Sara Chafakin varastamat kuvat poistettu IG:stään, kaikki feikkiä
Hyvä osoitus kuinka isompikin influensseri voi huijata ja läpi menee. Nyt Sara on sitten kärähtänyt kun useisiin IG feedin kuviin alkoi tulla kommentteja vierailta ihmisiltä, että mitä hittoa tämä on mun ottama kuva. Vielä eilen illalla näitä kuvia oli Chafakin profiilissa monta ja näiden kommentoijien profiileista löytyi helposti alkuperäinen kuva. Eikö se ole rikos käyttää toisen kuvia ominaan ilman mitään mainintaa tekijästä/tekijänoikeuksista, ja saada siitä omaa taloudellista hyötyä klikkauksina ja laadukkaana sisältönä. Nää alkuperäiset kuvaajat oli ammattitaiteilijoita/valokuvaajia. Ainakin Twitteristä Tatu Virtasen profiilista löytyy kuvakaappauksia varastetuista ja poistetuista kuvista.
Sara ei oo pahoitellut mitenkään vaan uhoaa stoorissaan että blokkaa kaikki kommentoijat.
Pointtina tässä, että taas osoitus kuinka noi Instat on täynnä feikkiä, muovia, kulissia. Ei kannata uskoa eikä ainakaan kadehtia mitään.
Kommentit (583)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis väittääkö joku ettei ole aiemmin huimannut Saran taipumusta valehteluun ja huijauksen? Haloo, hänen ylikaunis tili on ylifiltteröity. Kai sen nyt näkee?
Eri asia muokata itse ottamiaan kuvia kuin varastaa niitä kuvia muilta.
Niin. Eka on laillista, jälkimmäinen laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan koskaan asettunut Saran asemaan kun on tullut muualta isä, että millaista helvettiä on ollut se elämä kenties päästä porukoihin ja olla suomalainen? Ja sitten vielä kehittyä kauniimmaksi kuin ne muut ja saada huomiota miehiltä ja sylkeä tyttöjen suista. Yhtä paskanjauhamista ja kostoa ei mistään nuorelle tytölle? kenties asiatonta lääppimistä siihen miehiltä jotka halunneet alistaa? Siinä on vaikea kasvaa aikuiseksi.
Onneksi Sara on käynyt armeijan ja saanut kannuksia valtioltakin. Ja sitten voitti missinä- ihan oikein. Kannustan tällaista puurtajaa ihan satasella. Hyvä Sara, kukaan ei ole virheetön eivätkä nämäkään täällä! Menen vaan pää pystyssä eteenpäin.
Mun mielestä on vähän r@sistista väittää tällä tavalla, että eri etnisistä taustoista tulevat ihmiset päätyvät huijareiksi ikään kuin tuosta vaan, kun ovat niin alttiita ja eivät kestä vastoinkäymisiä vaan päätyvät siksi keskimääräistä helpommin rikollisiksi.
Sori ohis, ehkä tämä on hiusten halkomista mutta mun mielestä sun näkemys ei ole ihan korrekti.
Tunnen monia eri etnisyyksistä ja kulttuureista tulevia ihmisiä, joilla rankat taustat, ja silti ovat ihan kunnon ihmisiä.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole monilapsisesta perheestä, köyhistä oloista?
Dreams dreams...Kolme lasta perheessä. Isä marokkolainen, äiti suomalainen, kuten arvata saattaa. Saran omien sanojen mukaan vanhemmat olivat täysin erilaisia, eivät sopineet ollenkaan toisilleen, eli äiti oli vain tumman miehen perään, mutta ei sietänyt tämän taustan tuomia asioita eli naisen asemaa ym. em. kulttuurissa, mutta silti oli pakko vaan pyöräyttää kolme lasta, vaikka mitään yhteistä miehen kanssa ei henkisesti ollut. Niin tyypillistä eräille naisille. Sitten avioero ja jätettiin yhteiskunta tyypilliseen tapaan maksamaan lasten elatus. Siis se normistoori.
Ja niistäkin kolmesta ainaskin yks lähti valtion huostaan laitokseen. Yhteiskunta laitettiin tosiaan maksamaan ja kunnolla.
Teet yksityiselämää levittelevää rikosta sinäkin juuri.
Juu niin tein. Tosin hommelissa on sellainen seikka, että julkisuuden henkilöitä ei koske yhtä vahva yksityisyydensuoja kuin taviksia. En myöskään eritellyt kuka kolmesta. Joten siitä vaan polpolle pillittään ihan vapaasti. Pelottaa ihan sikana.
Toisaalta jännää että otat tekstini tosissaan kun aina ollaan vinkumassa linkkejä ja jos ei ole niin ei ole tapahtunut.
Onpa hurjan kylmä ja ilkeä noille tosi asiallisesti kirjoitteleville kommentoijille! No, mitäpä muutakaan voi olettaa ihmisestä, joka on tulisesti rakastunut itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ruskakuvassa joku kyseli, missä kuva on otettu. Sara vain vastasi takaisin sydänemojeilla. Ei sitten sanonut, että en tiedä, ei ole minun ottama kuva. Feikkiä, niin feikkiä.
Selitykset tosiaan ontuu ja pahasti, kun niin monta muutakin kysymystä on noihin varastamiinsa kuviin saanut, että olisi ollut useita mahdollisuuksia vastata rehellisesti että kuva on lainattu.
Miksi yllätyt kun on muutenkin taipuvainen feikkaamiseen? Nenä on leikattu missivuosista. Feikit huijaa.
