Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varmaan aika moni jättää menemättä Koronatestiin koska se on niin epämiellyttävä

Vierailija
13.10.2020 |

Ja muuta testiä ei saa kuin se nenän ja nielun raavinta. Nyt kipeänä viikon ja en mene testiin. Ensi viikolla töihin, heti kun terve.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testin mahdollinen epämiellyttävyys ei ole syynä miksi jättäisin menemättä testiin, vaan se että en pysty kävelemään 6 kilometrin päässä olevaan testauspaikkaan jos olen kipeä. Ilmeisesti ohjeiden mukaan pitäisi mennä julkisilla, mutta ei anna omatunto myöten mennä oireisena julkisiin pärskimään.

Vierailija
42/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini käynyt 2 kertaa testissä ilman mitään ongelmia ja aikuiset täällä itkee testin kauheutta, ihme porukkaa tai sitten tarkoitushakuista propagandaa 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset, että viitsittekin.

Vierailija
44/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla otettu 2 kertaa. Ensimmäisellä kerralla inha kokemus, nokka vuosi verta jne. Luulen että Näytteenotto meni pieleen.

Toinen kerta oli paljon miellyttävämpi.

Riippuu niin ottajasta.

Mutta pliis, älkää jättäkö kuitenkaan menemättä tohon testiin jos vähänkin syytä epäillä koronaa. Kestää sen 5 sekuntia ja sen kestää miten vaan.

Nojaa. Olen itse katsonut vieressä, miten esiteini-ikäinen on huutanut kivusta. Joten ei ainakaan se tuntunut siltä, että "sen kestää miten vaan". Tuon kokemuksen jälkeen en ole lapsia enää vienyt testiin. Kyseinen testissä ollut lapsi pelkäsikin pitkään, että jotuu uudestaan, koska kokemus oli niin traumaattinen.

Vierailija
45/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut kerran koronatestissä, ja se kestää niin lyhyen aikaa, että aikamoista liioittelua pelätä sitä. Ne samat ihmiset varmasti jättää sitten käymättä myös verikokeissa.

Niin siis olen myös itse sen kokenut ja menisin myös kokemaani alatiesynnytykseen mieluummin kuin koronatestiin. Viikon verran vuosi veri nenästä kun se ronkitt] Sulta on näyte otettu väärällä tavalla, eli tikun suunta ei ole ollut oikea, vaan ylöspäin suuntautuva. Kipua ei tunnu, kun näyte otetaan oikealla tavalla, nenä ei myöskään vuoda verta.

Varmaan näin. Mutta kun asiakas ei voi aikaa varatessaan valita taitavaa näytteenottajaa, eli se on sitten ihan tuurista kiinni, onko testi helppo vai tuntuuko se kidutukselta.

- eri

Vierailija
46/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itsekin jätän aina soittamatta häkeen koska olen niin itrovertti että pelkään puhelimessa puhumista..

Nyt jumalauta vähän jotaan sinne päähän

Vierailija
47/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuntunut miltään, menisin koska vaan uudestaan.

Vierailija
48/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiatonta vittuilua täällä. Se voi ihan oikeasti sattua kovaa ja jomottaa pitkään jälkeenpäinkin. Itse sain ensimmäisellä kerralla myös toispuoleisen päänsäryn.

Kipu ilmeisesti johtuu siitä että se on väärin otettu.

https://yle.fi/uutiset/3-11589070

Vai asiatonta... tyypit itkee jotain koronatestin ottoa, ihan kuin se olisi kamalinta maailmassa. Miten tämmöset pystyy menemään gastroskopiaan/kolonoskopiaan/hammaslääkäriin/synnytykseen ja muihin vastaaviin, jos jostain näytteenotosta saa tuollaisen draaman aikaiseksi?? Aikuistukaa.

Hammaslääkärissä otan puudutuksen. Synnytyksessä taas käytin luonnonmukaisia kivunlievitysmenetelmiä, eli puudutusta en tarvinnut.  Koronatestiin en ole uskaltanut mennä sen jälkeen, kun näin miten hirveää se oli lapselleni. Harmittaa, että perheestä juuri lapsen piti olla se, joka sairastui, ja jota sitten kidutettiin nenätikkutestillä. Olisin mieluummin suonut jomman kumman meistä vanhemmista olevan se koekaniini. Sanomattakin on selvää, ettei tuon kokemuksen jälkeen meistä kukaan ole käynyt.

Vierailija
49/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ymmärtää olla menemättä kusetus testiin jolla ylläpidetään tätä puhallusta.

