Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luovutin ja luottotiedot menee.

Vierailija
11.01.2014 |

Olen monen lapsen yh. Erottuani en pysty enää hoitamaan nimissäni olevia laskuja joten päätin antaa luottotietojeni mennä. Laskuja otettiin lasten isän kanssa nimiini ihan kiitettävästi eikä pysty niissä enää auttamaan koska jäi työttömäksi. Anyway, aikani kun tuskastelin, päätin etten enää jaksa stressata, ei se maailmanloppu voi olla. Lyhennän saamista tuistani sitten ulosottoon minkä voin. Vuokrat yms pakolliset kyllä maksan puhelinta ja yhtä luottokorttia myöten jotta saan ne pitää, ihana vuokrakämppä on alla. Onneks eikä toivottavasti tarvitse muuttaakaan mihinkään. Mitä mieltä olette? Luovutinko liian helposti? Sossusta en saa mitään, yh:na minulla kuulemma liian hyvät tulot (kotiäitinä). Oloni on tästä syystä parempi, enkä enää vaivu synkkyyteen laskujeni tähden kuten ennen. Lapset saivat energisemman äidin. Vaikka ahdistaakin kyllä rinnan alla...mutta elämä on

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 10:43"]

Ei ole maailmanloppu. Ulosoton sivuilla on laskuri, jolla näet ulosmitattavan määrän. Sulla on reilu suojaosuus 1/3 tuloista ulosmitataan jos tulosi ovat kaksi kertaa suojaosuuden määrä. Se vaihe kun kaikki romahtaa kestää pari kuukutta. Saat käräjäoikeiden postia n joka päivä, se tuntuu pahalta sitten jo helpottaa. Mulla on uo päällä ja vaikka menetin luottokorttini, on mulla enemmän rahaa kuun ennen. Mun palkasta menee 700 ulosottoon, mutta elän silti ihn hyvää elämää. Olen ostanut v 2008 jälkeen kaiken käteisellä, eli säästänyt ensin ja sitten ostanut, viimeeksi kuivausrummun 890 e maksoin siitä. Jopa matkusteleman olen päässyt, electronilla ja nettipankilla olen maksanut lennot, hotellit jne. Ei minusta tiedä, että olen uon asiakas, paitsi nykyään en elä velaksi. Ostomaniasta pääsin kun en ekaan pariin vuoteen ostanut mitään muuta kuin pakollisen. Tsemppiä, uo on kallis mutta toisaalta mielenterveys on korvaamaton. Ne jotka tässä nyt moralisoi ja jeesustele, on varmaan samoja jotla kauhistelee ylivelkantuneiden perhesurmia. Rahaa se vain on.

[/quote]

Miten voit sanoa, että sitten helpottaa. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että pahenee vaan vuosi vuodelta, kun velka kasvaa kokoajan. Itselläni takausvelka nousi 10 vuodessa 150 000€ lähes 280 000€, onneksi pääsin lopulta velkajärjestelyyn ja nyt on velat kuitattu ja luottotiedot puhtaat. Kyllähän se helppoa oli silloin, kun lapset olivat pieniä eikä paljon kuluja ollut, mutta lasten kasvaessa elettiin kyllä lähes kädestä suuhun, kun ulosotto vei palkasta vähemmän mukavan summan joka kuukausi. Sitten, kun lapset eivät ole enään alaikäisiä, tuo suojaosuus on naurettavan pieni. Ulosotossa ja luottotiedottomana eläminen ei todellakaan ole mitään herkkua ja jos ap sinulla on mitään mahdollisuuksia, eikä summa ole suuri koeta päästä velastasi nopsasti eroon.

Vierailija
22/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 täällä. Ei ollut lapsia. Ja siis tuon kyllä ymmärsin että luottokortin menetys oli luotonantajasta kiinni, tarkoitin ihmetellä sitä, että onko ulosoton lyhentämissumma ulosottomiehestä kiinni. Minä vain tyydyin päätökseen ja kituuttelin, enkä edes tajunnut että olisi mahdollisesti voinut sopia jotain. Olen aina olettanut että ulosotto vie minkä  ulosotto vie, eikä siihen ole vastaan pullikoimista. No, mutta velka tuli kuitattua ja vihdoin tämän vuoden toukokuussa saan luottotietoni takaisin. Ap:ta kehottaisin miettimään järkevämpää ratkaisua, kyllä vituttaa sitten maksella älyttömiä korkoja vuosikausia.. 90-luvun lamassa ulosottoon joutunut ystäväni kuittasi viimeiset velkansa pari vuotta sitten. Sinun velkasi eivät liene yhtä isot, mutta kyllä niidenkin maksamiseen saa vuosia kulumaan. Eikä se luottotiedottomuus mitenkään huojenna oloasi, trust me. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:54"]Mieheni pakotettiin ottamaan opintolainaa vaikka nykyaikana työllistymisestä ei ole mitään takeita. Ei sitten saanut alansa töitä pitkään aikaan, ja vaikka yritti sopia lainan lyhentämisestä pankin kanssa, pankkia ei kiinnostanut. Nyt on viisi tonnia ulosotossa, että kiitos vaan vitusti...kauheasti kannustaa menemään töihin.

[/quote]

Ketään ei pakoteta ottamaan lainaa ja itse aloin heti valmistunisen jälkeen lyhentämään opintolainaa etukäteen vaikka olin työtön

Vierailija
24/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:57"]

Kiitos vastanneille. Joo kotivakuutukset yms löytyy ja maksan kaiken mitä elämässämme tarvitsemme. Mulla on perus pankissa tilit mutta voinko joka kk yrittää säästää esim s-tilille mihin tulee s-bonukset muutaman kympin joka kk jos vain pystyn? Ensi joulua mietin

[/quote]

Mikset voisi säästää, mikä sen estää?! Voit säästää vaikka tyynyn alle jos niin haluat. Säästäminenhän on vain hyvä asia.

Vierailija
25/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat mennä vaan ulosottoon, paskat siitä. Luottomerkintä lähtee viimeistään sitten kun menet töihin ja haet kunnan velkajärjestelyyn. Suu auki, itsekin velkaisena, olen katsonut  kaverin elämää, joka on saamassa nyt kesäkuussa "anteeksi" yli 50 000€ velkojaan tällä metodilla.

Vierailija
26/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:57"]

Kiitos vastanneille. Joo kotivakuutukset yms löytyy ja maksan kaiken mitä elämässämme tarvitsemme. Mulla on perus pankissa tilit mutta voinko joka kk yrittää säästää esim s-tilille mihin tulee s-bonukset muutaman kympin joka kk jos vain pystyn? Ensi joulua mietin

[/quote]

Mikset voisi säästää, mikä sen estää?! Voit säästää vaikka tyynyn alle jos niin haluat. Säästäminenhän on vain hyvä asia.

[/quote]

Huomioittehan kuitekin, että säästää ei saa ulosotossa, eli tilille ei todellakaan kannata jemmata rahaa. Ulosottomiehellä on oikeus viedä ne "säästöt" sieltä pankkitililtä, samoin kuin esim. perintökin.

Vierailija
27/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:54"]Mieheni pakotettiin ottamaan opintolainaa vaikka nykyaikana työllistymisestä ei ole mitään takeita. Ei sitten saanut alansa töitä pitkään aikaan, ja vaikka yritti sopia lainan lyhentämisestä pankin kanssa, pankkia ei kiinnostanut. Nyt on viisi tonnia ulosotossa, että kiitos vaan vitusti...kauheasti kannustaa menemään töihin.

[/quote]

Ketään ei pakoteta ottamaan lainaa ja itse aloin heti valmistunisen jälkeen lyhentämään opintolainaa etukäteen vaikka olin työtön

[/quote]

Tarkoittaa varmaan, että esim. sosuusta ei rahaa tipu, jos ei ota lainaa

Vierailija
28/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotto on kyllä.kakspiippunen juttu. Ite mäjäytin velat ehkä liian helpolla sinne. Nyt kun kaikki maksettu niin suoraansanottuna harmittaa elää luottotiedottomana. En saa töitä pankista/edes r-kioskilta, vakuutuksia en saa ja asunnon suhteen oon pattitilanteessa että pakko pysyä tässä kun muutakaan ei saa. Tulot mulla ok ja elän kaksin miehen kanssa.

mutta mieti tarkkaan olisko vielä joku vaihtoehto..

Vierailija
29/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Lottovoitto. Ap

Vierailija
30/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä oot tehny asialle muuta kuin "stressannut ja tuskaillut"? Yrittänyt sopia järjestelyistä velkojien kanssa, ottanut yhteyttä velkaneuvontaan tms? Jos et oo tehny mitään niin tottakai luovutat liian helpolla: luovutat ennen kuin oot ees aloittanut.

Vierailija
31/35 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilille ei todellakaan kannata säästää. Ulosottomies voi viedä suht pieniäkin summia sieltä. Säästä sukanvarteen, jos johonkin haluat säästää.

Vierailija
32/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tukia saat? Osasta ulosmitataan suoraan 1/3, etkä voi itse vaikuttaa siihen. Eli et voi itse päättää minkä verran lyhennät ulosottoon. Työttömyyskorvauksesta ja äitiysrahasta ulosmitataan tuo 1/3, kun taas asumistuesta ja lapsilisästä ei mitään.

Vierailija
33/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kyllä ulosmitata työttömyyskorvauksesta mitään. Oon kolmen lapsen yh. Ja ulosoton kans voi kyllä sopia lyhennettävän summankun

Vierailija
34/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi pakottaa ketään ottamaan opintolainaa?

Vierailija
35/35 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla oli luottokortti vaikka luottotiedot menikin, kun se oli jo ennen ja sitä hoidin. Kun vanheni, uutta ei enää lähetetty. Sain silti kortilta siirrettyä muistaakseni tilille senkin jälkeen (siitä en aivan varma).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän