Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varmaan aika moni jättää menemättä Koronatestiin koska se on niin epämiellyttävä

Vierailija
13.10.2020 |

Ja muuta testiä ei saa kuin se nenän ja nielun raavinta. Nyt kipeänä viikon ja en mene testiin. Ensi viikolla töihin, heti kun terve.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut kerran koronatestissä, ja se kestää niin lyhyen aikaa, että aikamoista liioittelua pelätä sitä. Ne samat ihmiset varmasti jättää sitten käymättä myös verikokeissa.

Vierailija
2/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep minä olen juuri tuollainen. Hankala tilanne jos satun sairastumaan, kun en halua mennä töihin sairaana tartuttamaan muita, mutta en myöskään voi jäädä kotiin, koska työnantaja patistaa testiin. Pitää varmaan jäädä kotiin ja keksiä muu vaiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut kerran koronatestissä, ja se kestää niin lyhyen aikaa, että aikamoista liioittelua pelätä sitä. Ne samat ihmiset varmasti jättää sitten käymättä myös verikokeissa.

Niin siis olen myös itse sen kokenut ja menisin myös kokemaani alatiesynnytykseen mieluummin kuin koronatestiin. Viikon verran vuosi veri nenästä kun se ronkittiin ja raavittiin. Lopulta tartuin testaajaa käsivarresta jotta sain sen tikun pois nenästäni.

Vierailija
4/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kolmesti, eikä se oikeasti ole niin kamalaa, etteikö sitä kestäisi. Juu, sattuu hieman, tuntuu epämukavalta, mutta kun se kestää muutaman sekunnin. Toki tiedän että jotkut on kovin kipuherkkiä ja arkoja, mutta kyllä sen oikeasti kestää.

Vierailija
5/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yllätyin miten helppo ja nopea testaus oli. Kesti tasan sen muutaman sekunnin ja siinä se. Varpaan lyöminen pöydän jalkaan sattuu paljon enemmän.

Vierailija
6/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis olen myös itse sen kokenut ja menisin myös kokemaani alatiesynnytykseen mieluummin kuin koronatestiin. Viikon verran vuosi veri nenästä kun se ronkittiin ja raavittiin. Lopulta tartuin testaajaa käsivarresta jotta sain sen tikun pois nenästäni.

Käytä jotain öljyä sisältävää nenäsumutetta. Limakalvosi ovat selvästi kuivat.

Vierailija
7/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkäsin kanssa kamalasti, "rukoilin"viimeiseen asti että flunssan oireet häviäis ennen työvuoroa. Näin jopa painajaisia. Pakko se oli sinne testiin lopulta marssia.

No, eipä se mukavalta tuntunut. Toodellakin onneksi nopea toimenpide. Enpä halua ihan äkkiä uudestaan!

Vierailija
8/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se epämiellyttävä mutta kun se oikeasti kesti ehkä 20 sekunttia niin kyllä sen verran aikuinen kestää epämukavuuttakin.

Vierailija
9/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain alatiesynnytyksestä yli 60 tikkiä, joten meillä on luultavasti olleet todella erilaiset synnytykset.

Vierailija
10/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellanlettas, onko se epämiellyttävää.

Ymmärrän teitä, mullakin on jos jotakin vaivaa. Eilen yskitti. myöhästyin bussista ja poltin kieleni, tänään meinasin kompastua ja roskatkin piti viedä. Tosi epämiellyttävää!!1 En tiiä miten selviin huomisesta, pitäs soittaa ystävälle ja ehkä tehdä ruokaa. En varmana ainakaan maksa sähkölaskua, koska se jos mikä on epämiellyttävää!

Vierailija
11/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan se epämiellyttävä mutta kun se oikeasti kesti ehkä 20 sekunttia niin kyllä sen verran aikuinen kestää epämukavuuttakin.

Tarkoitat varmaan 2-5 sekuntia?

Vierailija
12/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nenän rakenteesta ja/tai näytteen ottajasta kiinni? En kyllä itse ehtinyt huomata muuta kuin, että siellä se nokan syövereissä pumpulitikku kävi.

Voisin kuvailla muutamankin tilanteen, joissa terveydenhuollon ammattilaisten käsissä on ollut paljon kivulloisempaa. Sanoisinko 10 potenssiin vähintään kolme. Mutta töitään he silloinkin tekivät ja omaksi parhaakseni.

Vierailija
13/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisko mukavampi jos se otettais vaikka peräreiän kautta?

Vierailija
14/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se inhalta tuntui, mutta ei se nyt mitenkään niin kamalaa ollut, että en uudestaan menisi jos olisi pakko.

Se, kuinka karmealta testaus kenestäkin tuntuu, johtuu varmasti ihan siitä, millainen nielun rakenne on kenelläkin on ja kuinka helppo näyte on ottaa.

Vierailija
15/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kristus sentään jos pumpulipuikon pyöräytys nenässä pelottaa. KRISTUS ZIISUS

Vierailija
16/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisko mukavampi jos se otettais vaikka peräreiän kautta?

Sinnekin on letku tungettu useiden silmäparien nähden ja se jos mikä oli epämiellyttävää. :)

Vierailija
17/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa hurjalta, että noinkin kauan vuosi verta. Itselläni on todella, todella kuivat limakalvot ja vähän väliä vuotaa verta nenästä, mutta onneksi testauksen takia ei verta vuotanut...

Vierailija
18/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan ole vielä käynyt, tosin onkin ollut vain lieviä flunssaoireita nyt muutamaan otteeseen koronan aikana, ei ole esim. kuumetta ollut.

Vierailija
19/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomeen pakko testit tai avokätiset tuet loppuu. nyt joku tarkistamaan noiden tukien saajia meno senkun paranee tosin viron virvokkeiden tuonti takkuaa. luotto päättäjiin meni lopullisesti maskit ja rahan jako huu haa yrittäjille

Vierailija
20/65 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi tuntui epämiellyttävältä, mutta ei erityisen kivuliaalta. Olin tavannut juuri ennen flunssaoireiden ilmaantumista vanhempani, jotka ovat 78 ja monisairaita. MInulla oli huoli, ei itsestäni vaan heistä, olinko tartuttanut heidät. Niin että todellakin menin testiin. Olisi ollut piinaavaa odotella viikkoo heidän mahdollista sairtastumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi