Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naissotilaat kausi 3 OFFICIAL

Vierailija
14.10.2020 |

Oletteko seurannut Naissotilaiden kolmannen kauden jaksot Yle Areenasta? Mitä pidätte sarjasta ja sarjan naissotilaista?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tehdään sarja huikeasta kasvusta ja ihanasta tsempistä miesvarusmiehistä? 

On niitäkin tehty esim. Kasarmi

Vierailija
22/43 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka kausi, jossa kaikki neljä selviävät ihan hyvin.

Itkutkin alkaa tulla vasta puolen kauden jälkeen.

Onhan siellä sitten tämä yksi "sotilas", jonka lelut ja lopulta koko "naissotilaan" joukkuekaverit joutuvat kantamaan, kun ei vain sitten rukissa enää kerta kaikkiaan riitä.

Tuo rukin marssi oli kyllä ärsyttävää seurattavaa, kun naissotilas hidasti joukkuuensa menoa ja silti piti itsepäisesti roikkua mukana ja kantaa omia tavaroita. Ja sit toki marssin jälkeen piti saada kuvattua skapparin liikuttava puhe kuinka hienoa, että selvisivät joukkueena ja ketään ei jätetty yms. vaikka aika oli huono

Miksi pojat eivät ottaneet tavaroita kantoon? Ei siellä kaikki pojatkaan jaksa varusteitaan kantaa. Miksi ei toimita ryhmänä?

Siis pojat olivat jo hyvissä ajoin ehdottaneet, että voivat ottaa naisen tavaraa kantoon. Mutta nainen ei suostunut kuin vasta lopuks

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan siellä sitten tämä yksi "sotilas", jonka lelut ja lopulta koko "naissotilaan" joukkuekaverit joutuvat kantamaan, kun ei vain sitten rukissa enää kerta kaikkiaan riitä.

Tuo rukin marssi oli kyllä ärsyttävää seurattavaa, kun naissotilas hidasti joukkuuensa menoa ja silti piti itsepäisesti roikkua mukana ja kantaa omia tavaroita. Ja sit toki marssin jälkeen piti saada kuvattua skapparin liikuttava puhe kuinka hienoa, että selvisivät joukkueena ja ketään ei jätetty yms. vaikka aika oli huono

Miksi pojat eivät ottaneet tavaroita kantoon? Ei siellä kaikki pojatkaan jaksa varusteitaan kantaa. Miksi ei toimita ryhmänä?

Vapaamatkustaja vapaamatkustaa vapaaehtoisina armeijassakin. 

Omana inttiaikanani yksikään mies ei kannattanut tavaroitaan muilla, joka ikinen nainen kylläkin.

Vierailija
24/43 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki ihan kujalla yks niistä ku sanoo että hänestä ei tuu jääkäriä, oon sitä mieltä ettei naiset mene tositarkoituksella armeijaan mehtään rämpimään suohon miettikää nyt, miehiä ne menee kattelemaan ja sit laitetaan joku nolo twerkkaus video alkuun :D

Vierailija
25/43 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy niitä jotka joutuvat tosipaikan tullen sotimaan näiden naisjääkäreiden kanssa.

Otan todella mielelläni taistelupariksi motivoituneen reservin vänrikin (nainen), kun lusmuilleen 6 kuukauden jääkärin (mies)

Res. Kers.

Vierailija
26/43 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainaki ihan kujalla yks niistä ku sanoo että hänestä ei tuu jääkäriä, oon sitä mieltä ettei naiset mene tositarkoituksella armeijaan mehtään rämpimään suohon miettikää nyt, miehiä ne menee kattelemaan ja sit laitetaan joku nolo twerkkaus video alkuun :D

Miehiä kattelemaan.. Eiköhän niitä miehiä voi katsella muuallakin kun että pitäis erikseen sinne lähteä katselemaan😂 😂

Vierailija
27/43 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kaikista kausista. Ainoa häiritsevä asia oli tämä Suvi, joka on niin mun makuuni oleva nuori nainen, että ajatukset harhaili ties missä.

Hyvä nelikko kaikkiaan. Itse kyllä nostan hattua RUKin läpäisseen naisen suoritusta, vaikka moni arvostelee, että olisi pitänyt keskeyttää se marssi. Päinvastoin, hammasta purren kesti. Tositilanteessa voi, tai oikeastaan tulee varmasti tilanteita, että kavereiden on otettava tavarat kantoon. Itse tuli nähtyä monen lusmupojan lopettaneen paljon kevyemmän marssin. Muutoinkin ainakin näillä ko. naisilla on monta kertaa kovempi tahto kuin oman aikani varusmiehillä. Kunto tosin näillä oli ihmeen heikko, jos Cooperilla mitataan. Minun aikana harva juoksi noin heikosti (itselleni armeijaan mennessä 2800, myöhemmin 3100). Mutta asenteissa nämä naiset hakkaavat monen aikalaiseni rötväilijän. Minun ammoisena aikana ei naissotilaita vielä ollutkaan. Ihan hyvä, mitä siitä olisi tullut jos tuollainen Suvi olisi pyörinyt kassulla. :-9

Vierailija
28/43 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuo Heinäveden alikessu.

Vierailija
29/43 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sarja.