Vierailija
50/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testiin mennään, jos työnantaja sitä vaatii. Ei kukaan pelkkää uteliaisuuttaan siihen halua, ja yhteiskunnan varoja huvikseen tuhlaile. Testiin voi myös mennä, jos haluaisi syyn saada paljon vapaata. Tai jos läheinen pyytää että menisit testiin. Mutta ei se siis ole mikään sellainen asia, että menisikö vai ei riippuen mukavuudesta.

Toivottavasti saadaan pian käyttöön se hengitysilmaan perustuva testi!

Vierailija
51/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle koronatesti??? Miksi ihmeessä!!???!! Traumatisoida lapsi yhden flunssan takia... Ei mitään järkeä. Halpaan olette menneet. Ja se testi, se ON kamala - ihan kuin aivoja ronkittaisiin. 

Vierailija
52/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tunnu miltään, täytyy olla psykopaattiset nenäontelot. 

Vierailija
53/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testin mahdollinen epämiellyttävyys ei ole syynä miksi jättäisin menemättä testiin, vaan se että en pysty kävelemään 6 kilometrin päässä olevaan testauspaikkaan jos olen kipeä. Ilmeisesti ohjeiden mukaan pitäisi mennä julkisilla, mutta ei anna omatunto myöten mennä oireisena julkisiin pärskimään.

Testauspaikat ovat autottomille kyllä usein melko hankalasti saavutettavia, ja testausjärjestelyissä ei ole myöskään huomioitu autottomia. Itse kun olin viimeksi sairaana, olisi pitänyt mennä julkisilla testiin ja siellä jonottaa mahdollisesti ulkona kylmässä ilmassa seisten. Tämä siis tilanteessa, jossa jaksoin lähinnä maata sohvalla peiton alla! En todellakaan olisi jaksanut lähteä - enkä sitten lähtenytkään. 

Vierailija
54/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Kiinassa ole anaalitesti käytössä? Varmaan tarkoituksena juuri matkustelun rajoittaminen. Voi miettiä 2 kertaa, onko pakko matkustaa, jos ehtona on useaan kertaan peräaukon ronkkiminnen...

Vierailija
55/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oon käynyt eikä tuntunut juuri miltään. Miten te ootte pystyneet synnyttämään jos pumpulipuikon työntäminen nenään on niin pelottavaa?

Vierailija
56/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testiin mennään, jos työnantaja sitä vaatii. Ei kukaan pelkkää uteliaisuuttaan siihen halua, ja yhteiskunnan varoja huvikseen tuhlaile. Testiin voi myös mennä, jos haluaisi syyn saada paljon vapaata. Tai jos läheinen pyytää että menisit testiin. Mutta ei se siis ole mikään sellainen asia, että menisikö vai ei riippuen mukavuudesta.

Toivottavasti saadaan pian käyttöön se hengitysilmaan perustuva testi!

Eli sadistinen työnantaja voisi kiusata työntekijöitä tai jotain tiettyä työntekijää vaatimalla joka viikko testiä.

Vierailija
57/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko limakalvoille koitua vaurioita, jos kovin usein käy testissä?

Vierailija
58/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhmä pitää olla jos jättää testiin menemättä. Kannattaa ymmärtää se, että kun menee testiin ja jos on korona, niin saa siihen myös kunnon hoitoa, esim. veren ohennuslääkityksen varmuuden vuoksi. Koronassa saattaa saada veritulpan (nuorempikin ihminen) joten aikamoista pelleilyä tuo, että valitsee enemmin sen kuin yhden parin sekunnin hetken tikku nokassa. No, elämä ehkä sitten opettaa.

Vierailija
59/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin sitten pysyt kotona sen sairausaikasi + muutaman viikon, kuten on järkevintä toimia jos ei testiin mene. Kuten te kaikki muutkin testiä pelkäävät teette, eikös nii?

Vierailija
60/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään sitä testiä tosi paljon. Ja ei, en pelkää verikokeita. Multa saisi mielummin ottaa vaikka 10 verikoetta kuin yhden koronatestin. Jotenkin mun mielestä on tosi outoa, ettei sitä edelleenkään voida testata mitenkään muuten. En ole onneksi vielä kertaakaan testiin joutunut, mutta jos täytyy, niin toki menen. Mutta en todellakaan menisi testiin esim testaamaan, että voinko nähdä jotain henkilöä. Mielummin olen näkemättä (ja kun eihän se, että testi on tänään puhdas, tarkoita välttämättä että se olisi sitä huomenna).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän