Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varmaan aika moni jättää menemättä Koronatestiin koska se on niin epämiellyttävä

Vierailija
13.10.2020 |

Ja muuta testiä ei saa kuin se nenän ja nielun raavinta. Nyt kipeänä viikon ja en mene testiin. Ensi viikolla töihin, heti kun terve.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se inhalta tuntui, mutta ei se nyt mitenkään niin kamalaa ollut, että en uudestaan menisi jos olisi pakko.

Se, kuinka karmealta testaus kenestäkin tuntuu, johtuu varmasti ihan siitä, millainen nielun rakenne on kenelläkin on ja kuinka helppo näyte on ottaa.

Ja kuinka taitava näytteenottaja on. (tämä kuultu ihmiseltä, joka ottaa niitä näytteitä).

Vierailija
22/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!

Ja vielä sekin että itse joutuisin ajamaan aika pitkän matkan kaupunkiin, maksamaan parkkimaksut jne. Eli pelkkää rahan menoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa se sylkitesti käytettäväksi, ei ahdistaisi testiin meno niin paljon.

Vierailija
24/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisko mukavampi jos se otettais vaikka peräreiän kautta?

Varmasti, jos olisi sama tikku käytössä ja saisin valita, niin ottaisin mieluummin pyllyn kautta kuin nenänielun.

Ap

Vierailija
25/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla otettu 2 kertaa. Ensimmäisellä kerralla inha kokemus, nokka vuosi verta jne. Luulen että Näytteenotto meni pieleen.

Toinen kerta oli paljon miellyttävämpi.

Riippuu niin ottajasta.

Mutta pliis, älkää jättäkö kuitenkaan menemättä tohon testiin jos vähänkin syytä epäillä koronaa. Kestää sen 5 sekuntia ja sen kestää miten vaan.

Vierailija
26/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on varmaan sitä samaa sakkia, joka gynekologin vastaanotolla ei suostu ottamaan housuja pois kun on niin epämiellyttävää -  kurkkikoon lahkeesta

Vierailija
27/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui pahemmalta mitä odotin. Ja näytteenottaja sanoi että oli helppo nenä ottaa...Miltähän mahtaa tuntua jos on hankalampi nenä 😳

Vierailija
28/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se oli kivulias ja kyyneleet valui kivun takia. Mutta piti käydä niin minkä sille voi.

Vierailija
29/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut kerran koronatestissä, ja se kestää niin lyhyen aikaa, että aikamoista liioittelua pelätä sitä. Ne samat ihmiset varmasti jättää sitten käymättä myös verikokeissa.

Niin siis olen myös itse sen kokenut ja menisin myös kokemaani alatiesynnytykseen mieluummin kuin koronatestiin. Viikon verran vuosi veri nenästä kun se ronkittiin ja raavittiin. Lopulta tartuin testaajaa käsivarresta jotta sain sen tikun pois nenästäni.

Tuossa näytteenotossa on kyllä mennyt jotain pieleen. Useimpien mielestä se ei ole kovinkaan kauhea kokemus. Yle juuri kirjoitti näistä, että joskus otetaan väärästä paikasta näytteitä ja se sattuu.

Vierailija
30/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset kaksi kertaa oli ikäviä, seuraavat neljä ei tuntunut missään.

Vierailija
31/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiatonta vittuilua täällä. Se voi ihan oikeasti sattua kovaa ja jomottaa pitkään jälkeenpäinkin. Itse sain ensimmäisellä kerralla myös toispuoleisen päänsäryn.

Kipu ilmeisesti johtuu siitä että se on väärin otettu.

https://yle.fi/uutiset/3-11589070

Vierailija
32/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut kerran koronatestissä, ja se kestää niin lyhyen aikaa, että aikamoista liioittelua pelätä sitä. Ne samat ihmiset varmasti jättää sitten käymättä myös verikokeissa.

Niin siis olen myös itse sen kokenut ja menisin myös kokemaani alatiesynnytykseen mieluummin kuin koronatestiin. Viikon verran vuosi veri nenästä kun se ronkitt] Sulta on näyte otettu väärällä tavalla, eli tikun suunta ei ole ollut oikea, vaan ylöspäin suuntautuva. Kipua ei tunnu, kun näyte otetaan oikealla tavalla, nenä ei myöskään vuoda verta.

Vierailija
33/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan se epämiellyttävä mutta kun se oikeasti kesti ehkä 20 sekunttia niin kyllä sen verran aikuinen kestää epämukavuuttakin.

Sehän kestää alle 5 sekuntia / sierain.

Vierailija
34/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jättänyt menemättä. Kerran ainakin olisi pitänyt jo käydä. En tiedä, ahdistaa ja pelottaa :/

Vierailija
35/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla otettu 2 kertaa. Ensimmäisellä kerralla inha kokemus, nokka vuosi verta jne. Luulen että Näytteenotto meni pieleen.

Toinen kerta oli paljon miellyttävämpi.

Riippuu niin ottajasta.

Mutta pliis, älkää jättäkö kuitenkaan menemättä tohon testiin jos vähänkin syytä epäillä koronaa. Kestää sen 5 sekuntia ja sen kestää miten vaan.

Mulla myös otettu kahteen kertaan ja mielestäni ei ollut kummallakaan kerralla paha. Mielummin menen koronatestiin vaikka viikottain kuin hammaslääkäriin, jos pitää valita kumpi tekee enemmän kipeää. Koronatesti on epämiellyttävän tuntuinen toki, ei sinne kannata ihan takki auki mennä, mutta ei sitä väliinkään tarvitse jättää hirveän sattumisen pelossa. En edes kuvailisi omaa kokemustani kivuksi, enemmän tunnetta kuvailisi nipistely/kirvely.

Komppaan juurikin tuota, että kestää niin vähän aikaa tuo näytteenotto, että sen kestää miten päin vaan. Eli olkaa kilttejä ja käykää testeissä matalalla kynnyksellä!

Vierailija
36/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis olen myös itse sen kokenut ja menisin myös kokemaani alatiesynnytykseen mieluummin kuin koronatestiin. Viikon verran vuosi veri nenästä kun se ronkittiin ja raavittiin. Lopulta tartuin testaajaa käsivarresta jotta sain sen tikun pois nenästäni.

Itse sain alatiesynnytyksestä yli 60 tikkiä, joten meillä on luultavasti olleet todella erilaiset synnytykset.

Itsekin sain ekassa, kolmeen kerrokseen, ja silti synnyttäisin mielummin kun menisin koronatestiin.

Vierailija
37/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiatonta vittuilua täällä. Se voi ihan oikeasti sattua kovaa ja jomottaa pitkään jälkeenpäinkin. Itse sain ensimmäisellä kerralla myös toispuoleisen päänsäryn.

Vai asiatonta... tyypit itkee jotain koronatestin ottoa, ihan kuin se olisi kamalinta maailmassa. Miten tämmöset pystyy menemään gastroskopiaan/kolonoskopiaan/hammaslääkäriin/synnytykseen ja muihin vastaaviin, jos jostain näytteenotosta saa tuollaisen draaman aikaiseksi?? Aikuistukaa.

Vierailija
38/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisko mukavampi jos se otettais vaikka peräreiän kautta?

Kiinassa otetaan ja sellaiseen testiin voisin mennä. En ole ikinä käynyt koronatestissä, vaikka kipeä ollut. En halua nenään tikkua. Tykkään kuitenkin a naali sek sistä.

N35

Vierailija
39/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai asiatonta... tyypit itkee jotain koronatestin ottoa, ihan kuin se olisi kamalinta maailmassa. Miten tämmöset pystyy menemään gastroskopiaan/kolonoskopiaan/hammaslääkäriin/synnytykseen ja muihin vastaaviin, jos jostain näytteenotosta saa tuollaisen draaman aikaiseksi?? Aikuistukaa.

Noh minä en uskalla ottaa kierukkaa, koska se sattuu, mutta synnyttää voisin kyllä neljännen kerran. Koronatestiin en mene, niin kauan kun se otetaan nenästä.

Vierailija
40/65 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan sairastanut tuttava sanoi että pahinta koronassa oli nenätikkutesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi