Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teneriffa, millainen paikka?

Vierailija
11.01.2014 |

Mietitään perhematkaa sinne mutta lämpötila helmikuussa se suurin epävarmuustekijä ja tuntuuko se paikka miltään mm Thaimaan ja Egyptin jälkeen..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole Teneriffalla käyneitä? Missä hotellissa olitte?

Vierailija
2/17 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villa Cortes oli hyvä hotelli Americasissa. Kannattaa vuokrata auto ainakin pariksi päiväksi ja käydä Teidellä. Lapsistakin oli kiinnostavaa nähdä, miten luonto muuttuu, kun mennään ylös. Teneriffalla on myös hyviä patikointi reittejä. Loro Parque Puerto de la Cruzissa on varmasti lapsia kiinnostava paikka miekkavalaineen. Puerto de la Cruz on muutenkin kiva kaupunki, mutta esim. Americas on aurinkoisempi valinta helmikuuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teneriffa on saari, jossa on pari kaupunkia ja monta pikkukaupunkia. On ihan erilaista olla Puerto de la cruzissa, kuin Playa de laa americasissa. Hotellejakin on eri puolilla saarta :D Anteeksi, kun saivartelen, mutta eikö ihmiset yhtään lue vaikka Wikipediaa ennen kuin kyselee täältä?

No, me olimme viime vuonna lomalla Playa de las americasissa, joka on saaren etelä-puolella ja melko varmasti aurinkoinen. Asuimme huoneistossa, jossa oli kaksi makuuhuonetta, keittiö, olohuone, iso kylpyhuone pesukoneineen, ja iso terassi. Emme ottaneet valmiita aterioita ollenkaan, vaan lasten (2v ja 4v) kanssa syötiin joko huoneistossa tai ravintoloissa. En ole all-inclusivien kannattaja ollenkaan, sillä en ymmärrä miksi pitää syödä aina samassa paikassa ja tavallaan olla sidoksissa hotelliin.

Me kävimme loman aikana Teidellä, Santa cruzissa shoppailemassa, Puerto de la cruzin Loro parquessa katsomassa miekkavalaita ja pingviinejä, sekä ajeltiin ympäri etelä-osaa vuokra-autolla. Oli ihanaa, sää huhtikuussa juuri sopivan lämmin. Luonto ja ilmasto on tietenkin erilaista kuin Aasiassa, ja Atlantti kylmempi kuin Tyynivaltameri. Mutta jos kiertää Suomi-baarit kaukaa ja on avoimin mielin, Teneriffa on mukava lomailupaikka. Lento on sen 6 tuntia, mikä ei ole ihan niiiiin pitkä kuin Thaimaahan, jos sillä on jollekin väliä.

Vierailija
4/17 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt Puerto de la Cruzissa 3 kertaa yhteensä olen viettänyt 8 viikkoa. Tykkäsin kovasti vaikka en merivesialtailla käynytkään. Pieni 30 000 asukkaan kaupunki. Egyptihän on toki paljon mielenkiintoisempi mutta nythän sinne ei uskalla mennä.

Vierailija
5/17 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptissä moni keskittyy lähinnä uimiseen, aurinkoon ja syömiseen suljetulla hotellialueella. Teneriffalla on helpompi lähteä itse liikkeelle tutkimaan saarta. Teneriffalla on myös kiva kävellä enemmänkin, kun ei ole niin kuuma kuin Thaimaassa.

Vierailija
6/17 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaren eteläpuolella saarta on ilmeisesti varmuudella lämpimämpi, eli jos hellettä haluaa niin kannattaa mennä sinne, niihin perinteisempiin turistikohteisiin.

Itse olen käynyt Puerto de la Cruzissa, eli saaren pohjoispuolella, ja vaikka se on ihana kaupunki niin talviaikaan sää on siellä hieman epävakaisempi. Esim. viime helmikuussa kun olin niin suurin osa ajasta oli sellaista mukavaa suomalaista kesäsäätä, joku päivä oli aurinkoinen ja helteinen mutta enimmäkseen oli noin 22 astetta ja pilvistä. Mutta kyllä se mulle kelpasi :) Tosin pari viikkoa aiemmin Puertossakin oli ollut kovat helteet, että tuurista se taitaa olla kiinni. 

Mutta jos haluaa varmuudella lämmintä niin eiköhän sitä eteläpuolella ole talvellakin, eli Los Cristianoksessa ja Costa Adejessa ja niillä main. Etelässä ei mun mielestä vaan muuten ole mitään erityistä nähtävää, siellä on jotenkin kuivempaa ja yksitoikkoisempia ne maisemat, joten sen vuoksi Teneriffaa kannattaa kyllä kiertää ja käydä vaikka juuri Puerto de la Cruzissa vaikka Loro Parcissa ja tehdä retki Teidelle (jossa kyllä tarvii lämpimiä vaatteita!) yms.

Vierailija
7/17 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 10:46"]

Egyptissä moni keskittyy lähinnä uimiseen, aurinkoon ja syömiseen suljetulla hotellialueella. Teneriffalla on helpompi lähteä itse liikkeelle tutkimaan saarta. Teneriffalla on myös kiva kävellä enemmänkin, kun ei ole niin kuuma kuin Thaimaassa.

[/quote]Egypti mielenkiintoinen maa , tosin nyt sinne ei uskalla lähteä. Onhan siellä Luxor , Kairo, Alexandria jossa paljon nähtävää.

Vierailija
8/17 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

La orotava on muuten todella kaunis kaupunki kannattaa katsastaa.

Vierailija
9/17 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 10:46"]

[/quote]Egypti mielenkiintoinen maa , tosin nyt sinne ei uskalla lähteä. Onhan siellä Luxor , Kairo, Alexandria jossa paljon nähtävää.

[/quote]

Ei ole kyllä mitään syytä olla lähtemättä

Vierailija
10/17 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tämän ketjun koska syyslomien myötä lienee ajankohtainen. :)

Onko Teneriffalle menijöitä?

Vierailija
11/17 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteläinen Teneriffa on säisen suhteen varmempi. Itse olin Puerto de la Cruzissa viime helmikuussa kaksi viikkoa ja palelin koko ajan. Lähinnä sisällä kun ei tietty lämpöjä tms. Muuten tykkään valtavasti saaresta.

Vierailija
12/17 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 11:12"]La orotava on muuten todella kaunis kaupunki kannattaa katsastaa.
[/quote]

niin on ja la laguna myös.

Vierailija
13/17 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:42"]

[/quote]

Ollaan menossa (lasten toiveesta) taas kerran Teneriffalle. Viime syyslomalla oli tasainen 28 astetta lämmintä moelmmat viikot. Nyt on tarkoitus käydä myös Gomeralla ei olla aiemmin "ehditty". Loistopaikka lomailuun pienten lasten kanssa.

Vierailija
14/17 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Teneriffa rauhoittunut suomalaisten turistien osalta? Matkatoimistossa sanoivat että Mallorca on taas muodissa, kun Teneriffa on pohjoismaalaisten perheiden suosiossa enempi. Liekö Thaimaa vienyt Teneriffan matkaajat.. aika jännää sikäli että Teneriffa on suurinpiirtein ainoa varma aurinkokohde kohtuullisen lentomatkan päässä. Itse olisin mieluummin kaksi viikkoa Teneriffalla kun Thaimaassa. :) Se hinta mitä kahden viikon Thaimaan matka maksaa, saa Teneriffalla kaksi viikkoa all inclusivella (eikä saa turistiripulia).

Vierailija
15/17 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:50"]

[/quote]

Ollaan menossa (lasten toiveesta) taas kerran Teneriffalle. Viime syyslomalla oli tasainen 28 astetta lämmintä moelmmat viikot. Nyt on tarkoitus käydä myös Gomeralla ei olla aiemmin "ehditty". Loistopaikka lomailuun pienten lasten kanssa.

[/quote]

Me mennään lokakuun alkupuolella, ei saatu enää matkoja syyslomaksi. Tai olisi saatu, mutta kalliilla hinnalla ja ei mitenkään hyvästä hotellista. Koska varasitte matkanne?

Vierailija
16/17 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:50"]

[/quote]

[/quote]

Me mennään lokakuun alkupuolella, ei saatu enää matkoja syyslomaksi. Tai olisi saatu, mutta kalliilla hinnalla ja ei mitenkään hyvästä hotellista. Koska varasitte matkanne?

[/quote]

Vanhasta viisastuneena varattiin muistaakseni helmikuussa. Meillä on vielä 3 lasta joten tarvitaan isompi huoneisto. Ja halutaan lähelle rantaa, Etelä-Teneriffalla tarkenee pienetkin uida meressä.

Vierailija
17/17 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania patikointireittejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän