Mitä 7-luokkalaisesi ottaa valinnaisaineeksi?
Kommentit (14)
On menossa ilmaisutaitoluokalle joten valinnaisia ei jää, pitkä saksa jatkuu kuitenkin.
Ei niistä ole edes puhuttu. Musiikki ja kuvaamataito ovat hänen lempiaineitaan ja vahvuuksiaan, joten varmaan niitä.
En tiedä vielä edes sitä, annanko hänen päättää vapaasti itse, vai ohjaanko järkeväksi katsomaani suuntaan.
Ei tiedä. Ujo poika, jota ei kiinnosta oikein mitään. Kauhulla odotan, kun tulee aika milloin pitää valikoida. Jää varmaan mun harteille aika pitkälle.
Hänen sisarensa tiesi tasan tarkkaan mitä haluaa.
Meillä valinnat vielä edessä. Hämmentää vaain lista aineista mitä kaikkea voi valita. Voiko kaikkia yhditeltä oikeesti valita, vai meneekö jotkut tunit päällekkäin? Montako ainetta valitaan jne. Noh, eiköhän se kohta selviä.
Mitä valinnaisaineita teillä on? Meillä tämmöisiä: https://www.pori.fi/kasvatusjaopetusvirasto/koulut/porinlyseonkoulu/oppiaineet/valinnaisaineet.html
Valinnat tehtiin jouluksi. Kotitalouden ja liikunnan otti. Pikkuvalinnaisena saksa.
Meillä vain nämä valittava:
Valinnaiset kielet: ranska, saksa, englanti
Kotitalous
Kuvataide
Liikunta
Matematiikka- ja luonnontieteet
Musiikki
Tekninen työ (2 tai 4 tuntia viikossa)
Tekstiilityö (2 tai 4 tuntia viikossa)
Tietotekniikka
Ilmaisutaito
Meillä taisi olla muuten samat valittavana kuin 9:llä, mutta englannin tilalla venäjä.
2
Voiko joku koulu vielä vielä 80-lukua??
http://www.mayk.fi/peruskoulu/valinnaisaineet
Meillä oli aikanaan nuo konekirjoitus ja kaupalliset aineet vaihtoehtoina =)
Random-maantieto ja Saksa (3. kieli)
OT niin se maailma muuttuu Eskoseni. kun minä olin seiskalla, ei vanhemmiltani kysytty mitä aineita otan valinnaisena. tuskin niitä edes kiinnosti :/
onko tämä sitten hyvä vai huono asia, en tiedä. toisaalta on hienoa että lapsen koulunkäynti ja yhteistyö ulottuu ihan oikeasti sinne kotiin asti, toisaalta curlingvanhemmuus lisääntyy ja käykö sitä koulua sitten se lapsi vai vanhemmat?
On kyllä surullista, kun vanhemmat eivät ole välittäneet lapsensa koulunkäynnistä ollenkaan. Onneksi minulla oli toisenlaiset vanhemmat jo silloin Eskonaikaan.
keväämmällä vasta edessä, mutta ottaa 2 kieltä ja kolmas valinnainen vielä avoimena, ei oikein mikään kiinnosta