Sara Chafakin varastamat kuvat poistettu IG:stään, kaikki feikkiä
Hyvä osoitus kuinka isompikin influensseri voi huijata ja läpi menee. Nyt Sara on sitten kärähtänyt kun useisiin IG feedin kuviin alkoi tulla kommentteja vierailta ihmisiltä, että mitä hittoa tämä on mun ottama kuva. Vielä eilen illalla näitä kuvia oli Chafakin profiilissa monta ja näiden kommentoijien profiileista löytyi helposti alkuperäinen kuva. Eikö se ole rikos käyttää toisen kuvia ominaan ilman mitään mainintaa tekijästä/tekijänoikeuksista, ja saada siitä omaa taloudellista hyötyä klikkauksina ja laadukkaana sisältönä. Nää alkuperäiset kuvaajat oli ammattitaiteilijoita/valokuvaajia. Ainakin Twitteristä Tatu Virtasen profiilista löytyy kuvakaappauksia varastetuista ja poistetuista kuvista.
Sara ei oo pahoitellut mitenkään vaan uhoaa stoorissaan että blokkaa kaikki kommentoijat.
Pointtina tässä, että taas osoitus kuinka noi Instat on täynnä feikkiä, muovia, kulissia. Ei kannata uskoa eikä ainakaan kadehtia mitään.
Kommentit (583)
Eli hän on tienannut rahaa MUIDEN ottamalla kuvilla joita pitää omanaan. Unfollatkaa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitkä ovat Saran motiivit tähän? En ymmärrä.
Perimmiltään raha ja maine, fame. Huomionkipeys. Ihailuntarve. Raha. Raha. Raha.
Maininnut haastattelussa jotenkin niin,että somella tienaa ihan kivasti.
Että ärsyttää. Olen yrittänyt rakentaa suosittua ig-tiliä. En suinkaan esittelemällä persettäni vaan esittelemällä ottamiani maisemakuvia. Sitten jotkut silikoninaamat menee ohituskaistaa ohi ja jakaa taitavien valokuvaajien otoksia omanaan... :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella törkeää oikeiden kuvien ottajien kannalta. Onko nyt niin, että voin julkaista muiden ottamia kuvia vaikka en tiedä alkuperäistä valokuvaajaa?
Erityisesti se kuva, jonka tekijä oli suunnitellut ja rakentanut kuvan digitaalisesti itse. Eikä vaan räpsäissyt kuvaa kännykällään jossain lomamatkallaan.
Nämä pöllijät eivät edes tajua, kuinka paljon työtä voi jonkun kuvan takana olla.
Miksi ihmeessä kuvia pitää ”rakentaa”, mitä nautintoa saa tuommoisesta? Typerää.
Vierailija kirjoitti:
Että ärsyttää. Olen yrittänyt rakentaa suosittua ig-tiliä. En suinkaan esittelemällä persettäni vaan esittelemällä ottamiani maisemakuvia. Sitten jotkut silikoninaamat menee ohituskaistaa ohi ja jakaa taitavien valokuvaajien otoksia omanaan... :(
Mitä iloita on maisemakuvien katselussa ja miksi jonkun pitäisi kiinnostua otoksistasi?
Vierailija kirjoitti:
Tolle etnisyydelle tuttu juttu, mitään ei tehdä itse kaikki varastetaan
tajuatko että tämäkin on rikos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella törkeää oikeiden kuvien ottajien kannalta. Onko nyt niin, että voin julkaista muiden ottamia kuvia vaikka en tiedä alkuperäistä valokuvaajaa?
Erityisesti se kuva, jonka tekijä oli suunnitellut ja rakentanut kuvan digitaalisesti itse. Eikä vaan räpsäissyt kuvaa kännykällään jossain lomamatkallaan.
Nämä pöllijät eivät edes tajua, kuinka paljon työtä voi jonkun kuvan takana olla.
Samaan aikaan kehuu, miten hyvin postaamillaan kuvilla tienaa ja kehtaa valittaa ettei ihmiset ymmärrä mikä työmäärä siihen sisältyy...
