Mitä mieltä olet jos on yli 40kg ylipainoa?
Kommentit (33)
Et aio laihduttaa ja heti perään teit avauksen, että tietääkö joku hyviä rollaattorijumppia joilla voisi laihtua kymmeniä kiloja. Hyvin sä vedätät, ammattivalittaja.
Taatusti laihduttaminen vähentäisi jotain niitä sun 12 sairauden oireitasi. Ajan myötä saatat myös joutua pyörätuoliin ja muiden liikuteltavaksi. Onpa helkkarin kiva jonkun 60-kiloisen hoitajan yrittää liikutella sun 120 kiloasi sängystä ylös.
Vierailija kirjoitti:
Taatusti laihduttaminen vähentäisi jotain niitä sun 12 sairauden oireitasi. Ajan myötä saatat myös joutua pyörätuoliin ja muiden liikuteltavaksi. Onpa helkkarin kiva jonkun 60-kiloisen hoitajan yrittää liikutella sun 120 kiloasi sängystä ylös.
Syöminen on ainoa iloni. Enkä ollut terveempi kun muutama vuosi sitten laihdutin. Lisäksi rollaattorin kanssa ei ihmeemmin pysty lenkkeilemään.
Itsellä myös se 40kg pudotettavaa, mutta en lannistu koska koen olevani kokooni nähden toimintakuntoinen. Olen vuosikausia käyttänyt ensisijaisesti pyörää työmatkoihin niin kauan kun tiet on sulat ja viikossa se tekee +50 km hyötyliikuntaa. Lisäksi jaksan kävellä tuntikausia ulkona suht reippaasti liikkuen, viikonloppuna viimeksi kertyi askelia useamman tunnin ruskaretkeltä n. 14k. Peruskävelytahtini on reipas kotona ja töissä mikä tuntuu ajoittain ihmetyttävän ainakin joitain normaalipainoisia työkavereitani. Sormenpäät ylettyy varpaisiin suorin jaloin seisten, mikä takavuosina (hiukan vähemmän painavana) työterveystarkastuksessa ällistytti lääkärin. Nyt koitan töissä tietoisesti vähentää annoskokoja lämpimän ruuan suhteen koska tiedostan tämän olevan yksi osa ongelmaani, olen jättänyt siellä jo pitkään satunnaiset jälkiruoka-annokset kokonaan ottamatta ja kotonakin yritän kuulostella olenko oikeasti nälkäinen vai onko signaali vain ahdistuksen/tylsistymisen merkki. Välipalaeväänä töissä syön hedelmän ja rahkajogurtin. Taannoin työpaikan kakkukahveilla jätin kakun väliin siksikin että kermavaahto ei sovi vatsalleni ja olen yrittänyt keksiä muitakin vastaavia ajatusmalleja muistuttamaan itseäni huonosta olosta joka seuraa esim. jos syön karkkia. Olen ollut n. 10v sinkkuna mutta elämäni on aika täynnä toimintaa, kiitos päivätyön, opiskelun ja harrastusten, joista ainakin valokuvaus on mahtava tapa raahata itsensä ulos. Suunnittelen myös aloittavani jonkinlaisen kotijumppaharrastuksen, ensin vaan hiipivät flunssaoireet pitää saada alta pois.
Aina kun joku sanoo, että on vaikka just 40 kg liikapainoa, mietin, että paljonko sitten painat? Koska jos on vaikka nuorena painanut 60 kg ja nelikymppisenä painaa 100 kg, niin ei ole realistista enää odottaa pääsevänsä siihen hoikkaan nuoruuden painoon. Järkyttävä urakka edessä syö motivaation, ja ihminen alistuu olemaan läski. Kun todellisuudessa puolet tuon painon pudottamisesta jo poistaisi lähes kaikki siihen liittyvät terveysriskit, ja siksi askel kannattaisi ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun joku sanoo, että on vaikka just 40 kg liikapainoa, mietin, että paljonko sitten painat? Koska jos on vaikka nuorena painanut 60 kg ja nelikymppisenä painaa 100 kg, niin ei ole realistista enää odottaa pääsevänsä siihen hoikkaan nuoruuden painoon. Järkyttävä urakka edessä syö motivaation, ja ihminen alistuu olemaan läski. Kun todellisuudessa puolet tuon painon pudottamisesta jo poistaisi lähes kaikki siihen liittyvät terveysriskit, ja siksi askel kannattaisi ottaa.
Painan nykyään 118kg. ap
Onhan silloin iso. Semmoinen kilomäärä, että varmaan vaatteitakin vaikea löytää. Itsellä ylipainoa n 10 kg. Olen saanut 8 kg pois. Vielä olisi taistelua edessä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan silloin iso. Semmoinen kilomäärä, että varmaan vaatteitakin vaikea löytää. Itsellä ylipainoa n 10 kg. Olen saanut 8 kg pois. Vielä olisi taistelua edessä.
Kyllä nykyään vaatteita löytää jos on rahaa niitä ostaa. On tokmanni, cellbes, ellos, klingel ja cittarissakin on joskus isoja vaatteita. ap
Vierailija kirjoitti:
Painoa n. 97kg, olen n. 159 pitkä ja juurikin neljäkymppinen. Olet ehkä itse normaalipainoinen ja länsimaisen kauneusihanteen mukainen tyyppi mutta millainen ihmisenkuvatus toitottaa kaltaisilleni ihmisille täällä että "luuletko läski tosta voivasi vielä laihtua"? Sulla on ehkä oikeus pitää meitä ylipainoisia vastenmielisinä ihmisinä joita ilman maailma olisi parempi paikka mutta meilläkin on sitten oikeus ajatella sunlaisten tyyppien olevan helvetin ilkeitä, yksinkertaisia ja sielultaan rumia otuksia. Siinähän ulvot omaa voimattomuuttasi vaikean asian edessä sillä aikaa kun ainakin osa meistä yrittää aktiivisesti tehdä asialle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nykyään vaatteita löytää jos on rahaa niitä ostaa. On tokmanni, cellbes, ellos, klingel ja cittarissakin on joskus isoja vaatteita. ap
On varmaa isija vaatteita, mutta itselleni ei mieluisia tuolla kilomäärällä löytyisi. On jo isoimmat koot käytössä semmoisista mitä käytän.
Aika monta voipakettia rasvaa kehossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmaa isija vaatteita, mutta itselleni ei mieluisia tuolla kilomäärällä löytyisi. On jo isoimmat koot käytössä semmoisista mitä käytän.
Mulle riittää, kun on jotkut vaatteet päällä. Eipä mulla olisi, jos olisin hoikkakin, niin mitään muotivaatteita ostaa. ap
Äärimmäisen vastenmielistä.