Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko iPhone kestävä ja hyvä puhelin?

Vierailija
13.10.2020 |

Vaimolle harkitsen synttärilahjaksi. Kuinka kauan mahtavat kestää?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akut tosi huonoja

Vierailija
2/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali puhelin, merkkihän siinä lähinnä maksaa. Mulla on ollut sellainen enkä enää aio ostaa kovan hinnan, suht huonon akun keston ja pakkasessa hyytymisen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyytyy kylmässä.

Vierailija
4/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 3 niitä 3GS:stä nykyiseen 11:sta, ja oikein hyviä ovat olleet, ei ole mitään vikoja tai ongelmia ollut koskaan. En ole kyllä koskaan ns. loppuun käyttänyt eli käyttänyt kunnes ei teknisesti toimi, vaan olen vaihtanut toimivan uudempaan malliin sitten kun edellinen on alkanut olla vähän vanhanaikainen. 

Vierailija
5/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyytyy kylmässä.

Olen aina ihmetellyt mikä juttu tämä on, että onko jonkun yksittäisen vanhan mallin ongelma? Kun itselläni ei ole koskaan ollut mitään ongelmia kylmässä toimivuudessa, ja olen kovissa pakkasissakin kyllä esim. koiralenkeillä käyttänyt puhelinta. 

Vierailija
6/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se kylmän kestävyys ole nykymalleissa jo paljon parempi? Mulla oli joskus iPhone nelosta ja vitosta ja ne eivät sietäneet pakkasta ollenkaan. 

Vierailija
7/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän kuin trendikkäämpi android, vain lukitumpi ja kalliimpi.

Vierailija
8/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ne kauemman kestää kuin viitsii käyttää. Valtaenemmistö vaihtaa puhelimen koska malli jää vanhanaikaiseksi ja ominaisuuksista kehityksen kärjistä jälkeen muutamassa vuodessa, eikä käytä niin kauan kunnes ei enää kerta kaikkiaan toimi.

Vierailija
9/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akut tosi huonoja

Saman saanut huomata! :(

Muuten olen ollut tyytyväinen iphoneihini, mutta akut on kyllä ihan surkeita. Pitäisi taas viedä puhelin huoltoon kun akku tyhjenee oudon nopeasti ja yllättäen.

Vierailija
10/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo 12 vuotta ja edelleen priima! On se hyvä!!!Pari johtoa on mennyt ei muuta.

Vierailija
11/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt kolmas  iPhone menossa ja mitään ongelmia ei ole ollut ikinä. Hyvin toimi vaikka yks näistä putosi veteen pari kertaa. Mulla kyllä näitä edullisempia puhelimia. Nykyinen maksanut 300e.

Vierailija
12/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta suojakotelo, ehdottomasti, niin säilyy erittäin hyvänä.

Vierailija
13/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käytössä edelleen malli 5S. Akku on hiukan huonontunut, mutta edelleen ihan käytettävä. Oman kokemukseni perusteella on kestävä siis. :D

Vierailija
14/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: ei ja ei.

Vierailija
15/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akkujen elinikä on älypuhelinten huonoimmasta päästä. En suosittele. Omani 6S oli myös edelleen pakkasta kestämätön, sammui esim. aina hiihtolenkillä. Nykymallien pakkasen kestosta en tiedä, mutta akkujen elinikä on edelleen lyhyt.

Vierailija
16/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Miksi itse it-asiantuntijana käytän Applea omana puhelimenani (töissä täytyy käyttää myös Androideja mobiiliohjelmien testauksessa)?

Pääsyy: Androidin takana on Google, joka veemäinen rosvofirma, jonka liiketoimintaa ei ole myydä esim. käyttöjärjestelmiä (jes, ne on ilmaisia!) vaan ihmisten tietoja. Applen ei tarvi elää myymällä sinun selailuhistoriaa ja käyttödataa mainostajille ja NSA:lle ja ties mille, koska ne saa rahansa laitteiden ja käyttöjärjestelmien myynnistä. 

Myös käyttökokemus on todella paljon sujuvampi ja miellyttävämpi Applessa. 

Vierailija
17/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Miksi itse it-asiantuntijana käytän Applea omana puhelimenani (töissä täytyy käyttää myös Androideja mobiiliohjelmien testauksessa)?

Pääsyy: Androidin takana on Google, joka veemäinen rosvofirma, jonka liiketoimintaa ei ole myydä esim. käyttöjärjestelmiä (jes, ne on ilmaisia!) vaan ihmisten tietoja. Applen ei tarvi elää myymällä sinun selailuhistoriaa ja käyttödataa mainostajille ja NSA:lle ja ties mille, koska ne saa rahansa laitteiden ja käyttöjärjestelmien myynnistä. 

Juu, Applehan ei käyttäjädataa muille luovuta...

Vierailija
18/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akkujen elinikä on älypuhelinten huonoimmasta päästä. En suosittele. Omani 6S oli myös edelleen pakkasta kestämätön, sammui esim. aina hiihtolenkillä. Nykymallien pakkasen kestosta en tiedä, mutta akkujen elinikä on edelleen lyhyt.

iPhoneissa on nykyään ihan hyvä akun kesto latauksella, eikä ne loppuunkaan kulu erityisen nopeasti. Lisäksi, nykyään iPhonen akun voi vaihdattaa jos siinä on ongelmia.

Vierailija
19/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat kyllä osoittaneet huomattavaa halua erottautua juuri sillä, että eivät luovuta dataa mielellään. Ovat Yhdysvalloissa viranomaisten kanssa oikeudessakin asiasta vääntäneet, kun olisi vaadittu luovuttamaan mutta Apple ei suostunut. Eihän siitä silti satavarma voi tosiaan olla saako joku Yhdysvaltain viranomainen esimerkiksi dataa, mutta todisteita tai viitteitä tällaisesta ei ainakaan ole. Eikä ainakaan mainostajille yms mene, mikä Googlen kanssa on ihan yleisesti tunnettu juttu.

Ja se että iPhone on "lukittu" on monella tapaa hyvä asia. Sinne App Storeen ei pääse kaikenlaiset haittaohjelmat (tai jos pääsee, otetaan heti pois kun ongelma ilmenee) koska Apple valvoo kauppapaikkaansa.

Vierailija
20/45 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vain bonus!