Mikä siinä Bruce Springsteenin musassa on hienoa?
Jos pitäydytään musiikissa ja jätetään sanoitukset huomiotta. Itseään toistavaa perusrockausta ja sekaan muutama balladi.
Kommentit (34)
No onhan se hienoa.
T: Viherpiipertäjä humanisti.
Onko ylitsepääsemättömän vaikeaa pysyä aiheessa? Nyt oli kyse musiikista, ei tyypin poliittisesta kannasta.
Jos palataan alkuperäiseen kysymykseen niin Brucen musiikki on sentään ihan oikeilla soittimilla soitettu toisin kuin valtaosa nykyisestä mainstreampaskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän vihervassarin on mahdotonta ymmärtää. Patrioottista, tavallisille duunareille suunnattua musiikkia.
MAGA! Born in the USA!
Tiedätkö, että Bruce vastustaa Trumpia ja esiintyi Obaman virkaanastujaisissa? Eli se siitä sun teoriasta! T. Ja mä olen ”vihervassari” ja tykkään Brucesta.
Kunhan trollasin ja nyt iltani on pelastettu kun joku lankesi, kiitos
Eipä ole sulla ressukalla kaksinen elämä, jos tuollainen pelasti iltasi.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se hienoa.
T: Viherpiipertäjä humanisti.
Millä tavalla se on hienoa?
En ole ollut mikään Bruce-fani koskaan, mutta kyllähän tuo musa oli 70-80-luvulla koskettavaa.
Se ei silloin muuten ollut "perusrockia" vaan itse asiassa Brucen kaltaiset muusikot ovat luoneet ja kehittäneet musiikkityyliä, jota nyt te nuoret pidätte perusrockina. Jos vähänkään tietää rockmusiikista, niin tuossa rakennettiin uutta soundia, joka kuitenkin vahvasti perustui juuriin eli aikaisempaan musiikkiin kuten Woody Guthrien, Bob Dylanin, yms. musaan.
Brucen musiikki taas vaikutti seuraviin sukupolviin, kuten Foo Fightersiin, U2:een yms.
Brucen musa on oikeasti soitettua musiikkia, kitarat vetoavat aina, lisäksi kuuluisia taitavia muusikoita ja taustalalajiakin bändissä ollut. Suosittu etenkin livebändinä.
Eniten noissa kosketti sen silloisen ylipositiivisen popin keskellä se surumielisyys, nostalgia ja realistisuus: ne kertovat jotain todellista tästä maailmasta ja kertoivat etenkin silloin niistä muutoksista työväenluokkaisten ihmisten elämässä, jotka ovat kaikkien edessä nyt ja joista tehdään sosiologisia tutkimuksia. Osa biiseistä todellakin kertoi ihan tosielämän tarinoita, kuten the River, jossa kerrotaan miten Brucen systerin kävi.
Bruce oli myös alkuaikoinaan keinotekoisen glitterpopin keskellä sympaattinen, aito, simppeli musiikko, näkee jo vaatetuksesta ettei tarkoitus ollut esittää mitään vaan olla oma itsensä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut mikään Bruce-fani koskaan, mutta kyllähän tuo musa oli 70-80-luvulla koskettavaa.
Se ei silloin muuten ollut "perusrockia" vaan itse asiassa Brucen kaltaiset muusikot ovat luoneet ja kehittäneet musiikkityyliä, jota nyt te nuoret pidätte perusrockina. Jos vähänkään tietää rockmusiikista, niin tuossa rakennettiin uutta soundia, joka kuitenkin vahvasti perustui juuriin eli aikaisempaan musiikkiin kuten Woody Guthrien, Bob Dylanin, yms. musaan.
Brucen musiikki taas vaikutti seuraviin sukupolviin, kuten Foo Fightersiin, U2:een yms.
Brucen musa on oikeasti soitettua musiikkia, kitarat vetoavat aina, lisäksi kuuluisia taitavia muusikoita ja taustalalajiakin bändissä ollut. Suosittu etenkin livebändinä.
Eniten noissa kosketti sen silloisen ylipositiivisen popin keskellä se surumielisyys, nostalgia ja realistisuus: ne kertovat jotain todellista tästä maailmasta ja kertoivat etenkin silloin niistä muutoksista työväenluokkaisten ihmisten elämässä, jotka ovat kaikkien edessä nyt ja joista tehdään sosiologisia tutkimuksia. Osa biiseistä todellakin kertoi ihan tosielämän tarinoita, kuten the River, jossa kerrotaan miten Brucen systerin kävi.
Bruce oli myös alkuaikoinaan keinotekoisen glitterpopin keskellä sympaattinen, aito, simppeli musiikko, näkee jo vaatetuksesta ettei tarkoitus ollut esittää mitään vaan olla oma itsensä.
Hyvin kiteytetty!
Korviariipivää raakkumista.
"Born in the U.S.A."pahin, vaikka kuinka syvällinen olisi sanoma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän vihervassarin on mahdotonta ymmärtää. Patrioottista, tavallisille duunareille suunnattua musiikkia.
MAGA! Born in the USA!
Tiedätkö, että Bruce vastustaa Trumpia ja esiintyi Obaman virkaanastujaisissa? Eli se siitä sun teoriasta! T. Ja mä olen ”vihervassari” ja tykkään Brucesta.
Itkettääkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MAGA! Born in the USA!
Itkettääkö?
Kyllähän mä säälin sua, ei nyt ihan tippa linssissä mut melkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2000-luvulla ei yhtään kelvollista levyä. Pari hyvää biisiä yhteensä kaikilla lätyillä yhteensä.
Mutta Live 1975-1985 on aivan loistava!
Radio nowhere on moderni klassikkobiisi
Never heard. Tai jos kuullut, ei muistikuvaa.
Edellinen yksittäinen biisi, joka kiinnitti huomiota laadukkaana biisinä on ollut Further Up On The Road (2002). Muuten uusimmat levyt kuunneltu läpi, kaikki samaa tasapaksua.
En osaa sanoa, mikä siinä vetoaa, mutta nuoresta saakka on ollut oma suuri suosikkini? Ääni toki Brucella on ihan mahtava. Useamman kerran olen livenä nähnyt ja karisma on ihan mieletön lavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MAGA! Born in the USA!
Tämä oli varmaan vitsi , mutta siltä varalta että olit tosissasi, niin Bruce on demokraatti ja Born in the U.S.A. kuvaa Vietnamin sodan veteraanien vaikeudesta sopeutua tavalliseen elämään.
joo mutta republikaanit omi tuon kappaleen
Suvakko koko ukko, ihan paskaa muutenki.