Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut Roomassa, Italiassa? Mitä pidit?

Vierailija
14.10.2020 |

Miten on?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin ekan 2 päivää sen jälkeen kyllästyin raunilihin, hintatasoon, huijausyrityksiin, turistien paljouteen ja epäsiisteyteen. En mene uudestaan enkä edes sitä ekaa kertaakaan näin jälkikäteen ajateltuna.

Vierailija
42/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ja suosittelen! Kiersimme jo edellä mainitut kohteet. Kannatti! Mutta ei kesällä. Se on helvetillinen turistipätsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin ekan 2 päivää sen jälkeen kyllästyin raunilihin, hintatasoon, huijausyrityksiin, turistien paljouteen ja epäsiisteyteen. En mene uudestaan enkä edes sitä ekaa kertaakaan näin jälkikäteen ajateltuna.

Täysin samaa mieltä, olin sesongin ulkopuolella 5päivää siellä. 2 olisi aivan hyvin riittänyt.

Kaikki tuli nähtyä ja toiste ei tarvitse mennä.

Vierailija
44/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kaupunki, paljon nähtävää, eritoten historiaa. Hyvää ruokaa, kuten muuallakin Italiassa.

Kannattaa varautua siihen, ettei mihinkään merkittävämpään nähtävyyteen pääse sisään heti. Varjopuoli oli myös yleinen likaisuus/roskaisuus sekä erilaisten kerjäläisten ja kaupustelijoiden suuri määrä. Turistikohteiden ulkopuolella italialaisilla on suht ohut vieraiden kielten taito.

Vierailija
45/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lähtenyt Roomasta mutta Rooma ei ole sen ekan kerran jälkeen koskaan lähtenyt minusta <3 5 kertaa olen käyntyt ja edelleen olisi paaaaljon nähtävää ja ihan vain kokea kaupunkia.

Vierailija
46/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaista, kerjäläisiä kaikkialla, rappeutuvia rakennuksia ja ällöttäviä rasvaisia miehiä

Vierailija
47/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä, olin sesongin ulkopuolella 5päivää siellä. 2 olisi aivan hyvin riittänyt.

Kaikki tuli nähtyä ja toiste ei tarvitse mennä.

Jos on nähnyt 'kaiken', ei edes ymmärrä miten paljon on jäänyt näkemättä.

Vierailija
48/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kulinaristeille viininmaisteluillallista Rimessa Roscioli-nimisessä ravintolassa. Yksi elämäni parhaista makuelämyksistä. Paikka on vähän kaupungin laidalla, lähellä Tiber-jokea.

Vierailija
49/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut siellä pari vuotta. En tykännyt. Siis onhan siellä turistina hienoa, paljon nähtävää, mutta mikäänhän siellä ei toimi. Kesällä on liian kuuma ja talvella on liian kylmä. Joka paikka on homeessa. Julkiset kulkee ihan miten sattuu, jos edes sattuu. Joka toinen viikko on joku lakko. Ja jum????auta ne mammanpojat ja niiden mammat....

Vierailija
50/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kulinaristeille viininmaisteluillallista Rimessa Roscioli-nimisessä ravintolassa. Yksi elämäni parhaista makuelämyksistä. Paikka on vähän kaupungin laidalla, lähellä Tiber-jokea.

Suositus myös klassikkoravintola del Giglio jossa oopperan väki käy. Samoin he jotka haluavat esim pre-opera dinnerin

Vierailija
51/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa. Sinne voi mennä aina uudestaan. Ei tarvitse jonottaa nähtävyyksiin, kun varaa etukäteen oman oppaan ja ostaa liput netistä.

Hyvän oppaan kanssa Roomasta saa moninverroin enemmän irti kuin yksin vaeltamalla. Rooman lumo ei hevillä häivy, aina löytyy uutta koettavaa ja aistittavaa. Ennen koronaa turisteja oli aina ihan tolkuttomasti, vaikka yritän aina mennä sinne mahdollisimman hiljaisena aikana. Saas nähdä koska päästään sinne taas.

Vierailija
52/52 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomassa oli liikaa turisteja jo joulukuussa 2009, kun kävin siellä. Sama juttu vaivaa tietty monia muitakin paikkoja (Lontoo, Barcelona, Lissabon...). Nykyään välttelen näitä rysiä. Turisteja oli liikaa myös off season ja palvelu ala-arvoista/tylyä liian monessa paikassa. Vien rahani mieluummin muualle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme