Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuskinpa kukaan jää kaipaamaan, jo Finnkino menee nurin

Vierailija
13.10.2020 |

Kaikkille levittyvyt ja paikallisteatterit tappanut ulkomaisomisteinen firman.

” Finnkinon emoyhtiöltä uhkaa loppua rahat vuoden loppuun mennessä”

https://www.iltalehti.fi/talous/a/409c853a-9af1-4a9d-97ac-99b62cb242f4

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikaan ei varmaan ole kiinnostunut mistään 3D-saleista sun muusta tekniikasta vaan enemmin edullisista hinnoista. Liput ovat hirveän hintaisia. Finnkino voi tulla myyntiin vaikka suomalaiselle yritykselle, joten ei tästä nyt niin hirveästi haittaa ole. Pörssiyrityksessä on aina paljon suuripalkkaisia johtajia välikäsinä ja jos näistä päästään eroon niin lippujen hinnatkin laskevat. Itse teatterit tuskin poistuvat, ehkä vain joku epäsuositumpi paikka lopettaa.

Vierailija
42/82 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette halua katsoa mainoksia, menkää leffaan 10-15 minuuttia merkityn alkamisajankohdan jälkeen. Ovetkin ovat silloin vielä auki saliin. Ei kukaan niitä mainoksia pakota katselemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jää kaipaamaan! Tosin en ole käynyt vuosiin. Ilmoitin ludepuremista leffan aikana, mutta eivät koskaan vastanneet yhteydenottopyyntööni. Onni oli, ettei luteita tarttunut mukaan kotiin asti.

Vierailija
44/82 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jää kaipaamaan. Omassa kotikunnassa on paljon parempi suomalaisomistuksessa oleva leffateatteri, joten mieluummin kannatan sitä. Toivottavasti se selviää tästä koronasta.

Vierailija
45/82 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurin vaan tuokin riistäjä ja aikanaan tilalle uusia yrittäjiä. Mielellään useita pienempiä. Jos hollywoodin kuraleffat ovat järjettömän kalliita hintatason nostattajia, niin sitten voisi varmaan olla ilman ja laajentaa tarjontaa oikeille maailman markkinoille.

Vierailija
46/82 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin rahaa jo menee toistakymppiä syötävineen ja nappaa jo nuokin elokuvat jo netin tarjouksista mukaan kun uutuusarvo niin kovin tärkeää enään.

Vierailija
47/82 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa jos menee nurin. Mikäli pienet leffateatterit fiksuine ohjelmistoineen palaavat, alan taas käymään leffassa.

Vierailija
48/82 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon aina luullu et toi on suomalainen firma suomalaisessa omistuksessa. No ei pitäis yllättyä enää.

Järkytän sinua lisää kertomalla, että laivayhtiö Finnlines on italialaisten omistama...

Vierailija
49/82 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kukaan jää kaipaamaan jos Finnair menee nurin.

Noin luin ekana...

Vierailija
50/82 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi sanoa, että on ihanaa jos iso firma menee nurin? Meinaa myös työpaikkojen menetyksiä ja olisihan se nyt tosi kurjaa, että leffateattereita katoisi valtavat määrät. 

Vierailija
51/82 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin kympillä kuussa saa mainoksettoman netflixin. Miksi joku menisi katsomaan finnkinon pakkomainoksia?

Jännä kun mun Netflix ei näytä uutuuselokuvia, joita leffoissa pyörii. Sulla on varmaan parempi versio?

Radikaali ajatus, mutta miksi elokuvat pitäisi katsoa uutena? Mitä vikaa on katsoa elokuva, joka tehtiin vaikka 4 vuotta sitten?

Vierailija
52/82 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuvissa käyminen on kivaa. Käyn aina yksin. Sitä tunnelmaa ei voi millään korvata, mikä tulee leffateatterissa. On aina yhtä jännittävää valita listalta sopiva leffa, katsella salikarttaa ja valita oma paikka, odottaa kotona sitä hetkeä kun pitää lähteä ja kun sitten saliin pääsee on ihanaa istahtaa pehmeälle penkille salissa, joka on täynnä muitakin katselijoita. On kiva kuunnella mainoksia ja ihmisten höpötystä ennen leffan alkamista. Sitten valot sammuu ja leffa alkaa♡ Minulle elokuvissa käyminen on todella tunteellinen tapahtuma.

Oot mun sielunsisko! ❤

Vierailija
53/82 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin kympillä kuussa saa mainoksettoman netflixin. Miksi joku menisi katsomaan finnkinon pakkomainoksia?

Jännä kun mun Netflix ei näytä uutuuselokuvia, joita leffoissa pyörii. Sulla on varmaan parempi versio?

Radikaali ajatus, mutta miksi elokuvat pitäisi katsoa uutena? Mitä vikaa on katsoa elokuva, joka tehtiin vaikka 4 vuotta sitten?

Minä ymmärrän kyllä uutuudenviehätyksen ja innon jos joku elokuva vaikuttaa kivalta, olen itsekin joitakin käynyt katsomassa parin kuukauden sisällä ensi-illasta. Mutta jos tallaista intoa ei ole, niin pitkän pennin säästää sillä että odottaa kunnes leffa tulee vuokraamoihin/myyntiin, ja jos vielä jaksaa malttaa niin alennusmyyntiin. Sama kirjojen kanssa. Itse olen säästänyt pitkän pennin kun ostan useimmat kirjat ja leffat reilusta alesta tai käytettynä. Toki jos lainaa kirjastosta ei tarvitse maksaa ollenkaan, mutta joitakin haluan ihan omaksi.

Vierailija
54/82 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn noin kerran kuukaudessa ja kyllä se elokuva on ihan eri elämys elokuvateatterissa.

Vierailija
55/82 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnkino on käytännössä Suomessa monopoli. Senhän pitäisi jo itsessään taata yrityksen olemassaolo. On todella kiintoisaa, jos tällainen monopolijätti alallaan menisi nurin. Vaikea sitä on todeksi uskoa.

Vierailija
56/82 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain tapaa uusimmat vaan on aina cooleimmat. Sit ajkaa ajan hammas näykkiä kun alkaa ikää tulla.

Vierailija
57/82 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kunhan leffateatterit eivät katoa tulevaisuudessa niin olen tyytyväinen. On ihan tunne katsoa kotikoneelta Netflix leffaa kahdesta kaijuttimesta kuin valkokankaalta huippu äänitekniikalla. Monesti unohtuu, että äänet on noin puolet elokuvakokemuksesta! Joka kerta ihastun siihen miten näyttelijän jokaisen henkäisyn ja askeleen voi kuulla.

Vierailija
58/82 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain tapaa uusimmat vaan on aina cooleimmat. Sit ajkaa ajan hammas näykkiä kun alkaa ikää tulla.

Kyllä finnkinossakin näytetään vanhoja elokokuvia.

Vierailija
59/82 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää ne pitkät pätkät mainoksia leffojen alussa. Tulee huijattu oli, kun ensin maksaa kalliin hinnan lipusta ja sitten joutuukin katsomaan mainoksia.

No jos se halventaa sitä lipun hintaa merkittävästi niin aika pieni hinta silloin kärsiä muutama minuutti.

Vierailija
60/82 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikailen sitä aikaa kun oli vielä paljon erilaisia pikkuteattereita. tätä se globalismin ihanuus nyt sitten on. Piti saada lisää kilpailua ja erilaisia toimijoita mutta kävikin niin että isot ketjut söivät pienet tekijät ja hinnat samalla nousivat..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan