Tuskinpa kukaan jää kaipaamaan, jo Finnkino menee nurin
Kaikkille levittyvyt ja paikallisteatterit tappanut ulkomaisomisteinen firman.
” Finnkinon emoyhtiöltä uhkaa loppua rahat vuoden loppuun mennessä”
https://www.iltalehti.fi/talous/a/409c853a-9af1-4a9d-97ac-99b62cb242f4
Kommentit (82)
Mutta Pandat kerkee vielä näkemään!
Luulin myös 10 wuotta etukäteen, että Delfiinit on lähetetty pois. Sitten joku sanoi, että mennääks kattoo delfiinejä Särkikseen. Olin ihan, että nehän lähetettiin jo pois ..
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Finnkino laittaa sit vaan jonkun suoratoistopalvelun pystyyn. (ei mitään hajua onko se edes mahdollista)
Miksi laittaisi? Miksi keksisi pyörän uudelleen, kun on jo kymmeniä tällaisia yhtiöitä, joilla on ensiliikkujan etu.
Miten joku finnkinon palvelu menisi näistä jo valmiiksi isoista ohi? Ei mitään järkeä.
Eihän Suomeen jää sitten ainuttakaan elokuvateatteria. Kyl mie ainakin kaipailisin laatuteatteria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää ne pitkät pätkät mainoksia leffojen alussa. Tulee huijattu oli, kun ensin maksaa kalliin hinnan lipusta ja sitten joutuukin katsomaan mainoksia.
Niillä mainostuloillahan se leffa just maksetaan. Ilman mainoksia sun lippusi hinta olisi moninkertainen.
Miksi jotkut pienet yksityiset teatterit myyvät lippuja suunnilleen samaan hintaan, vaikka eivät
näytä mainoksia?Luultavasti niille levittää sen elokuvan Finnkino, kuten Suomessa yleensä joka paikkaan. Ja Finnkino taas maksaa sen leffan mainostuloilla.
Ööh, eihän Finnkino niitä tappiolla (tai muiden teattereiden mainostulojen turvin) levitä! Kyllä kunkin teatterin pitää itse olla kannattava. Ja ilmeisesti voivat olla kannattavia ilman pakkomainoksiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin kympillä kuussa saa mainoksettoman netflixin. Miksi joku menisi katsomaan finnkinon pakkomainoksia?
Jännä kun mun Netflix ei näytä uutuuselokuvia, joita leffoissa pyörii. Sulla on varmaan parempi versio?
useimmat ihmiset jaksaa jo odottaa hetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin kympillä kuussa saa mainoksettoman netflixin. Miksi joku menisi katsomaan finnkinon pakkomainoksia?
Jännä kun mun Netflix ei näytä uutuuselokuvia, joita leffoissa pyörii. Sulla on varmaan parempi versio?
Sitten on nämä joiden on pakko päästä ensi-illan koronalinkoon.
Niin törkeän kallis. Monta elokuvaa ostaa jo omaksi sillä rahalla, mikä kahden hengen leffailtaan uppoaa.
Harvemmin mistään netistä saa aivan tuoreen vasta markkinoille tulleen elokuvan katsottua.
Elokuvateattereita tarvitaan edelleen.
Jos muutamat hörhöt tälläkin palstalla eivät koskaan kotoaan poistu ja katselevat muiden verovaroilla maksettuja maksukanavia netistä, niin eihän se sitä tarkoita, että koko Suomen kansa olisi tuota samaa luuserijoukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Niin törkeän kallis. Monta elokuvaa ostaa jo omaksi sillä rahalla, mikä kahden hengen leffailtaan uppoaa.
Aivan, mutta uutuus elokuvat eivät ole myytävinä dvd eikä muussakaan muodossa.
Uuttuuselokuvat näkee vain elokuvateattereissa.
Ja näin on koko maailmassa, ei ainoastaan Suomessa.
Jos on elokuvafani ja tavallaan alan harrastaja, hän maksaa nurisematta elokuvalippunsa. koska hän haluaa nähdä sen elokuvan heti kun se markkinoille tulee ja kesksustella siitä muiden kanssa.
Yhtä hyvin voidaan arvostella niitä hörhöjä, jotka lentää pari kolme vuodessa johonkin aurinkorannalle hankkimaan kuumottavasta auringosta ihosyövän, ja juomaan sinne halpaa viiniä ym.
Näinhän se menee, pata kattilaa soimaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä ihmiset jaksaa ja pystyy vaikka mitä, mutta elokuvateattereiden, kuten kaikkien muidenkin viihde- ja huvituslaitosten toiminta nimenomaan perustuu siihen, että aina ei tarvitse jaksaa ja pystyä. Saa tehdä välillä jotakin ihan vaan siksi, että se on hauskaa ja kivaa, ei siksi että se on järkevää, rationaalista ja taloudellista.
Kyllä Finnkinoa jää kaipaamaan erittäin suuri määrä ihmisiä.
Ap on vain niin pösilö, ettei hän käsitä elämstä paskaakaan, pyörii vaan omissa ympyröissään ja luulee, että kaikki muut ajattelevat samalla tavalla kuin hän, ja toimivat samalla tavalla kuin hän.
Minä jään kaipaamaan. En käy kovin usein leffassa, ehkä 2-4 kertaa vuodessa, mutta aina se on yhtä rentouttavaa ja tuo hyvää mieltä. Harmi jos tästä pitäisi luopua.
Oon aina luullu et toi on suomalainen firma suomalaisessa omistuksessa. No ei pitäis yllättyä enää.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin mistään netistä saa aivan tuoreen vasta markkinoille tulleen elokuvan katsottua.
Jos muutamat hörhöt tälläkin palstalla eivät koskaan kotoaan poistu ja katselevat muiden verovaroilla maksettuja maksukanavia netistä, niin eihän se sitä tarkoita, että koko Suomen kansa olisi tuota samaa luuserijoukkoa.
Näin ajatuksena jos leffateatterit katoaisivat niin sitten ne uutuusleffat varmaankin tulisi esim netflixiin. Eli ei niitä teattereita sinänsä tarvita, mut ymmärrän et joskus on kiva käydä teatterissa katsomassa leffaa.
Minulle on sinänsä sama kuka leffateattereita pyörittää, mieluummin kävisin jonkun pienemmän ketjun asiakkaana. Finnkinolla ärsyttävät kovat äänet. Vaikka korvatulpat on, niin volyymin takia en viitsi käydä elokuvissa kuin todella harvoin, ehkä kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Finnkinobottikin löytänyt keskustelun!
Elokuvissa käyminen on kivaa. Käyn aina yksin. Sitä tunnelmaa ei voi millään korvata, mikä tulee leffateatterissa. On aina yhtä jännittävää valita listalta sopiva leffa, katsella salikarttaa ja valita oma paikka, odottaa kotona sitä hetkeä kun pitää lähteä ja kun sitten saliin pääsee on ihanaa istahtaa pehmeälle penkille salissa, joka on täynnä muitakin katselijoita. On kiva kuunnella mainoksia ja ihmisten höpötystä ennen leffan alkamista. Sitten valot sammuu ja leffa alkaa♡ Minulle elokuvissa käyminen on todella tunteellinen tapahtuma.
Viimeksi sain Tinnituksen Finnkino-esityksessä. Good riddance.
HBOta katsoo kuukauden yhden elokuvalipun hinnalla, ja äänensäätömahdollisuus tulee kaupan päälle!
Heh.. luulin, että se on jo nurin.
Huvittavaa kun tulee tulevaisuudesta takaisin ja tietyt firmat on jo down .. ;)
Sitten yhtäkkiä ajaa ohi ja ne onkin vielä pystyssä ..
Zinc