Väkivallan (actioneiden) katsominen on tylsää
Monet kuitenkin tykkää action- ym. väkivaltaa paljon esittävistä leffoista ja sarjoista. En tiedä mitä kiinnostavaa on katsoa taistelukohtauksia, joissa ammutaan, miekkaillaan jne. Mulle tulee tylsistynyt olo, kun ne kohtaukset on pitkiä ja toistuvia. Jos tollaset actionjutut on tehty parodiamielessä, niin ne on hauskoja kyllä, esim. Johnny English. Sit jossain Taru Sormusten Herrasta -leffoissakin yms. jaksan ne katsoa. Katson myös dekkareita, mutta vaikka joku pääsee hengestään, niin niissähän keskitytään rikoksen ratkaisuun eikä mässäillä. Totiset actionit, don't understand. Uteliaana kysyn, miksi ne viihdyttää? Saako niistä jotain kiksejä ja mielihyvää?
Kommentit (3)
Useimmat action-leffat ovat stanan tylsiä, sellaista miesten hömppää. Hyvää unilääkettä, esim. Tarantinon Kill Bill-trilogia, puuduttavan tylsää.
Paras tappelukohtaus, jonka olen nähnyt oli Deadwood-sarjassa se kahden Veli Hopean eli betaurosten yhteenotto. Siinä oli ideaa ja jännitystä, koska se oli punottu loogisesti käsikirjoituksessa sarjan tarinaan. Siinä myös väkivalta oli melkoisen realistista, räkä ja veri ja paska lensi. Ei mitään tyylittelyä ja sievistelyä, mitä nämä miesten hömpät ovat yleensä täynnä.
Katsoin myös esim. Nälkäpeli-leffojen ykkösosan eikä minusta ollut viihdyttävää katsoa, kun lapset ja nuoret tappaa toisiaan. Kuitenkin toi on laajasti suosittu leffa. Oon varmaan yli-ihminen, kun mua ei viihdytä väkivalta. :D t.ap