Neuvolasta kysyttävää?
Mites, kun meidän neuvola on kiinni tämän kuun loppuun, ja mulla on silloin jo raskausviikkoja 10. Onko se liian myöhä varata ensimmäinen neuvola? Olin tosiaan ajatellut, että ihan hyvin voin varata silloin, kun kolmas lapsikin tulossa, en siis ajatellut ollenkaan et olis mikään kiirus. Nyt vaan tossa lueskelin, ja kaikissa kehotetaan ottamaan yhteyttä neuvolaan jo rv8..
Mahdollisuushan on, että soitan tohon " vara" neuvolaan. Mutta tuskin ne sieltä pystyy varaamaan tohon meijän omaan neuvolaan aikoja. Vai pystyykö? Tietäiskö joku?
Kommentit (6)
Näin mä ite vähän ajattelin, ettei pitäs olla haittaa...
Mutta ehkä mä soitan tonne vara neuvolaan vielä huomenna.
ennen rv 16 että sen puolesta ei ole kiire jos vaan muuten kaikki on hyvin. Usein uudelleen synnyttäjät käyvät ensikäynnillä n. rv 12, riippuen tietysti neuvolasta.
nimittäin jos menet myöhässä neuvolaan siihen ei enää kutsuta. jä kyllä ne sinne varaneuvolaankin ottaavat kesällä.
Pääsin vasta rv 13:lla eka neuvolaan ja pika pikaa seuraavaksi viikoksi sain ultra-ajan (ja näkyi vielä niskapoimu hyvin).
Tuskin vaan pääsen enään sinne varaneuvolaan, kun se on enään viikon siellä. Sinne ei saa enään aikoja...
Soitan nyt kuitenkin huomenna sinne,jos ne pystyy laittaa sinne np-ultraan pyyntöä että pääsisin sinne ajoissa.
jos kaikki tuntuu olevan ok. Muistaakseni äitiyspakkauksen ja muiden tukien takia pitää käydä neuvolassa ensimmäisen 3 tai 4 kuukauden aikana, joten jos sulla on menossa sitten rv. 10 ku neuvola aukeaa niin pitäis hyvin riittää. Mutta voithan sä soittaa varaneuvolaan ja kysyä, aikoja ne tuskin pystyy antaan.