Kotitöistä valittaminen somessa ärsyttääkl
"Heräsin ja aloin imuroimaan, tiskasin, pyyhein pölyt ja hoitin rääkyvää pirjopetteriä siinä samalla. Pyykkäsin 2561265 koneellista pyykkiä ja mies ei auttanut yhtään!"
Näen punaista aina kun joku facebook kaverini (jolla lukee ammattina "kotiäiti" tai "elämänkoulu") päivittää facebookkiin tuollaista. Miten joku jaksaa? kotityöthän kuuluu elämään! Eikä niitä lapsia ole kenenkään pakko tietääkseni tehdä. Miksi, oi miksi! Ja sitten vielä kehdataan narista kun töissä käyvä mies ei yhtään auta!
Olen lapseni kanssa kotona, mies tekee töitä 9-10h päivässä. Minä teen kaikki kotityöt narisematta. Minun mieheni mahdollistaa sen että voin olla yli vuoden ikäisen lapsen kanssa kotona, voimme asua omistusasunnossa ja meillä on ruokaa pöydässä, en todellakaan kehtaisi narista että hänen pitäisi auttaa vielä kotitöissäkin! Toivon että siistillä kodilla (ja äidillä ja lapsella) ja pöydässä valmiina olevalla ruualla pystyisin osoittamaan miehelleni kiitosta että saan olla lapsemme kanssa kotona, eikä tarvitse palata vielä töihin.
Kommentit (9)
Niin tulin, näköjään otsikon kirjoitusvirheen kera :D.
haluatko mitalin siitä ettet valita?
Luuletko tosiaan että kaikki on samallaisia superäitejä kuin sinä.
Mä en oikeasti tajua mitä niin kauheaa kotitöissä on. Siinähän ne sujuu päivän mittaan ja saa samalla touhuta lasten kanssa. Paljon rankempaa olisi jos joutuisi käymään töissä.
En ole äiti vielä, mutta eikait mikään superäiti tarvi olla että tavalliset kotityöt hoituvat lastenhoidon lomassa? Astiat kun huuhtelee laittaa koneeseen syönnin jälkeen niin menee minuutti koneen käynnistykseen. Vaikka tiskaisi käsin niin siihen menee vartti.. Koneeseen kun lajittelee pyykit niin se on max. vartti per koneellinen, plus pari minuttia tyhjentämiseen. Mitäs vielä?
15 minuuttia päivässä riittää meillä ihan hyvin. Viikkosiivoukseen sitten ehkä tunti.
Mutta kuulostaa valitusten perusteella että siihen menisi koko päivä.
Käsi sydämmellä, kuka kotiäiti tekee kotitöitä yli kaksi tuntia päivässä?
ap, pieni vihje sinulle: poista ne ns. kaverit, joita et arvosta, joita et siedä ja jotka ovat sinulle liian tyhmiä. Jätä jäljelle ne, joiden kanssa olet samalla tasolla.
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 19:11"]Mutta kuulostaa valitusten perusteella että siihen menisi koko päivä.
Käsi sydämmellä, kuka kotiäiti tekee kotitöitä yli kaksi tuntia päivässä?
[/quote]Minä tein. Ruoan hankkiminen ja sen tekeminen, vaatehuolto, keittiön siivous monta kertaa päivässä, tavaroiden paikalleen vieminen, muu siivous, paperityöt, petaukset ja lakanoiden vaihdot, vaatekierto jne. Mutta se oli ihan mukavaa, tosin töissä on paljon helpompaa.
Mut tuut tänne nariseen. Heh