Ärsyttävä postaus.
Kommentit (4)
Musta vähän tuntuu, että bloggari on ihan tarkoituksella ykköseksi pistänyt lapset ja raskaus ;) Ja en nyt usko, että hänkään katsoo kieroon niitä, joilla ihan oikeasti on se liikuntakielto raskauden aikana. Mutta hei ihan oikeasti!! Tuo on HYVÄ kirjoitus kootuista selityistä. Itse tunnen monta äitiä, jotka ovat syyttäneet lihavuuttaan lapsiaan ja raskauttaan. Onko sekään reilua?? Itse olen kolmen lapsen äiti, enkä silti ole raskauksieni aikana tai niiden jälkeen LASTEN TAKIA lihonut muodottamaksi. Kyllä sitä raskauden aikanakin pystyi liikkumaan ja käymään myös salilla. Ei toki normaaliin tapaan, mutta sen verran, ettei päässyt rupsahtamaan. Toki vauvakiloja tuli, mutta ne lähti nopeasti pois lenkkeilemällä vaunujen kanssa. Kolme viimeistä raskausviikkoa oli sen verran tuskallisia, että olin sohvaperunana..
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 22:06"]
Raskauden aikana ei saa lihota riippumatta liitoskivuista, turvotuksesta, liikuntakielloista you name it, mutta kilpirauhasen vajaatoiminta on helvetin hyvä syy olla lihava, okei!
[/quote]
Blogissa lukee:
- "Tämä toki on ymmärrettävä (teko)syy, jos ihan tosissaan on sellainen sairaus, joka vaikuttaa merkittävästi kykyysi liikkua tai urheilla rankasti, esim. keskushermostoon vaikuttavat sairaudet tai vakavat sydänsairaudet ym."
- "Mutta tämäkin (vajaatoiminta) sairaus on sellainen, jonka oikealla lääkityksellä ei pitäisi urheilua haitata."
- "Mm. kilpirauhasen vajaatoiminta on hyvinkin yleinen tekosyy lihavuuteen.........kilpirauhasen vajaatoiminta EI ole pätevä tekosyy esim. 30 kilon ylipainolle...........ko. sairaus ei lihota ihmistä kymmeniä kiloja, vaan ylläpitää ylipainon ja "pöhöttyneisyyden" erittäin vahvasti."
Miksi en siis näe missään kohtaa, jossa hän kirjoittaisi, että "kilpirauhasen vajaatoiminta on helvetin hyvä syy olla lihava"?
Raskauden aikana ei saa lihota riippumatta liitoskivuista, turvotuksesta, liikuntakielloista you name it, mutta kilpirauhasen vajaatoiminta on helvetin hyvä syy olla lihava, okei!
Luulis et aiheuttais keskustelua :D mulle tuli ainakin "syyllinen" olo kun oon niin montaa noista syistä itse käyttänyt :D