Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyy pysyä työttömänä kunnes saan hampaani kuntoon ?

Vierailija
15.01.2024 |

Eli asia on sellainen, että eihän mun kannata mennä töihin jos halua nsaada hampaat kuntoon kelan tuella. koska jos olisin töissä niin en pystyisi maksamaan lääkärikuluja, kun on ulosotossakin velkoja joihin palkasta menisi kolmasosa ja loput vuokraan ja muuhun. 

eli on järkevämpi hoitaa ensin hampaat kuntoon, eli olla työttömänä siihen asti. sitten kun olen saanut hammaslääkärin kanssa hampaat hoidettua, niin on helpompi myösuskaltautua mennä työhaastatteluun, kun ei tarvi hävetä ja yrittää peitellä sitä että etuhampaat puuttuu lähes kaikki.

Jos menisin nyt töihin, niin kela ei silloin auttaisi hammaslääkärikulujen kanssa ollenkaan. eihän? joten pitää toimia näin jos haluan saada hampaat kuntoon vielä joskus. olen ymmärtänyt ettei palkasta riittäisi siihen kun pitäisi maksaa proteesit ym ja kun ei ole muutenkaan luottotietoja joka vaikeuttaa kaikkea aivan liikaa elämässä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni julkinen ei maksa proteeseja. Kruunuja siellä ei ainakaan laiteta, pitää mennä yksityiselle. Tai ehkä laitetaan, mutta ne on omakustanteiset. 

Vierailija
2/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinta kohillaan. huoh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli paras tapa hoitaa tuo asia on hoitaa ensin nuo asiat kuntoon jotka vaikuttavat työnsaantiin.

Vierailija
4/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb valitaan presidentiksi haukutuilla hampailla. Älä ulise!

Vierailija
5/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sentään pyrkii pääsemään töihin ja muutenkin parantamaan olojaan. Sinä sen sijaan aktiivisesti pyrit ilmaisemaan halveksuntaasi häntä kohtaan. Ap vaikuttaa huimasti paremmalta ihmiseltä kuin sinä.

Vierailija
6/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas ne aloittajan hampaat on kurkkuun lyönyt, perheväkivallan tuloksenako?

Vierailija
7/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

elämänhallinta oli kadoksissa melkein kymmenen vuotta joskus. myönnän sen.

olen kuitenkin oppinut asioista ja en enää koskaan ole päästämässä elämääni siihen pisteeseen jota se oli aikanaan.

eikö tärkeintä ole kuitenkin että yrittää tehdä parhaansa ja etsiä töitä.

Vierailija
8/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olette jotkut ilkeitä jollekin joka uskaltaa avautua henkilökohtaisista asioistaan. eipä ihme kun ei uskalla työpaikallakaan hymyillä kun joku huomaa että etuhampaat puuttuu, niin varmasti alkaa ihmiset ympärillä naureskelemaan ja puhumaan paskaa. 

eikö jokaisen tulisi kunnioittaa toisiaan? vihaan sellaisia ihmisiä joilla ei ole minkäänlaista moraalikoodistoa.

Vierailija
9/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi olette jotkut ilkeitä jollekin joka uskaltaa avautua henkilökohtaisista asioistaan. eipä ihme kun ei uskalla työpaikallakaan hymyillä kun joku huomaa että etuhampaat puuttuu, niin varmasti alkaa ihmiset ympärillä naureskelemaan ja puhumaan paskaa. 

eikö jokaisen tulisi kunnioittaa toisiaan? vihaan sellaisia ihmisiä joilla ei ole minkäänlaista moraalikoodistoa.

Vihaa kannattaa ihan tosissaan puntaroida uudestaan. Jotta onko mielekästä. Tsempit 👍

Vierailija
10/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sentään pyrkii pääsemään töihin ja muutenkin parantamaan olojaan. Sinä sen sijaan aktiivisesti pyrit ilmaisemaan halveksuntaasi häntä kohtaan. Ap vaikuttaa huimasti paremmalta ihmiseltä kuin sinä.

Minä taas näen ap:ssä pelkästään työn ja vastuun välttelyä. Hampaisiin pitää osata satsata itse. Eihän ne edes mene huonoksi jos niitä hoitaa. Jos ei osaa hoitaa hampaitaan, miten osaisi hoitaa työtäkään?

Vierailija
11/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"haluan saada hampaat kuntoon kelan tuella."

Kela ei auta yksityislääkärin kuluissa eikä kosmeettisessa hammashoidossa. Mene jonoon julkiselle. Siellä hoito maksaa vähemmän kuin yksityisessä ja saat suusi kuntoon. Proteeseihin voit sitten kysellä KELAsta toimeentulotukea tai sossusta harkinnanvaraista. Kokoproteesi maksaa noin 300 per leuka ja siihen voit säästää vaikka kaljoista ja tupakoista.

Vierailija
12/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen kuitenkin oppinut asioista ja en enää koskaan ole päästämässä elämääni siihen pisteeseen jota se oli aikanaan.

Juu. Mutta hammasasioissa joudut itse säästämään palkastasi. Voit kysellä hintoja ja maksusuunnitelmia yksityisiltä erikoishammasteknikoilta. Sitä odotellessa varaat ajan julkiselle suusi hoitamista varten. Voit myös kysellä, mitä sille on tehtävissä ja missä.

Vierailija
13/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisellä miesystävällä oli kita täynnä mustuneita, murtuneita hampaantynkiä. Vain edessä ylhäällä oli neljästä kuuteen hammasta ja alhaalla saman verran. Vahingossa näin kun hän haukotteli. Oli salaillut tilannetta minulta koko ajan ja hermostui kun kysyin, mitä hänelle on tapahtunut.

Siihen loppui suuteleminen ja suhdekin, koska en halua itselleni kariestartuntaa. Mulla on ehjät, valkoiset hampaat.

Joten kiinnostaa tietää, miten ap sai suunsa siihen kuntoon missä se nyt on? Jos oikein ymmärsin, aika lyhyessä ajassa se ap:llekin kävi, kymmenessä vuodessa.

Voitko kertoa, ap?

Vierailija
14/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun käsittääkseni julkinen ei maksa proteeseja. Kruunuja siellä ei ainakaan laiteta, pitää mennä yksityiselle. Tai ehkä laitetaan, mutta ne on omakustanteiset. 

Kyllä maksaa!

Vierailija
15/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä sai hampaat maksusitoumuksella. Ei koskaan aikuisena hoitanut hampaita ollenkaan ja +50v piti melkein kaikki poistaa. Sossun kautta sai 6k maksaneet proteesit.

Vierailija
16/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on järkeillyt asian juurikin niin kuin se on. Toimeentulotuki korvaa hammashoidon julkisella ja tarveharkintaisena saa proteesitkin.

JOs käyt töissä niin ulosotto aktivoituu ja jäät taloudellisesti miinukselle vs siihen että olisit työtön. Töissäkäynnistä koituu kuitenkin menoja, esim työmatkat, vaatteet ja lounaat yms. Matalapalkkaisella ei ole varaa hampaita korjauttaa, valitettavasti.

Ja tämähän ei tarkoita sitä, että sosiaaliturva olisi ylimitoitettu, sillä pärjääminen on oma taiteenlajinsa ja karua puuhaa.

Vierailija
17/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kela maksanut minun 300 euron hammaslääkäri laskua vaikka olen työtön ollut 5 vuotta. sanoivat että liian iso lasku. Minulla on huono ja vinot hampaat, en voi mennä enää hammaslääkäriin koska ei ole rahaa.

Vierailija
18/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Mutta hammasasioissa joudut itse säästämään palkastasi. Voit kysellä hintoja ja maksusuunnitelmia yksityisiltä erikoishammasteknikoilta. Sitä odotellessa varaat ajan julkiselle suusi hoitamista varten. Voit myös kysellä, mitä sille on tehtävissä ja missä.

yksityisellä hammaslääkärillä ne proteesit tehdään. ja kyllä siihen saan tukea sossulta, koska hampaat täytyy hoitaa kuntoon, en kehtaisi mennä mihinkään ihmisten ilmoille jos joutuisin tämännäköisenä olemaan loppuelämän.

ja kyllä, hampaat menivät kun olin nuori, ei opetettu kotona kunnon hampaiden pesua. sitten ala-astella alkoi olla reikiä ja sitten kun lohkesi yksi hammas niin se vaikutti jotenkin siihen että alkasi kaikki pikkuhiljaa hajoamaan. olen käynyt hammaslääkärissä ja poistettu siellä osa hampaista sekä otettu röntgenkuvat. hammaslääkärit ovat neuvoneet minua että ottaisin proteesiin.

Vierailija
19/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalveluun turha hakea, jos etuleegot kitalaessa.

Vierailija
20/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maksaa!

Ei maksa. Hammashoito myös julkisella on aikuiselle maksullista. Protetiikkaa ei tehdä julkisella puolella lainkaan, ellei kyseessä ole luuston kehityshäiriön tai suusyövän tai leukatapaturman jälkien korjaaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän