Sara Chafakin varastamat kuvat poistettu IG:stään, kaikki feikkiä
Hyvä osoitus kuinka isompikin influensseri voi huijata ja läpi menee. Nyt Sara on sitten kärähtänyt kun useisiin IG feedin kuviin alkoi tulla kommentteja vierailta ihmisiltä, että mitä hittoa tämä on mun ottama kuva. Vielä eilen illalla näitä kuvia oli Chafakin profiilissa monta ja näiden kommentoijien profiileista löytyi helposti alkuperäinen kuva. Eikö se ole rikos käyttää toisen kuvia ominaan ilman mitään mainintaa tekijästä/tekijänoikeuksista, ja saada siitä omaa taloudellista hyötyä klikkauksina ja laadukkaana sisältönä. Nää alkuperäiset kuvaajat oli ammattitaiteilijoita/valokuvaajia. Ainakin Twitteristä Tatu Virtasen profiilista löytyy kuvakaappauksia varastetuista ja poistetuista kuvista.
Sara ei oo pahoitellut mitenkään vaan uhoaa stoorissaan että blokkaa kaikki kommentoijat.
Pointtina tässä, että taas osoitus kuinka noi Instat on täynnä feikkiä, muovia, kulissia. Ei kannata uskoa eikä ainakaan kadehtia mitään.
Kommentit (583)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juuri nolompaa keksi mitä influensseri voi somessa tehdä.
Mene vitt. uun sen influensserisi kanssa.
Rajusti sanottu, mutta siinä olen samaa mieltä että,on äärettömän typerää käyttää noita englismejä, käyttäjä osoittaa noloutensa potenssiin 20.
Iltasanomat ei ole kirjoittanut mitään tästä kohusta, Saralla on siellä toimittajaystäviä.
Influensseri taitaapi olla pöpöpesä. Kevennys & ohis .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instavoima kirjoitti:
Te kalkkis boomssit ette VAAN TAJUU.
Mitä sit jos joku nobody on ne ottanu!? Kaikki niit vihaa ku ei niil oo ees seuraajii. Vähä sama ku joku spede aspa jossain, meinaatsä et sen kuvat ketää kiinnostaa. DAA -A. Kuolk aa jo koronaan jooko, tää on meidän aika ja Sara on niin upee et ootte vaa kateellisii :))[/quote
Take it easy :)
Sara on sairastanut koronan eikä ole vieläkään täysin toipunut,joten kannattiko laittaa tuo koronajuttu?Niinpä.
Sorisorisori, sys.Kaikesta yhten kivjoitetusta tajuu,et oot mun soulmate:))) Mennääks koht yhes Triplaan veetuileen jollekin nololle ja sit tehään siit joku hyvä pilisvid :)) Likee tulee, wallah ja promiset!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sara on niin weetee kuin olla ja voi.
Huomaa tuosta käytöksestä.You can take the girl out of the trash, but you can't take the trash out of the girl.
Tuo englannilla brassailu on yhtä noloa kuin nuo Saran teot.
Sanonta on alunperin englannista. Voihan sen pilata ja suomentaa näin: voit ottaa tytön pois paskasta, mutta et paskaa tytöstä.
Eli se mikä on syntyjään roskaa, ei muutu ikinä paremmaksi. Tässä se nähtiin. Jos ei ole saanut kotoaan eväitä elää moraalisesti oikein, niin tekee luontaisesti vääriä tekoja.
Sara on tumma kuin manne eikä vaan tajuu että pölliminen on väärin... Kehtaa pölliä toisten kuvat... Ja iltapäivälehdet yrittää suojella...
iltalehdessä oli kyllä juttu! siinä vaan oli puolusteleva sävy vähän, väitettiin ettei hän ole väittänyt kuvia omakseen,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ärsyttää. Olen yrittänyt rakentaa suosittua ig-tiliä. En suinkaan esittelemällä persettäni vaan esittelemällä ottamiani maisemakuvia. Sitten jotkut silikoninaamat menee ohituskaistaa ohi ja jakaa taitavien valokuvaajien otoksia omanaan... :(
Mitä iloita on maisemakuvien katselussa ja miksi jonkun pitäisi kiinnostua otoksistasi?
Miksi pitäisi katsella yhtään mitään kuvia? Kyllä mä itsekin seuraan monia tilejä joissa on maisema/kasvi/eläinkuvia ja saan iloa heidän julkaisuistaan. Jos sinua ei kiinnosta niin ok. Mutta aika montaa muuta kiinnostaa :D
IGssä on myös vahvat taidepiirit piirtäjiä, kuvittajia, maalareita, tatuoijia, sekä erilaisia käsityöläisiä huovutuksesta figuurien rakentamiseen ja naamioiden valamisesta pehmolelujen tekemiseen.
Itse en seuraa IGssä kuin taitelijoita ja käsityöläisiä, sekä omaa tatuoijaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sara on niin weetee kuin olla ja voi.
Huomaa tuosta käytöksestä.You can take the girl out of the trash, but you can't take the trash out of the girl.
Sanonta on alunperin englannista. Voihan sen pilata ja suomentaa näin: voit ottaa tytön pois paskasta, mutta et paskaa tytöstä.
Eli se mikä on syntyjään roskaa, ei muutu ikinä paremmaksi. Tässä se nähtiin. Jos ei ole saanut kotoaan eväitä elää moraalisesti oikein, niin tekee luontaisesti vääriä tekoja.
Ei se pilaamista ole jos huolehtii siitä, että kaikki keskusteluun osallistuvat ymmärtävät mistä sanotaan. Kyllä tuon voi sanoa ihan suomeksikin.
Ohis.
ja musta tää tapaus on tosi nolo mutta voisko rasistiset jutut jättää pois.. tai perhetaustan haukkumisen. ei se liity siihen että tämä henkilö varastaa ja se leimaa muut rehelliset ulkomaalaistaustaiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ruskakuvassa joku kyseli, missä kuva on otettu. Sara vain vastasi takaisin sydänemojeilla. Ei sitten sanonut, että en tiedä, ei ole minun ottama kuva. Feikkiä, niin feikkiä.
Olisi voinut vastata: Ei ole minun jos tiedät tekijän,tägään sen kuvaan. Näinhän Sara toivoi tämän päivän puolustelussaan.Kuinkahan kauan harrastanut kuvien pöllimistä ja onkohan saanut tuloja toisten kuvien laittamisella omaan instaan...
Itse taidealalla työskentelevänä tiedän, että tämä ei ole tekijänoikeudellisesti oikein. Et voi ottaa yhtikäs mitään kenenkään toisen ottamaa valokuvaa tai tekemää teosta ja laittaa sen nettiin saatesanoilla, että en tiiä kenen tää on, mut mä tägään jos joku tietää. Kuvien uudelleen julkaisuun tulee olla lupa ja jos ei ole, tekijällä on laillinen oikeus vaatia ylläpitoa poistamaan kuva.
Tämä koskee yhtälailla Ritva 65.v harrastelijamaalarin maisemakuvia kuin Disneyn omistamia virallisia promokuvia.
Erityisen röyhkeää toiminta on tuntemattomien tai vähän tunnettujen tekijöiden kohdalla, jotka tarvitsevat somenäkyvyyttä uusien asiakkaiden ja projektien saamiseksi, mutta eivät saa niitä, kun joku taulapää postaa kuvia ilman lupaa ja ilman krediittiä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosanna Kulju teki samaa ja itki sitten ig-stoorissaan, että ei tahallaan ja selitteli. Kelly Kalonji tehnyt myös, kuvat edelleen esillä. Sabina Särkkä, tuo ansiokas kuvankäsittelijä, on harjoittanut myös vastaavaa.
Kysymys kuuluukin: onko vika heissä vai seuraajissa, että tuollaista hapatusta seurataan ja rahoitetaan tuo täysin feikki elämä? Sen takia inhoavat Seiskaa, koska siellä julkaistaan aika ajoin kuvia ilman filttereitä ja irl-hetkistä otettuina.
Tää oli mulle ainaki henk. koht. sellainen etappi, että poistan instagramin. En halua olla jäsen tuollaisessa kuvapalvelussa, jossa on mahdollista petoksella tienata rahaa.
Nostanpa esille tämänkin: näillä edellä mainituilla on valtavasti bottitilejä seuraamassa, siis ostettuja seuraajia. He saavat rahaa seuraajamääräänsä perustuen, esimerkiksi monet firmat tekevät yhteistyötä, kun tietty määrä seuraajia ylittyy.
Joukossa voi olla muutamia tuhansia "oikeita" seuraajia, jotka luulevat, että ovat osa isompaa seuraajamassaa.
Tämä on maailmanlaajuinen kusetus ja koska ihmiset tajuavat, mistä tuossa on kyse? Somesuosio on edelleen illuusio, joka tuottaa rahaa, mutta kuinka kauan?
Se ei välttämättä ole fiksuin veto ostaa nyt 30v maksuajalla ullakkokämppä Helsingin keskustasta, jos koko firman toiminta perustuu illuusioon ja valheelliseen elämäntapaan.
Kun somen arvoa ei mitatakaan rahassa, mikä arvo sillä on?
Uskomatonta! Ensimmäinen kerta kun näen av-palstalla, että joku nainen ymmärtää millaisesta huijauksesta ja yhteiskuntaa tuhoavasta ilmiöstä somessa on kyse.
M/40
Pitääkö aina kehua jotain dissaamalla samalla muka huomaamattomasti naisia? Tuo on hyvä mirlipide mutta kyllä meitä on paljon muitakin jotka nökee somen läpi. Itse en ole somessa ollut vuosiin enää. Ja sorääniä kyllä kuuluu somea kohtaan paljonkin.
Siis.... joku muka oikeesti seuraa noitten duckface-bimbojen tekemisiä?
Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan amatöörimäinen virhe. Sara ei ilmeisesti ymmärrä kuinka helposti kopioinnista jää kiinni. Ei ymmärrä netistä mitään, että kuvia voi hakea käänteisesti ja tietysti ihan että kuvan alkuperäinen ottaja voi tulla paikalle. Tämä röyhkeys ja välinpitämättömyys on tosi outoa. Kun vielä tienaa somellaan. Outo tapaus!
Joku peruskouluikäinen saattaisi tehdä tällaisen mogan, mutta että aikuinen ihminen...
Ei moga vaan MOKA.
Vierailija kirjoitti:
https://instagram.com/mskellykalonji?igshid=rdq1lvlirhz9 täs toinen sankari
Ei jeeeesus. Eihän noista kuvista puoletkaan ole selvästi Kellyn ottamia. Mikä näitä naisia oikeasti vaivaa? Kenelle näillä feikkikuvilla yritetään viestittää ja mitä?
minua ärsyttää tällainen valehtelu. Hän ihan tietoisesti luo seuraajilleen ja kenties rikkaille kavereilleen kuvaa itsestään että hän nyt matkailee joka toinen viikko jossain ulkomailla, jonkun kanssa, joka tuo hänelle ruusukimpun, ja lomailee jossain luksuskesämökillä. Siitä sitten nuoret ottaa mallia ja ajattelee ettei heidän elämä ole mitään ilman näitä samoja matkoja ja kuvia, jne. Aika outoa. Jokainen voi olettaa että jos kaveri lataa merenrantakuvan josatain etelästä omalle Fb tai instagram sivulleen, että hän itse on siellä juuri nyt tai ottanut sen kuvan käydessään siellä. Sara ei ole matkustellut tuolla, ja antaa ymmärtää että on. Vieläpä huijaa seuraajuaan kun joku kysyi oliko iikoita että ei.
Ei ehkä ole laitonta, mutta silti.
Voi että kun olen taas onnellinen. En siihen, että jollain on paha olo, vaan siihen, että olen pitänyt oman linjani. Ei instagrammia. Niin tuhat kertaa siihen on painostettu (ystävät, työkaverit jne.).
Eilen illalla meillä syötiin mansikkakakkua. Mansikat oli pakasteesta sulaneita ja kermavaahtokaan ei ihan kunnolla vaahtoutunut (koska 4v ja 5v lapset eivät malttaneet odottaa). Ei ole missään kuvaa tästä(kään) tapahtuneesta, mutta hyvillä mielin ja rauha maassa mansikkakakkua söimme iltapalalla.
Kenellekään ei tarvitse esittää mitään. Voi rauhassa nauttia pienistä asioista, ilman että asettaa itselleen täydellisiä tavoitteita.