Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvauskojussa kusella käynti

Vierailija
10.01.2014 |

Olen menossa mieheni kanssa valokuvaamaan karhuja jonnekin erämaahan luontokuvauskojuun. Pienessä kojussa pitäisi olla yön yli. Onko kellään tietoa, kuinka siellä hoidetaan vessahommat? Samassa kojussahan voi olla muitakin ihmisiä kuin minä ja mieheni.

t. citynainen korvessa

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskaan kyykkykuselle, ei voi olla niin vaikeeta. Ja riukupaskalle. Muista sitten varoa niitä karhuja ja laita jotkut muut kengät kuin korkkarit.

Vierailija
2/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kuvittelisin, että sieltä tullaan vaan pikasesti käväseen alhaalla puskassa. Tuskinpa sieltä alaskaan lorotellaan.... Hmm. Onpas muuten kinkkinen juttu. Jos sieltä kaikki ramppaa yhtenään ylösalas niin eihän ne karhutkaan näyttäydy. Ja uskaltaako alas mennä jos siellä on se haaska odottamassa. Oispa kiva kykkiä just kusella ku karhu tulee syömään :D Ota yhteyttä siihen matkailufirmaan joka sen järjestää ja kysy reilusti sieltä. Näin mä tekisin. Eipähän tarvis enää pohtia ja tietäisin varautua jos siellä on joku potta tms :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eihän sieltä ulos voi tulla, ettei eläimiä pelästytä. Kannattaa tosiaan kysyä firmasta, miten menetellään.

Vierailija
4/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen, ei niitä karhuja mistään lintutornista kattella.

Vierailija
5/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 11:00"]

Kolmonen, ei niitä karhuja mistään lintutornista kattella.

[/quote]

En ole kolmonen, mutta taas tulee jotenki mieleen "mitä väliä".

Vierailija
6/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommissa "turistikojuissa" on vessa, oikeisiin ammattilais-luontokuvauskojuihin mennään niin, että tiedetään ettei vessahätää tule. Sitä en tiedä miten ammattikuvaajat tämän järjestävät, liekö käyttävät vaippoja tai pitävät nestehukkaa päällä. Virtsan haju voisi karkottaa arat kuvattavat.

Miehillä voi olla mukana pullo sellaisissa kojuissa, missä ollaan yli 12 tuntia.

Vierailija
7/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä en kyllä normaalielämässä ole tuntia pidempää kusella käymättä. Kokouksissakin ihmettelen aina, että miten helvatussa suurin osa muista voi olla kolmen tunnin kokouksen poistumatta välillä paikalta. Itse on ihan pakko käydä välillä kusella.

Vierailija
8/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas kävi? Itse olin karhukojulla viime kesänä ja kyllä siellä oli wc. Ja karhujakin näkyi paljon, eivät pissan hajua pelänneet.

Vierailija
9/14 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti! Olis hyvä jos hienostorouvat pysyis pois kojuista, joista ei todellakaan lähdetä sen enempää kuselle kuin paskallekaan. Siellä saattaa olla ämpäri tarpeita varten, mutta ulos ei tulla sen jälkeen kuin on sisälle menty Ennenkuin seuraava vaihto tulee. Eli pimeä! Siellä ollaan myös HILJAA joka voi olla joillekin tuntematon käsite.

Vierailija
10/14 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D mulle tuli otsikosta ekana mieleen ne valokuvauskopit, jossa voi ottaa itsestään kuvan :D

Vierailija
11/14 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kuvauskojussa vaimoni kanssa ihan kaksistaan. Kevytrakenteinen kuvauskoju, jossa oli yksi isompi "koppi" samassa kopissa oli kyllä ihan oma komero, missä biokäymälä. Naisilla ei siis ole mikään ongelma WC:n kanssa. Miehillä pieni hätä hoidettiin ihan kanisteriin tai sorsaan ja se sitten tyhjennettiin suohon kopin taakse. (Kandee muuten ottaa käsidesi mukaan). Siellä isommassa osassa oli sitten kerrossängyt ja siellä toinen voi vaikka nukkua ja toinen päivystää. 

Makuupussi voi olla hyvä varustus. sekä lämpimiä vaatteita. Karhut ja sudet olivat tottuneet kameran ääneen ja noissa kojuissa oli nimenomaan korkea piippu, jota kautta hajut menee muualle. Ja uskon kyllä, että nuo kuvauskohteet ovat sen verran tottuneet jo, että eivät kovin arkoja ole.

Mutta ihmistä ne toki pelkäävät enemmän, kuin ihminen niitä, joten pelko itseltä pois. 

Paras kuvausaika on varmaa alkukesä, koska yleensä kuvataan yöllä 17 - 06, niin valoakin riittää ja kontioilla on turkki parhaimmillaan.

Tämä on kohtuuhintainen ammattimainen paikka. http://www.articmedia.fi/suomi/tuotteet/luontokuvaus/karhu-susi-ahma-ko…

Vierailija
12/14 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varustetaso saattaa vaihdella olemattomasta aina erillisessä huoneessa sijaitsevaan kuivakäymälään. Kesken kaiken ei kuitenkaan lähdetä kiipeilemään alas puskakuselle ettei eläimet pelästy. Jos ei ole tietoa järjestelyistä niin suosittelen hankkimaan naisille tarkoitetun virtsapullon johon tarpeet voi tarvittaessa hoitaa. https://varuste.net/Uribag+virtsapullo,+naisten+malli?_tu=16386

Vierailija
13/14 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ämpäri tai joku muu iso kippo mukaan.

Vierailija
14/14 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minä en kyllä normaalielämässä ole tuntia pidempää kusella käymättä. Kokouksissakin ihmettelen aina, että miten helvatussa suurin osa muista voi olla kolmen tunnin kokouksen poistumatta välillä paikalta. Itse on ihan pakko käydä välillä kusella.

Kuulostaa että kärsit yliaktiivisesta rakosta tai jostain joka aiheuttaa turhan runsasta virtsaneritystä. Vaivaan on todennäköisesti olemassa hoitovaihtoehtoja jos koet että se häiritsee elämääsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi