Onko teillä rahat niin vähissä
Että ette voi valmismatkoja tehdä? Lähes joka ketjussa valitetaan että kun valmismatkat on paljon kalliimpiakin. ei se nyt kuitenkaan niin suuri hintaero ole ja siinä säästää aikaa itselleen, kun ei tarvitse siträ halvinta lentoa ja hotelia etsiä.
T: Vuonna 2013 kolme valmismatkaa ja kaksi omatoimimatkaa lasten kanssa tehnyt.
Kommentit (46)
Ei kun meillä riittää rahat ihan oman matkan tilaamiseen. Meillä on tietty toive ja vaatimus matkakohteen suhteen, ja sitä toivetta ei yksikään suomalainen matkanjärjestäjä täytä. Otamme vain lennon esim. Kanarialle tai Kreetalle, auton ja hotellin varaamme itse. Homman nimi on FKK.
Riippuu arvojärjestyksestä. Rahat on tiukalla ja kaikkia haluja ei voi toteuttaa. Nyt menee (kalliit)harrastukset maksuissa edelle. Matkat teen halpojen lentojen ja vuokra-asuntojen mukaan. Siinä saa mielestäni enemän rahalle vastinetta. Viimeksi asunnon vuokraan kuului uima-allas. Uusi rakennus, 2 makkaria, olohuone, keittiö, netti, tiski- ja pesukone ja se uima-allas pihalla. 3 viikkoa samalla rahalla kuin olisi ollut valmismatkalla 2 viikkoa. Ainoa ero oli, että talo ei ollut rannalla, mutta ei kovin kaukanakaan.
En vaan kestä matkaseurana kiljuvia kakaroita ja valittavia mummoja. Ne lentokenttäkuljetuksetkin on täyttä tuskaa. Lisäksi en myöskään halua mitään yli-imeliä matkaoppaita katsella, jotka tuputtavat retkiään yms.
On tämä elintaso kyllä naurettavaa. Keskivertoihmisellä pitäisi olla varaa rampata monta kertaa vuodessa ulkomailla, jotta ei kuuluisi kastiin "köyhä". Suhteellisuudentaju!
Ei ole rahat vähissä, mutta ei ole silti varaa käydä jatkuvasti ulkomailla. Ja valmismatkat ei kyllä kiinnosta ollenkaan.
Miksi maksaisin palveluista, joita en tarvitse? En ole köyhä, mutta kyllä minulla on aina rahalle parempaa käyttöä.
Rahat on vähissä. Mulla on tilillä pari sataa ja miehellä pari kymppiä. Ensi viikolla sille onneksi tulee lisää. Eipä paljon valmismatkoja tilailla.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 07:38"]
siinä säästää aikaa itselleen, kun ei tarvitse siträ halvinta lentoa ja hotelia etsiä.
[/quote]
Älytön perustelu. Jos ei ole kiinnostunut rahan säästämisestä, voihan sitä itsekin varata sen ensimmäisen Finskin lennon ja ilmeisimmän hotellin. Näin säästää vielä sen ajan, jonka muuten tuhlaisi matkatoimiston palveluja käyttäessä.
Valmismatkoilta ei saa sitä, mitä me haluamme. Tämän lisäksi omatoimimatkoilla säästetyt rahat käytämme iloisin mielin seuraavaan omatoimimatkaan. Oletko itse niin uusavuton, ettet osaa omatoimimatkaa rakentaa? Vai vain laiska? Vai niin tietämätön matkakohteestasi tai kielitaidoton, ettet selviä ilman opasta?
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 07:38"]
Että ette voi valmismatkoja tehdä? Lähes joka ketjussa valitetaan että kun valmismatkat on paljon kalliimpiakin. ei se nyt kuitenkaan niin suuri hintaero ole ja siinä säästää aikaa itselleen, kun ei tarvitse siträ halvinta lentoa ja hotelia etsiä.
T: Vuonna 2013 kolme valmismatkaa ja kaksi omatoimimatkaa lasten kanssa tehnyt.
[/quote]
Onko teillä rahat niin vähissä kun ette voi ostaa loma asuntoa välimereltä.
Onko sulla AP järki niin vähissä, että oikeasti luulet kaikkien tässä maailmassa olevan rikkaita? Rahallahan ei olisi mitään arvoa, jos sitä jokaisella olisi runsaasti. Tää on näitä typeriä aloituksia jonka tarkoitus on vaan provosointi. Ja mä lankesin vastaamaan...
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 09:30"]
Valmismatkoilta ei saa sitä, mitä me haluamme. Tämän lisäksi omatoimimatkoilla säästetyt rahat käytämme iloisin mielin seuraavaan omatoimimatkaan. Oletko itse niin uusavuton, ettet osaa omatoimimatkaa rakentaa? Vai vain laiska? Vai niin tietämätön matkakohteestasi tai kielitaidoton, ettet selviä ilman opasta?
[/quote]
Katsos kun monia miellyttää juuri se valmismatkojen kaikkein kliseisin anti. Menomatkalla lauletaan koneessa Sininen ja valkoinen, perillä on suomalaisten suosima hotelli ja suomalaisille sopivaa ruokaa, eväänä Juhla Mokkaa, ja päiväohjelmassa paljon paljon hyvää halpaa viinaa. Illalla possujuhlat, joissa siat sekä vartaassa että sen ympärillä. Matkamuistoksi muovinen sombrero.
Juu, on rahat vähissä, olen hoitovapaalla. Ei ole varaa edes omatoimimatkoihin. En tiedä onko varaa sittenkään, kun menen takaisin töihin.
Ei ole varaa. Yh, bruttotulot n. 1500 ja siihen päälle lapsilisät ja elarit yht 600. Asutaan maaseudulla, auto välttämätön.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 09:30"]
[/quote]
Katsos kun monia miellyttää juuri se valmismatkojen kaikkein kliseisin anti. Menomatkalla lauletaan koneessa Sininen ja valkoinen, perillä on suomalaisten suosima hotelli ja suomalaisille sopivaa ruokaa, eväänä Juhla Mokkaa, ja päiväohjelmassa paljon paljon hyvää halpaa viinaa. Illalla possujuhlat, joissa siat sekä vartaassa että sen ympärillä. Matkamuistoksi muovinen sombrero.
[/quote]
No hyi helvetti. Suomaassa saa olla ihan tarpeeksi tekemisissä suomaalaisten kanssa. Pakettimatkat vaan on niin wt. Meidän perhe menee ulkomaille nimenomaan tutustumaan siihen paikalliseen kulttuuriin ja ihmisiin. Mitä vähemmän suomaalaisia, sen parempi.
Olin valmismatkalla 2 viikkoa viime vuonna, äkkilähtö. Sitten otin edullisen lennon ja tilasin netistä halvan hotellin ja olin viikon. En pane painoa paljon hotellille koska se on vaan nukkumispaikka ja vaatteiden vaihtopaikka.
On.