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan koskaan asettunut Saran asemaan kun on tullut muualta isä, että millaista helvettiä on ollut se elämä kenties päästä porukoihin ja olla suomalainen? Ja sitten vielä kehittyä kauniimmaksi kuin ne muut ja saada huomiota miehiltä ja sylkeä tyttöjen suista. Yhtä paskanjauhamista ja kostoa ei mistään nuorelle tytölle? kenties asiatonta lääppimistä siihen miehiltä jotka halunneet alistaa? Siinä on vaikea kasvaa aikuiseksi.
Onneksi Sara on käynyt armeijan ja saanut kannuksia valtioltakin. Ja sitten voitti missinä- ihan oikein. Kannustan tällaista puurtajaa ihan satasella. Hyvä Sara, kukaan ei ole virheetön eivätkä nämäkään täällä! Menen vaan pää pystyssä eteenpäin.
No tämä oli kyllä jo noloista selityksistä noloin.
T. suomalaisbrasilialainen (enkä silti varasta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Not mutta kopsiihan toi Blörfikin Ranta-ahon filippiiniläissyntyistä malli-exää Zarahia (vasen) omassa somessaan, sama koirakin hankittu :D
Eikö ihmisillä ole mitään omaa mielikuvitusta enää tänä päivänä?
Tuollainen matkiminen antaa säälittävän kuvan ihmisestä. Niin kuin ei pitäisi omaa itseään missään arvossa, kun kaikki kopioidaan suoraan muilta eikä luoda mitään omaa. Miksi kukaan muukaan sitten pitäisi tuollaista ihmistä arvossa? Belorfhan on matkinut ahkerasti myös Kim Kardashiania, siis lähes täsmälleen samoja asuja ja samanlaisia kuvia useita kertoja. Ei siinä mitään jos ottaa vaikutteita sieltä sun täältä, mutta täydellinen kopioiminen on noloa.
Ihan ohi aiheen, mutta voi hyvänen aika noita pätkiä stooreissa joissa sohvi juo kahvia, ne huulet. Sairaus kai tuommoinen itsensä tuhoaminen on. Asun täällä pohjois-Suomessa pienessä ”kaupungissa” joten en ole luonnossa tuommoista ankkaa nähnyt. Kysynkin voiko sellaista nauramatta luonnossa katsoa, siis jos vaikka asiakkaaksi sattuisi tämä lörffi, niin minä varmaan alkaisin hervottomana vaan nauraa. Miksi, voi miksi, ihminen ei näe, että nyt on mennyt jo tahattoman huumorin puolelle! Tyttöraukka, sekaisin on pää.
Mun yhdellä esimiehellä (siis naisella) oli tuollaiset ankkahuulet. Sen puhe oli epäselvää sössötystä ja osaaminen vielä huonompaa. Hauskuutta se kyllä toi meidän työyhteisölle, kun naurettiin sen koomisille huulille. Ankkahuulet saattaa näyttää kuvissa vielä suht hyviltä, mutta luonnossa, eri suunnista katsottuna, ne on vain ja ainoastaan naurettavat.
Mä en myöskään tykkää ankkahuulista, eivät ole mun juttu. En kuitenkaan hyväksy työpaikkakiusaamista, jota sinä ja työkaverisi olette harrastaneet. Voi kuvitella miten kamala työpaikkasi on.
Oli.
Emmekä siis nauraneet ihmiselle, vaan tekohuulille = eloton olento. Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloita on maisemakuvien katselussa ja miksi jonkun pitäisi kiinnostua otoksistasi?
Miksi pitäisi katsella yhtään mitään kuvia? Kyllä mä itsekin seuraan monia tilejä joissa on maisema/kasvi/eläinkuvia ja saan iloa heidän julkaisuistaan. Jos sinua ei kiinnosta niin ok. Mutta aika montaa muuta kiinnostaa :D
Törkeetähän se on, että Sara on tienannut muiden kuvilla, eikä ole kunnioittanut tekijänoikeuksia. Kertoo kyllä hyvin itsekkäästä ja valheellisesta luonteesta.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitkä ovat Saran motiivit tähän? En ymmärrä.
Raha. Raha on takapiruna monessa asiassa. Mieti miks menetit työpaikkas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonojen perheiden lapsista tulee harvoin täysin vilpittömiä.
Tarkoitatko erästä pääministeriä?
Pääministerillä oli hyvä perhe. Ainoa poikkeava seikka oli vanhemmat. Mutta se ei tee siitä huonoa. Saralla taas on Marokkolainen isä ja lastensuojelu mukana. Ihan eri asia, kuin vaikka tavallinen, mutta hyvän moraalin suomalainen perhe. Köyhistä oloista voi tulla hyviä ihmisiä jos eivät ryhdy rikolliselle tielle. Sara on varastanut nyt kuvia, eli sille tielle lähti.
Tuossa ruskakuvassa joku kyseli, missä kuva on otettu. Sara vain vastasi takaisin sydänemojeilla. Ei sitten sanonut, että en tiedä, ei ole minun ottama kuva. Feikkiä, niin feikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan koskaan asettunut Saran asemaan kun on tullut muualta isä, että millaista helvettiä on ollut se elämä kenties päästä porukoihin ja olla suomalainen? Ja sitten vielä kehittyä kauniimmaksi kuin ne muut ja saada huomiota miehiltä ja sylkeä tyttöjen suista. Yhtä paskanjauhamista ja kostoa ei mistään nuorelle tytölle? kenties asiatonta lääppimistä siihen miehiltä jotka halunneet alistaa? Siinä on vaikea kasvaa aikuiseksi.
Onneksi Sara on käynyt armeijan ja saanut kannuksia valtioltakin. Ja sitten voitti missinä- ihan oikein. Kannustan tällaista puurtajaa ihan satasella. Hyvä Sara, kukaan ei ole virheetön eivätkä nämäkään täällä! Menen vaan pää pystyssä eteenpäin.
Rasistista kohtelua saa Sara ja se on ihan rikosten tunnusmerkistön täyttävää täällä ollut. Isompia rikoksiahan mollaajat täällä nytkin tekevät. Taidampa ilmoittaa nettipoliisille.
Opettele toki ennen poliisille ilmoittamista kirjoittamaan, taidanpa, ei taidampa. Ihan perusjuttu.
Nettipoliisi voi sitten ottaa yhteyttä instagramin ylläpitoon ja pyytää poistamaan tämän varastelevan Saran tilin kokonaan.Opettele sinä suhteuttamaan, äidinkieleni oli 10, mutta kirjoitan eri foorumeilla millaista kieltä kirjoitan koska konteksti tällaista tasoa muutenkin. Ja kyllä se poliisi ihan sinuun ottaa sitten yhteyttä sinun omista rikoksistasi .
Jaa, sinulta unohtui mainita , että sinulla on lukihäiriö, suomi ei ole äidinkielesi ja mitä näitä selityksiä osaamattomuudesta nyt onkaan.
Voisit vain olla rehellinen ja myöntää, ettet osaa kirjoittaa.
Vain täysin osaamaton tolluska kirjoittaa taidampa, oli konteksti mikä hyvänsä.
Taidanpa opetetaan kirjoittamaan oikein jo ihan alaluokilla. Kaikille ei mikään oppi mene perille, olet sellaisesta hyvä esimerkki.
En puhu nyt Sarasta.
Mutta joidenkin instatienaajien kohdalla on herännyt epäilys, että onko se vain peitetoimintaa jollekin muulle yritystoiminnalle.
Meni kyllä maku koko naisesta. Kyllä aktiivisen somekäyttäjän tulisi tietää säännöt ja käyttäytymismallit somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä katselen vain maisemia instassa. En koskaan kenenkään lärviä, koska voisko turhempaa ajanhukkaa ollakaan?
Tarkoitatko erästä pääministeriä?