Kun mies on lomalla, hän on tosiaan lomalla.
Tuo ukko ei tee yhtään mitään. Normaaliarjessa tekee, mutta nyt kun on lomalla, ei mikään kotityö kuulu hänelle. Minä teen ruuat, minä raivaan keittiön, tyhjennän tiskikokeen, minä pesen pyykit, ripustan ja viikkaan kuivat. Minä huolehdin myös kaikki joululahjat, myös hänen suvulleen.
Tuo ukko majoitti perseensä sohvan nurkkaan padin kanssa ja siitä se ei liiku kuin punaviinipullolle. Normaalijutut, jotka yleensä tehdään puoliksi, on nyt lomalla kaikki minun vastuulla. Hän vain istuu ja odottaa että lapset ruokitaan, annetaan lääkkeet, astiat korjataan jne. Voi halleluja, menisi jo töihin että saisin itsekin hieman lomaa tuosta turhapurosta.
Kommentit (17)
Niin tämäkin nainen on, kun on lomalla, No, ihan pakolliset tietty teen, mutta vain pakolliset. Onnea, sinähän mahdollistat tuon lomailun miehellesi.
Hänen herneaivonsa eivät käsitä, että arkiaskareet tehdään myös hänen lomansa aikana. Olen pahoillani siitä, että joudut tekemään kaikki kotityöt yksin.
Meillä muuten sama juttu, muttei tee mitään arkisinkaan.
oletko pyytänyt häntä tekemään jotain?
nautitko siitä että saat olla marttyyri?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 21:50"]
Meillä muuten sama juttu, muttei tee mitään arkisinkaan.
[/quote] Jep, sama täällä.
En nauti marttyyriudesta. En todellakaan.
Mutta itse kärsin sotkuisesta kodista, joten siksi pidän paikat kunnossa. Ja kun yksi mätä ei tee mitään niin minun on tehtävä.
Herneaivo ei ymmärrä, ei vaan mahdu sen pieneen päähän nämä asiat.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 21:57"]
Mutta itse kärsin sotkuisesta kodista, joten siksi pidän paikat kunnossa. Ja kun yksi mätä ei tee mitään niin minun on tehtävä.
ap
[/quote]
Ymmärrätkö miksi? Mä taidan ymmärtää...
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 21:57"]
ap
[/quote]
Ymmärrätkö miksi? Mä taidan ymmärtää...
[/quote]
Lassukat on taas vauhdissa.
Ex-mies sanoi ettei ole lomaa jos on lapsi mukana. Eli jos lähdettiin perheenä etelään, hän ei ollut mielestään lomalla. Ja tarvitsi aikaa yksin, ilman perhettä. Se vain oli lomaa.
No nythän on loma, joulun pyhät herranen aika. Juuri sen takia teinkin sitä ruokaa ennen joulua moneksi päiväksi, leivoin ja siivosin ettei lomalla tarvitse tikkua ristiin laittaa, pyykitkin odottaa vallan mainiosti arkea.
Tässä nyt istun minäkin, ukkoni vieressä toinen käsi konvehtirasiassa, toinen punaviinilasia pidellen. Ainoa mitä jaksan tehdä, on katella Pulp Fictionia ja palstailla samalla.
Ota nyt lunkisti ap, lopeta se hössötys, mee ukkosi viereen ja vie se punkkupullo sinne mennessäs teille yhteiseksi! =)
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 22:00"]
Ex-mies sanoi ettei ole lomaa jos on lapsi mukana. Eli jos lähdettiin perheenä etelään, hän ei ollut mielestään lomalla. Ja tarvitsi aikaa yksin, ilman perhettä. Se vain oli lomaa.
[/quote]
Samaa mieltä.
[/quote]
Eli päätät itse rehkiä, vaikk voisit olla rehkimättäkin. Turhaan sinä miestä asiasta syytät.
[/quote]
Eli päätät itse rehkiä, vaikk voisit olla rehkimättäkin. Turhaan sinä miestä asiasta syytät.
Niin olen minäkin lomalla. Tiskikonetta olen täyttänyt ja tyhjentänyt ja tänään pesin pari koneellista pyykkiä makailun lomassa. Ei haittaa villakoirat nurkissa tai puolityhjä jääkaappi, mulla on LOMA! Ketuttaa jo että huomenna pitää raahautua ruokakauppaan.
No ihan itse olet valintasi tehnyt...
Oletko kysynyt miksei tee kotitöitä ?