Vierailija kirjoitti:
Näissä kenen kimppuun käydään toistuu sama kuvio:
1. Tavallista upeampi nainen .
2. Lahjakaskin
3. Tulee vaatimattomista oloista
>joten käydään hyeenalaumana kimppuun.
Ja jos maahanmuuttotausta vielä tai muuten eksoottisen näköinen täysi lynkkaus!
Hävetkääs!
Häpeä itse!
Kaikkien edellä luettelemisiesi syiden vuoksi mielestäsi väärintekijää ei saisi arvostella. Eli et siis ole tasa-arvon kannattaja. Tiesitkö että tasa-arvo on demokratian peruspilari. Ilman sitä ei ole demokratiaa. Et siis halua elää demokratiassa. Ota matkalippu pois Suomesta jos demokratia ottaa noin koville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ruskakuvassa joku kyseli, missä kuva on otettu. Sara vain vastasi takaisin sydänemojeilla. Ei sitten sanonut, että en tiedä, ei ole minun ottama kuva. Feikkiä, niin feikkiä.
Selitykset tosiaan ontuu ja pahasti, kun niin monta muutakin kysymystä on noihin varastamiinsa kuviin saanut, että olisi ollut useita mahdollisuuksia vastata rehellisesti että kuva on lainattu.
Sara on vaan pokkana vastaillut niihin kysymyksiin ihan kuin olisi itse ne kuvat ottanut ja ollut kuvatussa paikassa. Valehteleva varas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varashan hän siis on. Häpeä sara!
Rasismi on vielä isompi häpeä ja kateus.
Voit perustaa rasismille oman ketjun. Tässä puhutaan siitä, että Sara on varastanut kuvia. Oksettava ihminen.
Kuinka tyhmä pitää olla ettei ole huomannut kyseisen ihmisen taipumusta huijaamiseen? Et näe filtteröintejä?
Vierailija kirjoitti:
Siis mitkä ovat Saran motiivit tähän? En ymmärrä.
Varmaan laiskuus ja rahan puute. Ei varmaan ole rahaa matkailla tai elää sellaista elämää, mistä saisi hienoja luksuskuvia. Niin pitää kopioida kuvat netistä ja teeskennellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kun jäisi kaupassa kassan ohi kuljettuaan kiinni varastamisesta ja väittäisi sitten, että 'lainaa' vain suklaalevyjä. Jos on istagramissa ammatikseen ja tienaa sitä kautta suuria summia rahaa tietää tasan tarkkaan että siellä ei silloin julkaista ilman lupaa ansaintatarkoituksessa muiden kuvaamaa materiaalia ilman merkintää siitä mistä kuva on peräisin ja kuka sen on ottanut. Pelkkä rikollisen copyright-kuvien poisto ei riitä. Pitää seurata myös jokin korvaus kuvien käytöstä. Jos varastat suklaapatukan ja jäät siitä kiinni, ei tekoa poista se että heität patukan ojaan.
Hyi miten iljettävä ihminen. Moni kakku päältä kaunis, silkkoa sisältä.
Vierailija kirjoitti:
Hyi miten iljettävä ihminen. Moni kakku päältä kaunis, silkkoa sisältä.
Tässä tapauksessa silikonia sisältä :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sara on vaan pokkana vastaillut niihin kysymyksiin ihan kuin olisi itse ne kuvat ottanut ja ollut kuvatussa paikassa. Valehteleva varas.
Ja nyt väittää, että kuvaajat haluavat, että niiden kuvia jaetaan eteenpäin (ilman lupaa ja minkäänlaisia mainintoja...) https://twitter.com/pjmant/status/1316308118087905281
Antoiko hän ymmärtää, että on itse ottanut kuvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo vielä mitään mutta löysin kerran palkitun taitelijan työn joka oli suoraan kopioitu Brittiläisen valokuvaajan työstä- ja maalaus sai Suomessa vielä palkinnon :D.
Tätä minä pidän jo törkeänä.
Ja kysyin täällä palstalla käräyttääkö moinen törkeys niin kaikki vastasivat : Älä tee sitä -kaikkihan me teemme tuota - että pitäkää vaan hyvänänne nuokin Saran otokset sitten. Kateellisia vaan olette!
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mielestäni teoksen voi huoletta kopioida, jos siitä tulee huomattavasti erilainen kuin alkuperäinen. Valokuvasta tehty maalaus menee mieletäni tähän kategoriaan hyvin. Tai siis oikeasti, kuinkakohan paljon tässä maailmassa on maalauksia, jotka on tehty valokuvan pohjalta?
Suomessa oikeuslaitos on päättänyt, että kaupunki sai teettää maalauksen, alunperin valokuvana olleesta merkkihenkilön muotokuvasta, jonka kaupunki oli aiemmin tilannut valokuvaajalta. Maalaus oli täydellinen kopio valokuvasta. Kovin huoleton ei kuitenkaan kannata olla näissä asioissa, rajanvetoa voi joutua käymään pahimmillaan oikeudessa.
"Pointtina tässä, että taas osoitus kuinka noi Instat on täynnä feikkiä, muovia, kulissia. Ei kannata uskoa eikä ainakaan kadehtia mitään."
Juuri tämä. Ihmisten kannattaisi poistua koko instasta. Mielenterveys kiittää.
Tuollainen heijastuu erittäin negatiivisesti yhteistyökumppaneihin.
Ton ihmisen pitäis pyytää nöyränä anteeksi, mutta ylimielisenä haukkuu muita ja uhriutuu. Kertoo todella paljon millainen tyyppi on kyseessä.