Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä hyväpalkkaisella alalla panostetaan vähiten ulkonäköön

Vierailija
11.01.2014 |

Ja millä matalapalkka-alalla taas panostetaan eniten?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväpalkkainenkaan keittiömestari ei duunii laittaudu. Kosmetologit ja kampaajat sen sijaan ovat (tai heidän tulisi olla) firmansa "käyntikortti" ja siten laittautua. Kaikki alat joissa et ole asiakkaiden kanssa suoranaisesti tekemisissä harvoin laittautuvat. Paitsi suuryritysten toimistotyöläiset, hekin vaihtelevasti. 

Vierailija
42/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 21:43"]

IT-alalla ei panosteta ollekaan. Nörtit istuvat 8-10 tuntia kellarissa koodaamassa ja sitten ovi aukaistaan ja ne päästetään kotiin.

[/quote] Työpöytäni on Jugend- kodissani ikkunan edessä jotta voin välillä ihailla avautuvaa merinäköalaa. Välillä käyn konttorilla tai asiakkaiden luona (työsuhdeautollani) mutta he odottavat että puhun fiksuja ja tarjoan ratkaisuja ongelmiin, eli panostan siihen puoleen.

On It-alallakin mahdollista edetä ulkonäkö edellä erityisesti myynti- ja hallintopuolella. Ja somia projektipäälliköitä on ollut maailman sivu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

koodauksessa.  

olen softafirmassa töissä ja kaikki koodaajat kulkevat perusvaatteissa. yleensä eivät tapaa asiakkaita eikä ole naisia vaatimassa pukeutumista...   

Vierailija
44/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos on tehnyt paljon töitä esim opiskelun suhteen on päätynyt kutsumusammattiin--> ulkonäkö ei määritä mitään kun tekee intohimonsa mukaista työtä-esim tutkijana.

Vierailija
45/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
46/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusalan erikoisosaajat. Vaikkapa nyt erikoisvalujen raudoittaja ei yleensä todellakaan panosta ulkonäköönsä eikä vaatteet ole edes puhtaat, mutta tuntipalkkas on kova.

Vierailija
47/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärinaiset rumia.

Johdon assistentit laittautuu eniten.

Vierailija
48/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni täältäkin IT-alalle, olen siellä itsekin. Ärsyttävää, kun tykkäisin itse käyttää jakkuja ja korkokenkiä, mutta olisin niin ylipukeutunut työkavereihin verrattuna että ei viitsi. Ja sitten kun menee syömään ison firman ruokalaan, niin olen ainoa huonosti pukeutuva nainen kaikkien niiden sihteerikköjen seassa :(

Vierailija
49/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
50/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 12:15"]

Lakinaiset ainakin ovat aika epäviehkoja :/

[/quote]

Höps, päinvastoin. Tai ehkä jossain julkisessa oikeusaputoimistossa voi olla vähän kulahtaneemman näköinen, mutta yksityisellä puolella ulkonäköön panostetaan huolella. Monissa lakitoimistoissa on myös tiukka pukukoodi. Varmasti tulee palautetta jos yrität hupparissa ja sandaaleissa tulla töihin.

Vierailija
51/51 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 14:30"]

koodauksessa.  

olen softafirmassa töissä ja kaikki koodaajat kulkevat perusvaatteissa. yleensä eivät tapaa asiakkaita eikä ole naisia vaatimassa pukeutumista...   

[/quote]

Koodarit saavat äänen täältäkin. Yleistä niissä piireissä on suoranainen pukukammo. Mitä kovempi nörtti, sitä nöyhtäisemmässä vaatetuksessa yleensä kulkee :D hommansa kyllä osaavat ja palkka usein kova.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi