Onko 46kg hyvä paino 172-senttiselle?
Kommentit (22)
Painosi on varmaan hyvä, jos itse viihdyt alipainoisena. Terveempi olisit vähintään 10 kiloa painavampana.
Hmmm... mun 16-vuotias tytär on hoikka, mutta painaa 20 kg enemmän vaikka on vain 6 cm pidempi.
Sössön mukaan tuosta olisi vielä pari kiloa hyvä kiristää.
Koeta nyt hyvä tyttö nipistää vielä pari kiloa pois!
Jos voit rehellisesti sanoa syöväsi päivittäin tarpeeksi kaloreita eikä sinulla ole mitään muutakaan syömishäiriökäyttäytymistä, niin tilanne ei varmaan ole ihan kamala. Huomattava alipaino on kuitenkin yleensä epäterveellistä.
Mitä syöt ja miten liikut?
Jos vielä 5-6 kiloa saisit pois niin voisit kutsua itseäsi hoikaksi.
Tuo olisi 10 senttiä lyhyemmällekin melko alhainen paino. Joten ei, 172-senttiselle se ei ole hyvä.
Jaa a, olen saman pituinen mutta 10 kiloa painavampi ja olen mielestäni hyvin hoikka.
Syötkö tarpeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Sössöltä ei todellakaan kannata kysyä. Onko se muuten vielä palstoilla vai joko kuihtui pois? En ole ollut täällä pitkään aikaan, joten en tiedä tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sössöltä ei todellakaan kannata kysyä. Onko se muuten vielä palstoilla vai joko kuihtui pois? En ole ollut täällä pitkään aikaan, joten en tiedä tilannetta.
Taisin nähdä sen viimeksi joitain kuukausia sitten, mutta ei se usein täällä enää riehu.
Jos terveydessäsi ei ole ongelmia niin ei kai painolla ole mitään väliä. Ei BMI ole mikään täydellinen systeemi joka pätee kaikkiin samalla tavalla.
On erinomainen paino.
Harrastuksenä vaikka mäkihyppy, paini tai nyrkkeily.
Liian vähän. Ja koska täällä tuollaisia kyselet, et taida olla ihan terve. Hae apua.
Kannattaa miettiä oman olon ja jaksamisen kautta. Saatko päivittäin riittävästi energiaa? Ovatko ihosi ja hiukset, sekä kynnet hyvässä kunnossa? Oletko väsynyt tai nukutko yössä reilusti yli 7-9 tuntia, tai tarvitsetko joka päivä päiväunet? Jaksatko liikkua, esim. kävellä pidempiä matkoja ilman, että hengästyt pahemmin? Pystytkö suoriutumaan normaalista aivotyöskentelystä? Onko sinulla päänsärkyä, huimausta tai hengenahdistusta? Yleensä tällaiset mittarit kertoo paremmin siitä, onko keho hyvässä kunnossa vai olisiko syytä kiinnittää huomiota enemmän omaan ravinnonsaantiin. Väsymykseen ja matalan energian olotilaan tottuu todella herkästi samalla tavalla, kuin ylipainoonkin tottuu. Siksi ei kannata pelkästään ajatella, että jos kykenet selviytymään nykyisessä painossa, se kertoisi sinun olevan terveessä painossa.
Mä olen sua 15cm lyhyempi ja painan saman verran...
Riippuu siitä, haluatko olla alipainoinen vai normaalipainoinen.
Uusi painoindeksisi on 15,40
Perinteisen laskutavan mukainen painoindeksisi olisi: 15,50
Merkittävä alipaino = 15 – 17,9
https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri/uusi-painoindeksil…