Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Finnair voi tästä kriisistä enää nousta?

Vierailija
14.10.2020 |

Tuttava oli lentoemäntä ja ollut lomautettuna jo pitkään. Nyt piti palauttaa henkilökortti ja työasu. Ei enää kyllä näytä siltä, että lentoemännille olisi töitä. Mitä mieltä?

Kommentit (223)

Vierailija
21/223 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni taasen hirvittää pankkilainalla koulutuksensa maksaneiden hiljattain valmistuneiden pilottien tilanne. Lentäjä kuuluu harvoihin ammatteihin, joissa iso osa joutuu maksamaan koulutuksensa itse. Palkat voivat lähteä luisuun pidemmäksikin aikaa. Toki sympatiani muillekin lentämisestä elantonsa saaville.

Pidemmällä tähtäimellä eiköhän lentäminen palaa volyymiltään ennalleen ja ylikin, juuri rullattiin pihalle ensimmäinen yksityisen yrityksen kehittämä yliäänikoneen proto. Mahdollisesti 10 vuoden sisään pääsee jälleen siirtymään muutamassa tunnissa mantereelta toiselle.

Minä tiedän parikin lentäjäksi valmistunutta nuorta ihmistä, toimivat nykyään lennon opettajina. Eivät ole olleet päivääkään lomautettuna ja töitä riittänyt kokoajan. Opettavat myös ns. Yksityislentolupakirjaa johon ei korona mitenkään vaikuta.

Vierailija
22/223 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maailmassa lentoyhtiöitä riittää. Yks finnairi sinne tai tänne ketään ei kiinnosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/223 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 100% varma siitä, että lentäminen palaa ennalleen ja sen ylikin. Se on aivan varma asia. Ei hätää Finnair!

Jotkut yhtiöt varmasti kaatuu ja on jo kaatunut koronan seurauksena, mutta sitä tapahtuu lentoalalla aina. Uudet yhtiöt tulevat tilalle ja korvaavat vanhat, kaatuneet yhtiöt. Lentoala on aina ollut riski ala, siihen vaikuttaa hyvin nopeasti ja herkästi juuri pandemian kaltaiset tilanteet, mutta toisaalta tuo ala myös herää henkiin hyvin nopeasti tilanteen parannuttua. Ihmisten matkusteluinto on vain ja ainoastaan kasvanut koronan myötä.

Vierailija
24/223 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousisihan se jos matkustusrajoitukset poistettaisiin. Itse lähtisin heti matkalle.

Niin lähtisit minne? Jos katsot vähän maailman tilannetta, niin näet, että korona on kaikkialla. Jokaisessa maassa on omat rajoituksensa ja matkustajia ei ole enää missään. Ei ole tapahtumia, hotellit, museot, nähtävyydet kaikki on kiinni.

Ei tämä tilanne ole kiinni pelkästään Suomen rajoituksista. On se hassua kun yritykset syyttää vain hallitusta ja rajoituksia, mutta syypää on korona ja Kiina, joka valehteli alussa ja sen vuoksi korona pääsi vapaaksi. Maailma luisuu lamaan ja se varmaan oli Kiinan tarkoitus. Voivat ostaa kaikki konkurssiin menneet yritykset halvalla.

Vierailija
25/223 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni taasen hirvittää pankkilainalla koulutuksensa maksaneiden hiljattain valmistuneiden pilottien tilanne. Lentäjä kuuluu harvoihin ammatteihin, joissa iso osa joutuu maksamaan koulutuksensa itse. Palkat voivat lähteä luisuun pidemmäksikin aikaa. Toki sympatiani muillekin lentämisestä elantonsa saaville.

Pidemmällä tähtäimellä eiköhän lentäminen palaa volyymiltään ennalleen ja ylikin, juuri rullattiin pihalle ensimmäinen yksityisen yrityksen kehittämä yliäänikoneen proto. Mahdollisesti 10 vuoden sisään pääsee jälleen siirtymään muutamassa tunnissa mantereelta toiselle.

Minä tiedän parikin lentäjäksi valmistunutta nuorta ihmistä, toimivat nykyään lennon opettajina. Eivät ole olleet päivääkään lomautettuna ja töitä riittänyt kokoajan. Opettavat myös ns. Yksityislentolupakirjaa johon ei korona mitenkään vaikuta.

Kaikista ei voi opettajiakaan tulla. Ylivoimainen enemmistö ei tällä hetkellä tee tuolla koulutuksellaan mitään.

Vierailija
26/223 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset kymmenet vuotta olen lentänyt Finskillä ja halpiksilla. Halpiksilla mm Berliinin 1 eurolla, Köpikseen 10:90, Pariisi 24:95. Kyllä kannatti käyttää kun nyt lennot kallistuu hullun lailla.

Vierailija
27/223 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nousisihan se jos matkustusrajoitukset poistettaisiin. Itse lähtisin heti matkalle.

Niin lähtisit minne? Jos katsot vähän maailman tilannetta, niin näet, että korona on kaikkialla. Jokaisessa maassa on omat rajoituksensa ja matkustajia ei ole enää missään. Ei ole tapahtumia, hotellit, museot, nähtävyydet kaikki on kiinni.

Ei tämä tilanne ole kiinni pelkästään Suomen rajoituksista. On se hassua kun yritykset syyttää vain hallitusta ja rajoituksia, mutta syypää on korona ja Kiina, joka valehteli alussa ja sen vuoksi korona pääsi vapaaksi. Maailma luisuu lamaan ja se varmaan oli Kiinan tarkoitus. Voivat ostaa kaikki konkurssiin menneet yritykset halvalla.

Lähtisin Etelänavalle aurinkolomailemaan pingu pingviinien kanssa. Siellä saa myös loistavaa jäätelöä.

Vierailija
28/223 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valtio päästä finnairia kaatumaan. Tämä kaikki on tilapäistä, ja asiat palaavat aivan varmasti ennalleen. Itse olen aivan luottavainen asian suhteen, ja olen ostanut/ ostan jatkossa lisääkin finnairin osakkeita. Työntekijöille ikävää kun lomautukset jatkuu pitkään, ja osa joudutaan irtisanomaan. Itse yhtiö kyllä selviää, ja kun matkustaminen taas lisääntyy tulee kasvamaan ennalleen, ja ohikin. Nykyinen tilanne ei koske vain finnairia, vaan koko toimialaa maailmanlaajuisesti, joten finnair ei jää millään tavalla ”muiden jalkoihin”. Ei tässä nyt kuitenkaan mitenkään kivikaudelle olla palattu, vaikka kriisin keskellä eletäänkin.

Vierailija
29/223 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään pandemia ei kestä ikuisesti. Korona ei ole poikkeus. Muutaman vuoden päästä tän päivän tilanne on muisto vain...

Vierailija
30/223 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei todellakaan ole mikään pysyvä epidemia, jossain vaiheessa laantuu tai rokote keskitään. Silloin Finnairin lennot tulee olemaan niin täynnä ettei vastaavaa ennen olla nähty. Osakekin tulee nousemaan kaikkien aikojen ennätykseen. Voi hyvin tapahtua jo ensi vuonna.

Vierailija
31/223 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair lentää myös rahtia, ei pelkkiä matkustajia. Eikä ole mitään pelkoa siitä, että se valtionyhtiönä kaatuisi.

Osakkeet nyt vähän sukelsivat, mikä on pelkästään kiva juttu näin sijoittelijan näkökulmasta, ja pahin mitä voi tapahtua on se, että lafka laskee liikkeelle lisää osakkeita. Noin muutenhan ollaan varman voiton päällä, nousu tulee vielä.

Lentäjät löytävät töitä aina, vaikka sen rahdin parissa. Kokit, lentoemot yms taas ovat samassa jamassa kuin suuri osa muustakin palvelualojen henkilökunnasta. Ei siis pelkkä lentoalan ongelma.

Vierailija
32/223 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalla on matkakuumeisille järjestetty lentoja joissa ei ole menty minnekään. Oisko Australiassa ollut yksi 4 h lento jossa pyörähdettiin taivaalla  ja jossain Aasian maassa (Hongkong?) ravintolalento. Myytiin loppun tunneissa, kuulemma nopeammin kuin koskaan mitkään muut lennot näillä yhtiöillä. En kyllä ymmärrä miski kukaan haluaa pandemia aikana suljettuun purkkiin moneksi tunniksi kun eivät edes pääse minnekään muualla, mutta ihmiset ovat omituisia...

Vierailija
33/223 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitusta vaihtamalla. Kun saataisiin päättäjiksi sellaisia, jotka eivät yritä kasvattaa puolueidensa kannatusta pelottelemalla kansaa puolikuoliaaksi, vaan ajattelevat maan etua, niin eiköhän lentäminenkin alkaisi elpyä.

Vierailija
34/223 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona ei todellakaan ole mikään pysyvä epidemia, jossain vaiheessa laantuu tai rokote keskitään. Silloin Finnairin lennot tulee olemaan niin täynnä ettei vastaavaa ennen olla nähty. Osakekin tulee nousemaan kaikkien aikojen ennätykseen. Voi hyvin tapahtua jo ensi vuonna.

Lue kauppalehden keskustelupalstaa miten finskin osakkeelle voi käydä, en koskisi nyt millään tuohon.

Vierailija
35/223 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan tule palautumaan ennalleen. Rahtiin voisivat panostaa. Lomalle lähtöä harkitaan tarkemmin (ihmisten vastuuttomuudesta päätellen korona voi kestää pitkäänkin ja jokin uusi vitsaus tulla tilalle) ja työnsä puolesta lentävät ihmiset työskentelevät etänä. Yritykset säästävät rahaa karsimalla turhaa matkustamista pitkällä aikavälillä.

Vierailija
36/223 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti koronan jälkeen tilanne palaa ennalleen.

Vierailija
37/223 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti koronan jälkeen tilanne palaa ennalleen.

Kyllä. On kalustoa, on innokasta matkustajaa, on säästynyttä rahaa, on matkailuyrittäjiä, jotka taistelevat että asiakkaat palaavat nimen omaan heidän luokseen. Tulee todellinen hulabaloo.

Vierailija
38/223 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän monia Finnairin lentoja operoi nyt Norra. Onkohan samat emot ja lentäjät kuitenkin puikoissa kuin Finskillä.

Itse olen lentänyt koko pandemian Helsinki-Tukholma -väliä ja aina on koneet ollut täysiä. Kunhan pääsen taas Aasiaan niin lähden heti! :)

Vierailija
39/223 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tilanne ei ole kestänyt vielä lähellekään yhtä vuottakaan, ja jo nyt ihmiset kuvittelevat että maailma on lopullisesti muuttunut. Ei ole! Viimeistään viiden vuoden päästä matkustaminen on ihan yhtä normaalia kuin ennen koronaa. Erilaisia epidemioita on ollut kautta historian, ja on kyllä jatkossakin. Mikään kriisi ei kestä ikuisesti.

Vierailija
40/223 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se silti ole Kiinan vika, jos Eurooppa on tyhmentynyt niin paljon että päästää tilanteen siihen ja kuuntelee Kiinaa, kun ei mitään enää osata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän