Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teen kohta täytettyjä paprikoita. Vinkkejä vaihteluksi?

Vierailija
11.01.2014 |

Normitäytteeseeni tulee jauhelihaa, sipulia, pekonia tai salamia, vähän riisiä, juustoa ja kaikenlaisia purkinpohjia ja vihanneslokeron yllätyksiä silputtuna (oliiveita, aurinkokuivattuja tomaatteja, selleriä, porkkanaa... mitä nyt sattuu löytymään).

Mitä sinä laitat täytteeseen? Reseptisi? Ideoita?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valion sivuilla oli ohje, jossa riisin sijaan laitettiin keitettyjä nuudeleita. Aika mielenkiintoinen idea :) itse olen joskus tehnyt myös tonnikalalla.

Vierailija
2/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain olisi ideaa kasvisversioon, niin ilolla ottaisin vastaan.

Olen tehnyt jauhelihaversioita, mutta nyt porukasta löytyy yksi kasvissyöjä, niin olisi kiva laittaa täytwttyjä paprikoita hänellekin sopivasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tattirisottoa laittaisin, jos tänään tekisin. Kaapissa on risottoriisiä ja juuri sain lioteltua kuivattuja tatteja valmiiksi ruuanlaittoon. JOs olisi parmesaania, sitä panisin juustoksi sekaan, mutta näillä tarvikkeilla nyt sitten raastaisin Oltermanni Cheddaria.

Vierailija
4/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa löytyy kuivattuja suppiksia. Kävisikö ne? Ja millä lisukkeilla!

t. Kasvisversiota kaipaileva

ps. Suppikset ei kyllä ole tiukasti ajatellen kasveja, mutta sopii kyllä tuolle neidolle.

Vierailija
5/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurajuustoa tai sieniä lisäksi. 

Vierailija
6/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quinoaa riisin sijasta.

Vierailija
7/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 19:41"]

Multa löytyy kuivattuja suppiksia. Kävisikö ne? Ja millä lisukkeilla!

t. Kasvisversiota kaipaileva

ps. Suppikset ei kyllä ole tiukasti ajatellen kasveja, mutta sopii kyllä tuolle neidolle.

[/quote]

Tietenkin suppikset käy,. Jos ei ole vegaani, pilko ne pieniksi, paista voissa sipulin kanssa ja sekoita keitetyn riisin ja juustoraasteen kanssa. Päälle vielä juustoraastetta pinnalle.

Seoksen mausteeksi ei tarvitse mitään muuta kuin riittävästi suolaa ja rouhittua mustapippuria. T: kasvissyöjä

Vierailija
8/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suppisten kanssa voisi käydä myös couscous tai tuo ehdotettu quinoa.

T: kasvissyöjä

Vierailija
9/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, nyt taisi tulla tässä ruokalistaan idea, kunhan pojan tyttöystävä tulee seuraavan kerran tänne. 

Nämä suppikseni ovat siis jo silputtuja ja kuivattuina lasipurkissa. Olen saanut ne noin, enkä ole juuri käyttänyt. Pitääkö niitä jotenkin liottaa/ turvottaa ensin ennen paistoa?

oikeasti tuli jo vesi kielelle :)

Vierailija
10/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

couscous tosiaan käy ihanasti! 

Vierailija
11/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aina niin että laitan ananasmurskaa, aurajuustoa ja pakastemaissia kerroksittain, reilusti auraa. Parasta ikinä, eikä vaadi mitään valmisteluja.

T. Yksi joka ei vaan tykkää lihasta vaikka sitä välillä syökin

Vierailija
12/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein kasvisversion näin. Erivärisiä paprikoita paloiksi, sipulia ja pannulle. Sekaan sekoitin keitettyä riisi-ohraseosta ja mausteita. Pinnalle juustoraastetta reilusti. Hyvää oli.

Vierailija
13/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan yleensä pieneksi silputtuja herkkusieniä, tuorejuustoa, lihaa tai soijarouhetta, sipulia ja valkosipulia ja vihanneksia tai riisiä maun mukaan.

Herkkusienet, tuorejuusto ja soijakastike ovat reseptini kulmakivet.

Vierailija
14/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kuivatut sienet ensin liotetaan vedessä. Sitten paistetaan voissa sipulin kanssa. Kun käytät couscousia, muista maustaa niiden keitinvesi. Kaupoista löytyy valmiita mausteseospussejakin sekä quinoalle että couscousille. Voisi olla ihan hyvä idea ottaa sellaisesta voimakkaampi maku täytteeseen.

T: kasvissyöjä

Vierailija
15/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan sipulia, valkosipulia, herkkusieniä, jalopenoja, jauhelihaa, juustoraastetta, aurajuustoa, tuorejuustoa sitomaan koko täytteen :) riisiä en laita ikinä.

Vierailija
16/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

riisin tilalle ohrasuurimoita :)

Vierailija
17/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihan tilalle linssejä tai muita papuja.

Niin ja täyttää voi myös kesäkurpitsaa, tällöin koverra sisus mukaan täytteeseen. Kesäkurpitsat ovat paljon pehmeämmän makuisia kuin paprikat (joista itse en täytettyinä välitä).

Vierailija
18/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ap:n ideaa käyttää kaikenlaista, mitä jääkaapista löytyy!

Itse en ole käyttänyt jauhelihaa, mutta olen käyttänyt vaihtelevilla kombinaatioilla katkarapuja, sieniä, papuja, sipulia, riisiä, lehtiselleriä, herneitä, papuja, purjoa ja mitä vaan vihanneksia mitä on löytynyt. Olen laittanut näitä kerroksittainkin suoraan paprikaan, mutta parempi tapa on tehdä täytteistä ensin "risotto"-tyylinen mössö. Joskus olen päällimmäiseksi (ennen juustoraastetta) rikkonut kokonaisen kananmunan, jos on ollut tilaa sille.

Vierailija
19/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivoja ideoita! En ole ap, mutta lähdin täällä kasvisvaihtoehtoja kyselemään. Kesäkerpitsaa käytin parilla viime kerralla paljonkin, sitä voisin kyllä vielä täyttääkin. Mutta nuo suppissipulijuustotäytteiset paprikat odottaa vuoroaan ruokalistalle. Tämä on ollut muutoinkiin tosi hauskaa aikaa laitella jotakin uutta, kun on tuo ruokavalio juttu vaki v ieraallamme.

Vierailija
20/22 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku alapeukutti sitä aurajuustotyyppiä? Kai sillä on oikeus tehdä sellainen sekoitus kuin itse haluaa?