Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Superfoodien ykkönen? Mitä suosittelisit?

Vierailija
12.01.2014 |

Mikä on sinun suosikkisi superfoodeista? Suosittele omaasi!

Kiva jos jaksaisit myös perustella :)

Oma suosikkini kotimaiset marjat ja    avokado.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan varmaan alapeukkuarmeijan niskaani, mutta mulle maca-jauhe on ollut todellinen superfood. Aloin käyttämään sitä noin vuosi sitten todella stessaavassa elämäntilanteessa ja jo alle kuukauden käytön jälkeen tunsin sen auttavan. Olin energisempi ja stressin oireet (jotka olivat edenneet ihan fyysisiksi) helpottivat. Siitä asti olen jatkanut macan käyttöä kuureina.

Macan lisäksi ruokavaliooni sisältyy "superfoodeina" avokado, parsakaali, suomalaiset metsämarjat, nokkonen, paljon pähkinöitä ja siemeniä ja raakasuklaa herkutteluhetkiin. Luomu kananmunatkin on yksi ruokavalioni perusraaka-aineista, mutten osaa kyllä kananmunia pitää "superfoodina".

Vierailija
22/33 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kotimaiset marjat ja kasvikset. Pähkinät ja muut ulkomaan kama on arveluttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 15:00"]

Chlorella toimii krapulanehkäisyyn, vaikka ei ihan heti uskois. Tehostaa kai maksan toimintaa.

[/quote]

joo, tämä on jännä, mutta kuulemma oikeasti toimii! Chlorellan lisäksi myös spirulina vähentää darraa. Mihin mahtaa perustua? Levien kanssa kannattaa kuitenkin aloittaa tosi rauhallisesti, usein tulee tujuja aloitusoireita.

Vierailija
24/33 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnänorasjauhe

Tavallaisia ruokia, jotka tosi terveellisiä: kukkakaali, avokado, kaikki marjat, pähkinät (ei maapähkinä), voi tietty kutsua myös "superfoodiksi".

Vierailija
25/33 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsakaali, pähkinät, pakuri, hampunsiemenet ja hampunsiemenöljy.

Vierailija
26/33 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 13:05"]

Voi. Hyvää ja terveellistä! Auttaa painonhallinnassa, tasapainottaa hormonitoimintaa, parantaa ihoa, pitää suoliston toiminnassa, parantaa tulehduksia ja vaikka mitä muuta.

Joo ei ole tieteelllistä faktaa, pelkästään pienen piirin kokemusperäistä tietoa. Äitini on yli 80-v ja ikänsä popsinut voita, oli omalta äidiltään oppinut sen terveysvaikutuksista. Mummo eli 96-vuotiaaksi terveenä ja sitten kupsahti yllättäen.

Äidilläni ei ole mitään sairauksia, vaivoja tai kipuja ja on normaalipainoinen. Kuulo on hyvä, eikä tarvitse edes silmälaseja, pyöräilee, hiihtää, sauvakävelee, jumppaa ja ui. Ai niin joo on äidillä yksi "vaiva": korkea kolesteroli, yli 8. Sille äitimuori nauraa ja laittaa kahviinsa paitsi lorauksen kermaa, myös nokareen voita. Itsekin olen jo reilusti yli 40-v ja terve ja hoikka.

Toki muitakin superfoodeja on; kerma, mustikat ja puolukat, kaikki vihreät villivihannekset, kananmuna.

[/quote]

VMP

Vierailija
27/33 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 14:06"]

Goiji-marjat ym. Kiinasta lentokoneella tuotu ympäristömyrkkyjä sisältävä skeida.

[/quote]

Samaa mieltä. Myös luomumerkityissä on hyönteismykkyjäämiä. Ehkä se on ollut joskus Mongoliassa villinä kasvaessaan superfood.

Vierailija
28/33 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 13:32"]

Jännä kun normaalille ruoalle on pitänyt keksiä joku helkutin typerä nimi...

[/quote]

tämä.

Vierailija
29/33 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelen pakurikääpää ja varsinkin Pohjoisesta poimittuna, koska lapin karuissa olosuhteissa kasvaneena se sisältää huomattavasti enemmän vaikuttavia aineita. Pysyy flunssa yms. poissa, kun nauttii 2-4 kupillista päivässä :) Täältä saa Inarista poimittua pakurikääpää www.siggan.com.

Vierailija
30/33 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/33 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös liputan chlorella -levän puolesta! On aivan mahtava tuote, käytön huomaa voinnissaan! 

Kannattaa toki myös juoda paljon vettä ja syödä puhdasta ruokaa.

Vierailija
32/33 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimainen luomukaura

Vierailija
33/33 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superfood on hyvä asia! Se herätti moneen elämään selvästä kuolemaan johtavasta kuilusta.