Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko iPhone kestävä ja hyvä puhelin?

Vierailija
13.10.2020 |

Vaimolle harkitsen synttärilahjaksi. Kuinka kauan mahtavat kestää?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akut kestää tosi vähän ja jokaisen puhelimen olen saanut kiikuttaa vähintään kerran huoltoon, takuuseen ovat toki menneet mutta todellla rasittavaa se rumba.

Vierailija
22/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut 4 vuoden välein uuteen, kun vanhoihin on loppunut päivitykset. Rikki eivät ole menneet, joten vähän tyhmää tämä pakkovaihtaminen. Akunkestoa ihmettelen myös, se ei ole kymmenessä vuodessa kehittynyt lainkaan. Tai sitä ei haluta kehittää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali puhelin, merkkihän siinä lähinnä maksaa. Mulla on ollut sellainen enkä enää aio ostaa kovan hinnan, suht huonon akun keston ja pakkasessa hyytymisen takia.

Itsellä ei ole kokemusta iPhoneista, mutta osaatko sanoa onko jompi kumpi näistä hyvä? Iphone 11 128 gb tai iPhone 11 pro 256 gb. Kiitos!

Vierailija
24/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, ja kestävä valinta. 

8 alkaen akunkesto ulkona ollut parempi, varsinkin näissä uudemmissa mennyt helposti pari päivääkin yhdellä latauksella. 

Vierailija
25/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali puhelin, merkkihän siinä lähinnä maksaa. Mulla on ollut sellainen enkä enää aio ostaa kovan hinnan, suht huonon akun keston ja pakkasessa hyytymisen takia.

Itsellä ei ole kokemusta iPhoneista, mutta osaatko sanoa onko jompi kumpi näistä hyvä? Iphone 11 128 gb tai iPhone 11 pro 256 gb. Kiitos!

11 pro ehdottomasti, kamera parasta mitä markkinoilla! 

Vierailija
26/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käyttää paljo erilaisia sovelluksia/pelejä, ja jos ottaa paljo videoita ja kuvia, nii sit 256gb. Eipähä lopu tila kesken.

Vierailija
27/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaihtanut 4 vuoden välein uuteen, kun vanhoihin on loppunut päivitykset. Rikki eivät ole menneet, joten vähän tyhmää tämä pakkovaihtaminen. Akunkestoa ihmettelen myös, se ei ole kymmenessä vuodessa kehittynyt lainkaan. Tai sitä ei haluta kehittää?

Toimii ne päivittämättäkin vielä pitkälle, ja kun optimoit tietosuoja asetuksista akkua käyttävät ominaisuudet pois ja lopetat puhelimen öisin latailun (max 80%) niin johan lisää käyttöikää. 

Vierailija
28/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se kylmän kestävyys ole nykymalleissa jo paljon parempi? Mulla oli joskus iPhone nelosta ja vitosta ja ne eivät sietäneet pakkasta ollenkaan. 

Kylmän kestävyys iphonella on urbaani legenda. Olen pelannut pogoa iphonella tuntikausia ulkona -30 asteen pakkasella ilman puhelimen hyytymistä. Jos aikomus on pelata kauemmin kuin akku kestää, silloin varavirtalähde kiinni puhelimeen jo lähtiessä, jolloin lataus lämmittää sekä laturia että puhelinta. Normaali alle tunnin pelailu onnistuu ilman varavirtalähdettä.

Vierailija
29/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuun tai joulun tienoolla pitäisi tulla se uus IP 12.

Ite ootan sitä kuumeisesti. Käyttössäni IP 7. Ei oo kertaakaa käytetty huollossa 3 v aikana. Toimii täydellisesti , mitä nyt akku tietty vähä väsyny. 86% latauskapasiteetti enää.

Vierailija
30/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän kuin trendikkäämpi android, vain lukitumpi ja kalliimpi.

Lukitumpi? Mitä tarkoitat?

Vierailija
31/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11 pro ehdottomasti, kamera parasta mitä markkinoilla! 

Ok. Kiitos! Onko kamera parempi tulevassa iPhone 12?

Vierailija
32/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haluta kehittää siinä mielessä, että ihmiset haluavat mieluummin valoisampia ja isoja näyttöjä ja paljon laskentatehoa kuin sitä, että voi lataamatta pitää päiväkausia päällä. Useimmille riittää oiken hyvin, että päivän riittää lataus ja yöksi sitten taas laturiin. Erittäin harvaa oikeasti kiiinnostaa akun kesto, ellei se ole niin pieni että kesken päivänkin pitäisi ladata.

Vierailija
33/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono käyttis. Android vie 10 - 0

Vierailija
34/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puhelinta ole mikään pakko vaihtaa kun päivitykset loppuu! Itselläni on esim. vielä sen ekan mallin ikivanha iPad, johon ei ole saanut vuosikausiin mitään päiviytksiä. Toimii loistavasti.

Kaikki uudet sovellukset ei toki toimi vanhalla iOS versiolla, joten jos käytät muuhunkin kuin perus puhelimena niin sitten voi tulla tuo asia vastaan. Esim. pankkien mobiiliappsit vaatii yleensä hyvin uuden käyttöjärjestelmäversion tietoturvasyistä.

Vierailija
35/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono käyttis. Android vie 10 - 0

Mitä tarkoittaa huono käyttis? Tunnetko molempien toteutustapaa ja olet sitä mieltä että iOS on huonosti toteutettu? Tai oletko testaillut esim. suorituskykyä ja sen perusteella iOS on huono? Vai onko kyse vain siitä, että pidät enemmän Androidin käyttöliittymäsuunnittelusta koska olet siihen tottunut tms?

Vierailija
36/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun Nokia on menossa konkurssiin niin onko kännyköiden aika nyt ohi?

Vierailija
37/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei puhelinta ole mikään pakko vaihtaa kun päivitykset loppuu! Itselläni on esim. vielä sen ekan mallin ikivanha iPad, johon ei ole saanut vuosikausiin mitään päiviytksiä. Toimii loistavasti.

Kaikki uudet sovellukset ei toki toimi vanhalla iOS versiolla, joten jos käytät muuhunkin kuin perus puhelimena niin sitten voi tulla tuo asia vastaan. Esim. pankkien mobiiliappsit vaatii yleensä hyvin uuden käyttöjärjestelmäversion tietoturvasyistä.

Se siinä ongelmaksi muodostuikin, kun minulla ei ollut muuta ”tietokonetta” kuin iphone. Hoidin siis pankki-yms. asiat pelkästään puhelimella. Lisäksi tykkään kokeilla kaikenlaisia appeja ja pelata pelejä, joten päivittäminen tuli eteen

Vierailija
38/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oneplus joka lataa akun täyteen puolessa tunnissa ja akku kestää 2 päivää.

Androidin käyttäjänä ei ole koskaan hyytynyt puhelin kylmässä.

Ota iphone tai muu kallis merkki, jos haluat maksaa heidän brändimainonnan. Siihen se raha menee.

Vierailija
39/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kännyköiden aika nyt ohi? kirjoitti:

Nyt kun Nokia on menossa konkurssiin niin onko kännyköiden aika nyt ohi?

Eikös se nokia tehnyt konkan jo kauan sitten?

Vierailija
40/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käyttää paljo erilaisia sovelluksia/pelejä, ja jos ottaa paljo videoita ja kuvia, nii sit 256gb. Eipähä lopu tila kesken.

Ei tuosta tilasta puhelimessa ole mitään hyötyä koska Applen maksuton iCloud on vain 5 gb. Vaikka asettaisit niin että kuvat, videot ja musiikki eivät mene iCloudiin, niin et saa varmistettua puhelinta cloudiin mikäli sisältöä on yli 5gb.