Vierailija
30/43 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kausi. Moni nuori mies saisi ottaa mallia näistä nuorista naisista.

p💩skan marjat. Etuoikeutettu joukko noi tytsyt kun saavat valita itse, ja vielä ohjelma niistä tehdään. Ihan pelleilyä.

Vierailija
31/43 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy niitä jotka joutuvat tosipaikan tullen sotimaan näiden naisjääkäreiden kanssa.

Otan todella mielelläni taistelupariksi motivoituneen reservin vänrikin (nainen), kun lusmuilleen 6 kuukauden jääkärin (mies)

Res. Kers.

Niin varmaan. Vetäisit viikseen taistelupariasi puiden katveessa.

Vierailija
32/43 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että oli hyväkin että tämä naissotilaat hieman jarrutti menoa, kapiainenhan sanoi että matka ei tapa vaan vauhti! Olisi voineet nämä miespuoliset juosta itsensä loppuun ennen maalia.

Sitkeä nainen, ei olisi halunnut antaa varusteitaan. Ymmärrän ettei välttämättä fyysinen kunto riitä vastaamaan miesten vauhtiin mutta sitkeyttä ja periksi antamattomuutta löytyi sitäkin enemmän.

Onnea tälle Sisupussille.

PS. Ei twerkkauskaan pahalta näyttänyt👍

Vierailija
33/43 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa, että kauden heikoiten cooperissa pärjännyt pääsi RUK:hon. Toki muullakin on merkitystä, mutta 2000-luvun alkupuolella alle 2600 tuloksella ei menty RUK:hon (ei ainakaan spol-komppaniaan). Kunto on asia, jota voi parantaa ja jokainen armeijaan menevä tietää, että kuntoa siellä tarvitaan.

Vierailija
34/43 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites on mahdollista, että spol rukin käynyt mimmi on viimeisessä jaksossa alikessun natsat kaulassa. Taisi jotain jäädä sarjassa näyttämättä.

Vierailija
35/43 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelinkin että miten joku ei vaan näytä laihtuvan lainkaan vaikka ollut melkein puoli vuotta armeijassa. Normaalisti pullukoilta lähtee jo P-kaudella 10-15 kiloa.

Se että hän ei pystynyt suorittamaan mitään ja paikat levisi, ei johtunut tavaroiden määrästä. Silti tämä aasi pidätteli muuta ryhmää koska häntä piti vetää perässä..

Vierailija
36/43 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huima parannus kyllä edelliseen kauteen. Sarjaa on mukava seurata ja kiva kun tytöt päätyy aina vähän erilaisiin hommiin. Vaikka en voi olla ajattelematta, että sarjan kiinnostavuuden lisäämiseksi naissotilaille annetaan hommia joita heille ei muuten ehkä annettaisi. 

Onhan se vähän kummallista, että juuri ne ohjelman seuraamat naiset pääsevät aina erittäin kovalla prosentilla aukkiin ja jopa rukkiin ja ties mihin erikoistehtäviin. Vai onko ohjelman hakuvaiheessa sitten tosi kova tsekkaus, että kenellä sitä kuntoa ja motivaatiota on edetä? Toki naisilla motivaatio on luultavasti aina huipussaan, koska ovat täysin vapaaehtoisena inttiin halunneet. Miehistä varmaan iso osa on vain suorittamassa asian alta pois kun pakko on.

Vapaaehtoiset ovat kaikista motivoituneinta porukkaa. Naisilla kostautuu se, ettei heille ole omia kapeampia kenkiä ja anatomisesti paremmin kropan mittasuhteisiin sopivia varusteita.

Vierailija
37/43 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä itkeskely on minulle ihan uusi ilmiö intissä. Aiemmin vain kiroiltiin ja synkisteltiin.

Vierailija
38/43 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että on tälläinenkin sarja on olemassa.

Toivottavasti tämä motivoisi tyttöjä armeijaan.

Se on edelleenkin kovin sukupuolittunut ala. Enkä usko, että muutosta on tulossa ihan piakkoin sen takia on hyvä, että valistetaan tyttöjä tälläisestä mahdollisuudesta. On paljon tyttöjä, jotka salaa haluat, mutteivät uskalla. Onneksi tätä on alettu pikku hiljaa purkaa.

Vierailija
39/43 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun unelma oli mennä armeijaan ja nimenomaan saada sieltä ammatti. Mutta elämä toi eteen ihan muita kuvioita nuorena ja kun sen aika olisi ollut, olin liian vanha. Hienoa, että sinne pääsee motivoituneet naiset! Vaikka nyt itsellä se jäikin sitten haaveeksi.

Vierailija
40/43 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun unelma oli mennä armeijaan ja nimenomaan saada sieltä ammatti. Mutta elämä toi eteen ihan muita kuvioita nuorena ja kun sen aika olisi ollut, olin liian vanha. Hienoa, että sinne pääsee motivoituneet naiset! Vaikka nyt itsellä se jäikin sitten haaveeksi.

Oletko MPK:n koulutusta harkinnut?

Ammattia puolustusvoimissa tuota reittiä ei saa, mutta koulutus on hyvää ja monipuolista.

Sinne vaan rohkeasti mukaan.