Onko tavallista että tulee raskaaksi samantien?
Kun netin keskustelupalstoja lukee vauvakuumeilijoista ja yrityksen aloittaneista niin tosi monella tuntuu kestävän jopa vuosi ennenkuin tulee raskaaksi ja moni joutuu jopa käymään hoidoissa. Useat ovat ihan nuoriakin ilmeisesti. Itse yllätyin että tärppäsi heti ensimmäisestä kerrasta ilman että edes vahtasin ovulaatiota vaan ajatus oli että ei ole mikään kiire, tärppää sitten kun tärppää. Onko tämä yleistä? Nyt olen raskaana 14 viikolla ja kun luen ketjuja jossa moni tuskailee raskaaksi tulon kanssa mietin vain kuinka hyvä tuuri minulla kävi.
Kommentit (46)
Mulla on molemmilla kerroilla kestänyt reilu vuosi. Olin 22v ja 35v. Siskoni ja äitini ovat tulleet raskaaksi lähes samantien. Äidilläni viisi lasta, joista viimeisimmän lapsen sai 37-vuotiaana. Olen normaalipainoinen ja lapsilla eri isät. Toinen oli 23v ja toinen 29v kun tulivat isäksi. En halua enää edes yrittää kolmatta kun olen jo 37v ja varmaan tulisi vielä pidempi aika ennen kuin tärppäisi. Jos onnistuisi ollenkaan.
Ikävuosien 34-38 aikana sain kolme lasta. Jokainen ensimmäisestä yrityksestä ihan arvioiden ovulaation ajankohdan suurinpiirtein. Esikoista reilu parikymppisenä yritettiin yli vuosi ennen tärppiä. Iltatähdillä eri isä joten olisko sillä ollut merkitystä asiaan.
Lähteestä riippuen 25-33% pareista tulee raskaaksi 1. yrityskuukauden aikana
Joten aika tavallista se on.
Vierailija kirjoitti:
Lähteestä riippuen 25-33% pareista tulee raskaaksi 1. yrityskuukauden aikana
Joten aika tavallista se on.
Jep, juuri näin. Itse tulin raskaaksi heti kun ehkäisy jätettiin pois, olin 35v.
Mitäs luulet? Miksi Suomessa tehdään vajaa 9000 aborttia vuodessa? Yrittämällä yrittävät raskautua?
En tiedä onko normaalia. Itse olen tullut raskaaksi kerrasta kolme kertaa. Eka lapsi 32v, toinen 34v mutta varhainen keskenmeno ja siitä heti seuraavasta kerrasta toinen lapsemme sai alkunsa 34v. Nyt on ollut kierukka 2v jonka aikana tulin raskaaksi mutta meni heti kesken. Kävin gynellä ja ultrasi että kierukka on paikallaan. Olemme ilmeisesti erittäin hedelmällisiä mieheni kanssa.