierailija
2/7 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin koirilla on rasvaisempi talviturkki kuin muilla roduilla, joten ihan mahdollista on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä. Allergia ei ole riippuvainen koiran karvojen pituudesta, vaan esimerkiksi siitä, että toisilta koirilta irtoaa hilsettä enemmän kuin toisilta. Toisia koiria myös pestään useammin kuin toisia, mikä saattaa myös vaikuttaa asiaan.

Vierailija
4/7 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla vaan voi, nimenomaan lyhytkarvaiselle koiralle jolloin tulee helpommin kontakti ihon pintaan ja hilseeseen. Esim. itse olin lapsena allerginen kaverin dalmatialaiselle. Kun silittelin sita, sain nappyja kasivarteen. Muiden koirien kanssa ei ongelmaa.

Vierailija
5/7 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Mä olen allerginen koirille joilla karva on lyhyttä ja "pistävää", esim. bokserit, pinserit, mopsit, dobberit jne.

Allergiatesteissä tosin on todettu että allergiaa ei olisi, mutta kyllähän sen itse huomaa kun kyseisiä koiria paijatessa iholle nousee nokkosihottumaa, silmät kutisee, nenä vuotaa jne.

Vierailija
6/7 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, koirissa on yksilöllisiä eroja, jotka eivät välttämättä liity rotuun, Turkin pituuteen eivätkä mihinkään ennustettavissa oleviin asioihin.

Esim. tuttavaperheen koira aiheuttaa lieviä allergiaoireita jopa ihmisille, jotka eivät ole mistään muusta koirasta saaneet oireita tai muutenkaan allergisia millekään. Koira-allergiset saavat tästä koirasta todella voimakkaat oireet.

Vierailija
7/7 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös koiran syljessä ja nenäeritteissä on eroja. Eli kun koira nuuskii tai nuolee käsiä tai kasvoja, reagoi allerginen eri vahvuuksilla toisiin koiriin. Itse olen allerginen collieille tosi vahvasti, mutta omat koirat eivät aiheuta reaktioa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän