5lk tyttöni haluaisi mennä koulukaverinsa mukaan valtakunnansalille. päästänkö?
Tyttäreni luokalla on yksi jehovantodistajatyttö. Tyttöni haluaisi mennä hänen mukaansa katsomaan sitä kokousta huomenna.
Millainen on se jehovien kokous? Voiko tyttö mennä sinne farkuissa?
Kommentit (84)
Ystävyyden pitäminen on minunkin mielestä vielä ok vaikkei ehkä kovin kiva juttu, mutta ikinä en päästäisi noin pientä aikuisten aivopestäviksi.
Me olemme aika vapaamielinen perhe, emmekä tuomitse kenenkään uskoa tai uskontoa. Omasta mielestäni eri uskontoihin saa tutustua. Mitä pahaa siinä olisi?
En tunne uskontojen uhrit- juttuja, mutta käsittääkseni ne on aika kärjistettyjä juttuja siellä ja ovatko sitten tosia? Asioilla on aina kaksi puolta.. ap
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 00:08"]http://www.hs.fi/m/kotimaa/a1379382173721
[/quote]
Totta joka sana, olen itse kokenut nuo samat.
Viidesluokkalainen on liian nuori menemään aivopestäväksi
Jopa on nurkkakuntaista porukkaa. Tällä menolla olemme sodassa kaikkien kanssa jo ensi vuosikymmenellä. Kukaan ei kestä ketään toisinajattelevaa. parempi muuttaa maasta kun vielä ehtii.
Minä en päästäisi. Helluntaiseurakuntaan olen lapset kavereineen joskus päästänyt, vaikka emme siellä itse käy.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 00:07"]
Me olemme aika vapaamielinen perhe, emmekä tuomitse kenenkään uskoa tai uskontoa. Omasta mielestäni eri uskontoihin saa tutustua. Mitä pahaa siinä olisi?
[/quote]
No vaikka se että viidesluokkalainen tulee sieltä pää täynnä täysin turhia ahdistuksen ja syyllisyyden aiheita.
Alaluokilla mun paras ystäväni oli jehovantodistajatyttö, joten en ole suvaitsematon, mutta en kyllä päästäisi omaa lastani kyseiseen kokoukseen.
Nuorena hyvä ystäväni oli jehovantodistaja, tutustuin lahkoon vähän lähemmin silloin, älä edottomasti päästä lastasi niihin piireihin.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 00:09"]
[/quote]
Mä taas ahdistuin helluntailaisten kokouksessa siinä määrin, etten ikinä enää mene! Hirveää ja äänekästä menoa ja mölinää. Puhuja heiluu ja kävelee lavalla, huutaa kuin hitler ja polkee lattiaa. Ja väki hurmiossa taputtaa. Sitten musiikkiesitysten aikana erityisesti naiset nousivat seisomaan toinen tai molemmat kädet ojossa.. Puhuja huutaa jeesusta kokoajan, bändi soittaa, rummut rummuttaa ja ihmiset kaatuu. Minusta oli kyllä shamanismin vaikutusta niiden "kokouksessa".
Mitä enemmän huusi puhuja, sitä hurmiontuneempaa oli yleisö. :( Helluntailaispuhujilla tuntuu olevan aina sama levy ja sama kaava puhuessa, taitavat olla teatterikoulun käyneitä...
Mikset päästäisi? On minunkin lapseni ollut valtakunnansaleilla, koska vanhempani ovat jehovantodistajia. Ei siellä kukaan mitään aivopese. Siellä 1 ihminen seisoo edessä ja puhuu. Muut sitten vastailevat kysymyksiin mitä siellä esitetään. Ei todellakaan ole sellainen paikka mitä viime aikoina on lehdistä saanut lukea. Itseäni nauratti kaikista eniten, kun lehdessä luki, että siellä on joku risu yleisessä käytössä, että voi lapselle antaa piiskaa. Ikinä en ole sellaiseen törmännyt. :D
Ei siellä kyllä mitään aivopesua tapahdu, sen sijaan nuo uskontojen uhrit yms ovat aivopesua..
Onko teillä kaikki ihan kotona? Jos lapsi kerran menee valtakunnansalille, niin se ei siitä traumatisoidu. Ei siellä puhuta sen kummempia, kun kirkossakaan. Päästä ihmeessä. T:jo aikuinen jehovan todistajien lapsi vaikka itse olenkin ateisti
Musta tuntuu, että siellä uskontojen uhreilla taitaa olla ihan muu asia mielessä, kuin lasten oikeuksien puolustaminen. Itse oli lapsi 1980- luvulla ja kävin vanhempien kanssa kokouksissa, kun tulin aikuiseksi, erosin itse ihan omista syistä.
Meidän salilla ei ollut piiskaa, eikä siellä ketään "piiskattu". Kasvatuskeskustelut hoidettiin kotona.. Anna tyttös mennä katsomaan ja laita sille joku kiva mekko. Jos ei oo mekkoa, niin siistit ja puhtaat housut riittää. =)
Katso netistä 'uskontojen uhrit'.