Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuva tupakoitsijan keuhkoista. Mitä ajatuksia kuva herättää sinussa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä sitä missä olosuhteessa keuhkot on tutkittu, kuvattu, onko ko. kohde ollut töissä tai asunut alueella jossa on tuhkaa tai muita haitallisia hiukkasia ilmassa. Esimerkkinä hiilikaivoksella työskennelteiden keuhkot näyttää verrattain samalta. ;)

Mutta onnellinen olen, että lopetin polttamisen vuosia sitten. 

Vierailija
2/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos, ikinä en ole edes koskenut tupakkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, etten polta!

Vierailija
4/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikein mittään.

Vierailija
5/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma sisältä, kaunis ulkoa?

Vierailija
6/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva pitäisi painaa kaikkiin tupakkipakkauksiin.

Vierailija
7/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuohon terveyspointtiin kun lisätään se karsea haju ja vaikutus ihoon, niin voila, onnee vaan tupakoitsijoille valitsemallaan tiellä.

Vierailija
8/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo herättele mitään ajatuksia.

Vierailija
9/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä pitäisi näyttää joka paikassa. Jos viranomaiset ja muut tahot olisivat jo aikoinaan aloittaneet massiiviset tiedotuskampanjat kouluissa ym. tällaisilla kuvilla, niin meillä ei olisi niin paljon tupakoitsijoita.

Jostain syystä on haluttu olla "hienotunteisia" ja olla liikaa pelottelematta ihmisiä. Miksi? vain tällainen todella karu tavara pelottaa paskat housuun niin, ettei tee mieli polttaa. Olen onnellinen että itse olen lopettanut. Olisin lopettanut jo aiemmin, jos tupakatta totta kai -tarrojen sijaan valistus olisi ollut  tällaista.

Vierailija
10/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 16:10"]

Näitä pitäisi näyttää joka paikassa. Jos viranomaiset ja muut tahot olisivat jo aikoinaan aloittaneet massiiviset tiedotuskampanjat kouluissa ym. tällaisilla kuvilla, niin meillä ei olisi niin paljon tupakoitsijoita.

Jostain syystä on haluttu olla "hienotunteisia" ja olla liikaa pelottelematta ihmisiä. Miksi? vain tällainen todella karu tavara pelottaa paskat housuun niin, ettei tee mieli polttaa. Olen onnellinen että itse olen lopettanut. Olisin lopettanut jo aiemmin, jos tupakatta totta kai -tarrojen sijaan valistus olisi ollut  tällaista.

[/quote]

Ei ne kuvat itseasiassa vähennä.

Canadassa Ja Brasseissa on kuvat olleet hyvän tovin pakkauksissa, tupakointi ei ole vähentynyt.

Kuviinkin turtuu.

Vierailija
11/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen että onneksi taistelin irti vauvani vuoksi. Olis kamalaa joutua ajattelemaan että sikiö joutuu samalle myrkytykselle alttiiksi.

Luulen että repsahdan pian syntymän jälkeen, mutta pidän kyllä huolta etten polta kun pari päivässä, ettei lapsi joudu kestämään hajuhaittoja.

Vierailija
12/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen kun lopetin muutama vuosi sitten. En voi ymmärtää, miten ja miksi tupakoin kaksi vuosikymmentä vaikken olisi tahtonut..

Vierailija
13/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun meille lääkisopiskelijoille patologi sanoi ruumiinavausten yhteydessä, etteivät tupakoitsijan keuhkot päällisin puolin eroa tupakoimattoman keuhkoista. Nuo kuvan mustat keuhkot on varmaan annettu mädäntyä ennen kuvan ottamist.a 

Vierailija
14/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaadin läskien kuvia suklaapakkauksiin ja tehotuotantokuvia jauhelihapaketteihin. Ei tupakoitsija ole tietämätön haitoista. Ei se tarvitse valistavia kuvia tupakka-askeihin. Suomessahan saa joka päivä lukea lehdestä kuinka vanhusten määrä on käsiin räjähtävä riesa, huoltosuhde on huono ja talous kaatuu liian pitkään eläviin ihmisiin. Vierailu vanhainkotiin vahvistaa päätöksen kuolla mieluiten ennen kuin päätyy sellaiseen loukkoon kusenhajuun hoitajien kerran päivässä kyljeltä toiselle käännettäväksi.

Vierailija
15/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin sellaisen ajatuksen, että nuo eivät kummatkaan ole ihmisen keuhkot. Ilmeisesti tässä on jotenkin käsitelty jonkun ison eläimen keuhkoja asian havainnollistamiseksi. Pahan näköiseksi keuhkot menee vaikkei tupakoisikaan jos elää koko elämänsä kaupungissa. Itse olen kuullut patologilta, ettei tosiaan vanhemman tupakoitsijan keuhkoja erota vanhemmasta tupakoitsijasta, joka on altistunut aina ilmansaasteille.

En siis kannata tupakointia, mutta kun kysyttiin mitä ajatuksia heräsi, niin tällaisia itselläni.

Vierailija
16/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan oikein heille. Ja kyllä, olen tätä mieltä vaikka rakkaat äitini, siskoni, osa ystävistäni ja mieheni polttavat.

Vierailija
17/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkot ei ole erityisen söpö elin. Ei ainakaan tupakoitsijan keuhkot.

Vierailija
18/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon tupakoitsijat!

Vierailija
19/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 15:56"]

Kuva pitäisi painaa kaikkiin tupakkipakkauksiin.

[/quote]

Ei yksi kuva valitettavasti noita hetkauta :/ Lopettaminen lähtee oman pään sisältä.

Vierailija
20/22 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin 18 vuotta tupakoituani kun elimistössä alkoi olla erilaisia tulehdustiloja. Muutamassa kuukaudessa terveydentilani kohentui selvästi, ja kohenee edelleen. Tupakoimattomiin ihmisiin tuollaisilla kuvilla voi olla sellaista vaikutusta etteivät aloita tupakointia. Paatunutta röökin röyhyttelijää kuva saattaa puistattaa mutta tuskinpa omaan lopettamiseen vaikuttaa.