Miksi jumiudutte pakkaamaan ostoksianne pusseihin?
Taas kerran tänään olin itse jo maksamisvuorossa, niin molemmin puolin päädyissä akat pakkasivat ostoksiaan kaikessa rauhassa kasseihin. Miksi ihmeessä ei voi laittaa ostoksia laarista takaisin ostoskärryyn ja pakata ne sivummalla erityisesti kun kassalla on jonoa?!
Kommentit (39)
Mä muistan kun ennen wanhaan kassa odotti nätisti että edellinen on saanut pakattua, ja vasta sitten alkoi piippailla seuraavan ostoksia. Tämä siis tavallisissa K- ja S-kaupoissa. Ennen koronaa (ja vähän edelleenkin) Lidlissä meininki oli sitä, että ostoksia tuutattiin joka ikiseen vapaseen rakoon, ja myyjä tuntui tyytyväiseltä jos sai neljän ihmisen ostokset tungettua kasoihin pitkin päätylaaria.
Koska minulla ei ole minnekään kiire. Varasin kauppaan sen verran aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Käytän koria, ja se jää sinne liukuhihnan toiseen päähän.
Minäkin suosin ostoskoria, sillä 5-15 minuutin kävelymatkan säteellä asunnosta on useita ruokakauppoja, joita vuorottelen. Kun minä kannan ne ostokset yhdessä tai kahdessa muovikassissa kotiin, niin en minä halua moneen kertaan siirrellä niitä tavaroista edestakaisin siinä ostoshihnalla. Yleensä tarkastin pikaisesti ostokseni ja loppusumman kun olen siirtynyt kaemmaksi kassasta, mutta en jää siihen lähelle pyörimään. Jos siinä kassakuitisssa ilmenee joku moka (esim. jotain tarjoushintaa ei ole huomioituI), niin asia tulee hoidettua siinä saman kauppareissun yhteydessä.
Se ostoshihnan loppupää jakautuu yleensä kahtia, niin että se minua edeltävä asiakas ehtii sopivasti pakata tavaransa ennen kuin minun vuoroni tulee ja minua seuraava asiakas saa omat ostoksensa siihen toisen tyhjentyneeseen puoliskoon. Enemmän minua ärsyttävät semmoiset turhat hötkyilijät, jotka alkavat pakkaamaan ennen kuin he ovat maksaneet ostoksensa.
Ite ostin tänään vehnäjauhoja, glögiä,maitoa,sitten tuoretiskistä valmista ruokaa, salaatteja,yrttejä.. ei niitä heitellä miten sattuu kassiin.. painavat ensin ja kevyet + valmisruokarasiat päälle,koska valuttavat.
Se että sinä olet käynyt ostamassa yhden ihmisen ruuat nopeasti,ei lainkaan tarkoita että kaikki olisivat SINÄ . Meillä monella on isoja perheitä ja paljon syöjiä, jolloin ruokaa on ostettava kerralla enemmän mikäli ei halua rampata joka päivä kaupassa.
Silloin myös pakkaamiseen kuluu enemmän aikaa . Itse olen lisäksi niin lyhyt ja pienikokoinen, että pakkaaminen on totista touhua että ensinnäkin ylettää kunnolla tavaroihin . Tsori siitä
Kannattaa ehkä valita vähemmän ruuhkainen kauppa ja lähteä ostoksille silloin, kun ei ole hermot noin kireällä. Monissa kaupoissa on nykyään myös pikakassoja ja nouto-/kotiinkuljetuspalveluita. Monet tekevät viikon ostokset kerralla. On ihan turhaa työtä tyhjentää ensin kärry ja sitten laittaa samat tavarat takaisin ja siirtyä pakkaamaan muualle.
Onneks on itsepalvelukassat siellä asioi yleensä nopeat ja vetereät ei tarvi kuunnella kenenkään päivän kuulumisia.
Vierailija kirjoitti:
Pitääpä seuraavan kerran karjaista että nyt ne ostokset kärryyn ja hevon kuuseen siitä kuppaamasta.
Karju rauhassa, sillä ei ole mitään vaikutusta. Jos minä ostan monta kassillista tavaraa, niin siihen hintaan saan pakata ostokset ihan miten rauhallisesti haluan. Ja pikku vinkki: älä mene sellaiseen kassajonoon, jossa ihmisillä on kärryt täynnä tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä niin tekisin? Jos sulla on noin hirveä kiire, tilaa ruuat kotiin. Ei tarvitse ahdistua muista ihmisistä ollenkaan.
Sinusta siis on oikein, että kassa joutuu pidättelemään mun ostoksia laarin alkupäässä, kunnes sinä saat omasi sievästi pakattua? Minäminäminä...
Melko ironista ottaen huomioon, että sinäsinäsinä haluat kaupan ja muiden asiakkaiden hyppivän oman pillisi mukaan.
Ihan hyvä trolli. Kohta Iltsussa: "Oletko aina pakannut ostokset väärin?"
Minulla on isot kestokauppakassit auki ostoskärryssä, niihin ladon tuotteet suoraan hihnanpäästä sitä mukaa kun niitä tulee, lopetan kun alkaa kassalla olla viimeiset tuotteet menossa. Maksan kortilla, en ota kuittia. Nostan viimeiset tuotteet samalla kassiin ja lähden työntämään ostokset kärryllä autolle.
Miksi latoisin kärryyn ensin ja sitten vasta ostoskasseihin?
Minä minä ihmiset pakkaavat leveä perä kassahihnan tukkeena hitaasti, naama itseriittoisena. Ilman maskia tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä minä ihmiset pakkaavat leveä perä kassahihnan tukkeena hitaasti, naama itseriittoisena. Ilman maskia tietenkin.
Minä ja minun kiireeni.
Valikoi jono, jossa ihmisillä on vähän tavaraa kärryissä. En näe mitään syyt miksi minun pitäisi elää ja tehdä asiat sinun tahdissa. Pidän hitaasta tahdista ja omalla vuorollani tahti on se minkä minä haluan. Kun sinun vuorosi on pakata, pakkaa niin nopeasti kuin haluat. Jos jonot ovat liian pitkät, oikea paikka valittaa on kauppias. Hän voi laittaa lisää kassoja sinne.
Mä käytän ostoskoria. Osaan laittaa tavarat nopeasti kassiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä niin tekisin? Jos sulla on noin hirveä kiire, tilaa ruuat kotiin. Ei tarvitse ahdistua muista ihmisistä ollenkaan.
Sinusta siis on oikein, että kassa joutuu pidättelemään mun ostoksia laarin alkupäässä, kunnes sinä saat omasi sievästi pakattua? Minäminäminä...
Ja sulla on oikeus hoputtaa muita, koska sinäsinäsinä...?
Ap taitaa olla niitä, jotka tönivät ostoskärryllä edessä olevaa, jos hän ei siirry tarpeeksi nopeasti maksupäätteeltä pakkaamaan? Voit valittaa kauppiaalle, että ottaa käyttöön useamman kuin 3/15 kassaa.
Pakkaan tavarat kassalla suoraan kasseihin siksi, että maksavana asiakkaana minulla on oikeus toimia siten kuin kaupoissa on suunniteltu toimittavan. Laitan tietysti ostokset hihnalle siinä järjestyksessä, että pakkaaminen on helppoa. Pakasteet yhdessä, seuraavaksi muut kylmät ensin painavat, sitten kevyet, lopuksi ensin painavammat ja sitten kevyemmät kuivatavarat. Sujuvaa, kun sen osaa.
Ennen tein noin. Nykyään käyttämässäni ruokakaupassa ei ole tilaa pakata ostoskärryistä kassiinkaan, koska kapea käytävä kassoilta ulko-ovelle on täynnä ostoskärryjä. Suoraan sanottuna vituttaa tää ostoskärrypakko. Kaupassa menee 50 % ajasta siihen, kun pitää väistellä muita ja odottaa omaa kulkuvuoroa. Sekö muka on koronaturvallista, että asiakkaat leikkivät kärryleikkiä kaupassa?
Missä on ostoskärrypakko ja minkä ihmeen vuoksi?
Muakin kiinnostais toi ostoskärrypakko. Ilmeisesti kirjoittaja asuu ulkomailla?
Ei ihme jos kestää kun tyhjennät kotisi siellä...