Onko tavallista että tulee raskaaksi samantien?
Kun netin keskustelupalstoja lukee vauvakuumeilijoista ja yrityksen aloittaneista niin tosi monella tuntuu kestävän jopa vuosi ennenkuin tulee raskaaksi ja moni joutuu jopa käymään hoidoissa. Useat ovat ihan nuoriakin ilmeisesti. Itse yllätyin että tärppäsi heti ensimmäisestä kerrasta ilman että edes vahtasin ovulaatiota vaan ajatus oli että ei ole mikään kiire, tärppää sitten kun tärppää. Onko tämä yleistä? Nyt olen raskaana 14 viikolla ja kun luen ketjuja jossa moni tuskailee raskaaksi tulon kanssa mietin vain kuinka hyvä tuuri minulla kävi.
Kommentit (46)
Minäkin tulin molemmilla kerroilla nopeasti raskaaksi. Olin alle 30-vuotias.
Ihan normaalia. Ihminen tulee raskaaksi suojaamattomasta yhdynnästä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha olet? Entä mies?
Molemmat olemme 25-vuotiaita että sinänsä kyllä vielä hedelmällisessä iässä.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko tavallista käytöstä sinulta hieroa menestystäsi muiden naamaan?
Onko tavallista käytöstä sinulta kuvitella muille motiiveja ja pitää tätä oikeutuksena ilkeillä heillä.
Veikkaan että on.
Olen viisi kertaa tullut raskaaksi heti, kun yritys alkoi. Kaksi varhaista keskenmenoa, kolme lasta. Ikä tuolloin oli 21-25v.
Mä tulin raskaaksi eka kerralla vahingossa ja toka kerta tärppäs heti kun halusin. Mietin, että olis kiva saada lapsi toukokuussa, ettei tarvis olla kesällä enää raskaana ison mahan kanssa, ja ajoitin yrityksen niin. Eli tulin raskaaksi heti siitä kierrosta kun halusin.
Olin alle 30 molemmilla kerroilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha olet? Entä mies?
Molemmat olemme 25-vuotiaita että sinänsä kyllä vielä hedelmällisessä iässä.
- Ap
Tuossa iässä täysin normaalia.
Tunnen useita ihmisiä, jotka ovat onnistuneet ensimmäisestä kierrosta, ja myös useita, joilla on kestänyt vuosi tai kauemmin.
En siis sanoisi, että kumpikaan on tavatonta.
Ahahahahahah. Olisit käyttänyt ehkäisyä ja kun et käyttänyt niin nyt sitten vahinkolapsi tulossa. Mikä kauheinta kenties tummaihoinen ja käkkärätukkainen?
On ihan tavallista terveiden (ja myös sairaidenkin) keskuudessa.
On tavallista myös 30-40v, mikäli hedellimällisyyden kanssa ei ongelmia.
Tuskin siitä kukaan muu jaksaa jauhaa kuin vaikeasti raskautuvat. Siksi näyttää siltä, että se olisi jotenkin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ahahahahahah. Olisit käyttänyt ehkäisyä ja kun et käyttänyt niin nyt sitten vahinkolapsi tulossa. Mikä kauheinta kenties tummaihoinen ja käkkärätukkainen?
Siellä taas toinen oksennus. Äitisi olisi pitänyt käyttää!
Siitä ei vaan ole hyväksyttävää mainita, ettei joku lapseton pahoita mieltään...
Onko tavallista käytöstä sinulta hieroa menestystäsi muiden naamaan?