Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet jos on yli 40kg ylipainoa?

Vierailija
13.10.2020 |

Onko se kamalaa?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kamalaa. Minulla on enemmänkin.

Vierailija
2/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävä terveysriski

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkittävä terveysriski

Mitä sitten?

Vierailija
4/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatko sumopainia? 

Vierailija
6/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä, että suuri riski terveydelle ja on muuten todella vaikea olla itsensä kanssa. Mulla oli juurikin 40 kiloa ylipainoa, nyt olen saanut -12 kg. Pitkä matka vielä jäljellä, mutta jo nyt voin paljon paremmin!

Vierailija
7/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itselläni olisi 40 kg ylipainoa, olisin sitä mieltä, että minun olisi syytä hakea apua ammattilaiselta, jotta saisin selville perimmäiset syyt häiriintyneeseen syömiskäyttäytymiseeni ja sitä kautta pikku hiljaa ehkä normalisoitua elämäntapani ja lopulta painonikin. Kenenkään muun yksittäisen ihmisen ylikiloista en ole mitään mieltä. Sen sijaan väestötasolla koko ajan kasvavasta ylipaino-ongelmasta olen huolissani sen tulevaisuudessa aiheuttamien kustannusten takia.

Vierailija
8/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä voi päästä eroon. Painoin vuoden alussa 100 kg. Normaalipainoni olisi 65 kg. Nyt painan 80 kg, olen siis saanut 20 kg pois kevyellä liikunnalla (pitkät kävelylenkit ja uinti) sekä syömällä tavallista kotiruokaa.

Tavoite on saada vielä 10 kg pois ja sitten vähitellen vielä se 5 kg. Aiemmin se tuntui mahdottomalta. Nyt tiedän, että se on ihan täysin mahdollista.

Luulin pitkään, että en vaan pysty elämäntapamuutokseen. Että laihdutettavaa on liikaa. Mutta kun siihen ryhtyy, havaitsee nopeasti hyödyt. Pystyn liikkumaan paremmin, en hengästy niin helposti, nukun paremmin, olen energisempi, olen iloisempi, jne. Kun oikeasti viime vuoden syksyllä minulla oli vaikeuksia saada housuja ja sukkia jalkaan seisaaltaan, kun olin niin jäykkä. Oli pakko istua alas, että sai puettua.

Olet arvokas sellaisena kuin olet. Mutta ilman mitään kummallisia diettejä tai rääkkikuntokuureja voit saada itsellesi paremman olon, jos haluat.

Vierailija
9/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mieltä, että suuri riski terveydelle ja on muuten todella vaikea olla itsensä kanssa. Mulla oli juurikin 40 kiloa ylipainoa, nyt olen saanut -12 kg. Pitkä matka vielä jäljellä, mutta jo nyt voin paljon paremmin!

Kohta olen 20 vuotta ollut tämän kokoinen. En kyllä koe tätä hankalaksi.

Vierailija
10/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sinä! Pystyt siihen kyllä!

Vierailija
11/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä voi päästä eroon. Painoin vuoden alussa 100 kg. Normaalipainoni olisi 65 kg. Nyt painan 80 kg, olen siis saanut 20 kg pois kevyellä liikunnalla (pitkät kävelylenkit ja uinti) sekä syömällä tavallista kotiruokaa.

Tavoite on saada vielä 10 kg pois ja sitten vähitellen vielä se 5 kg. Aiemmin se tuntui mahdottomalta. Nyt tiedän, että se on ihan täysin mahdollista.

Luulin pitkään, että en vaan pysty elämäntapamuutokseen. Että laihdutettavaa on liikaa. Mutta kun siihen ryhtyy, havaitsee nopeasti hyödyt. Pystyn liikkumaan paremmin, en hengästy niin helposti, nukun paremmin, olen energisempi, olen iloisempi, jne. Kun oikeasti viime vuoden syksyllä minulla oli vaikeuksia saada housuja ja sukkia jalkaan seisaaltaan, kun olin niin jäykkä. Oli pakko istua alas, että sai puettua.

Olet arvokas sellaisena kuin olet. Mutta ilman mitään kummallisia diettejä tai rääkkikuntokuureja voit saada itsellesi paremman olon, jos haluat.

En minä aio ikinä laihduttaa.

Vierailija
12/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään ihmeempää, jokaisen oma asia. Eikä ylipaino kerro muuten välttämättä mitään ihmisen ominaisuuksista.

Senkin tiedän, entisenä 40 kg ylipainoisena, että toisille tuon luokan ylipaino on paljon vaikeampi juttu kuin toisille. Itse kun lihoin vasta keski-iässä, yli 100 kg mennyt paino alkoi olla todella invalidisoivaa. En saanut solmittua kengännauhojani, en päässyt maasta omin avuin ylös jos vaikka talvella liukastuin ja kaaduin, en saanut hitto vie takapuoltanikaan pyyhittyä paperilla normaalisti sivukautta kun ei lyhyet ja pulleat kädete ylettyneet sinne kaikkien kylkiläskien ja lantioläskien yli. Toisaalta mulla oli  vielä minua 10 kg painavamp työkaveri, jota ylipaino ei tuntunut juurikaan hidastavan. Hän harrasti kaikenlaista liikunnallistakin ja ihan silmin nähden liikkui rivakammin ja notkeammin kuin minä joka lähinnä lyllersin.

Vierailija
13/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kannata laihduttaa jos itsetunto ihan nollassa. Voi sairastua esimerkiksi anoreksiaan pahimmassa tapauksessa

Vierailija
14/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse olet tyytväinen tilanteeseen, niin ei siinä sitten mitään.

Minua alkoi harmittaa, kun alkoi hengästyttää portaikoissa ja ylämäissä. Ja etenkin, kun en ollut pysyä pienen lapseni vauhdissa. Nyt hän voi ajaa polkupyörällä vieressä ja minä hölkkään rinnalla. Voimme leikkiä hippaa ilman, että alan puuskuttaa muutaman juoksuaskeleen jälkeen. Kyllä minä katson, että ylipaino hankaloitti elämääni. Jo ihan sillä tavalla, että vaatteita haastava löytää, jos ei halua pukeutua ihan säkkeihin..

T- se 20 kg laihduttanut, jolla vielä 15 kg ylimääräistä

Vierailija
15/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä aio ikinä laihduttaa.

Ei sun tarvitsekaan. Mutta kerroin vain, että se on mahdollista eikä sitä prosessia tarvitse pelätä, kuten minä pelkäsin vielä viime syksynä.

Vierailija
16/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse olet tyytväinen tilanteeseen, niin ei siinä sitten mitään.

Minua alkoi harmittaa, kun alkoi hengästyttää portaikoissa ja ylämäissä. Ja etenkin, kun en ollut pysyä pienen lapseni vauhdissa. Nyt hän voi ajaa polkupyörällä vieressä ja minä hölkkään rinnalla. Voimme leikkiä hippaa ilman, että alan puuskuttaa muutaman juoksuaskeleen jälkeen. Kyllä minä katson, että ylipaino hankaloitti elämääni. Jo ihan sillä tavalla, että vaatteita haastava löytää, jos ei halua pukeutua ihan säkkeihin..

T- se 20 kg laihduttanut, jolla vielä 15 kg ylimääräistä

Mun on turha laihduttaa. Minä en katsos pysty laihanakaan sairauksieni vuoksi liikkumaan. Ne kun ei laihduttamalla parane.

Vierailija
17/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tosi paljon. Olen aika lyhyt ja koko aikuisiän paino on pyörinyt 50-kilon kieppeillä. Synnytysten jälkeen painoin yli 60 kiloa ja olo oli silloin oikeasti tukala. 40 kiloa ylipainoa tarkoittaisi että nykyinen painoni melkein kaksinkertaistuisi - hurja ajatus! Haluan pystyä juoksemaan vaivatta ylös portaita ja liikkumaan pitkin päivää väsymättä. 

Vierailija
18/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tosi paljon. Olen aika lyhyt ja koko aikuisiän paino on pyörinyt 50-kilon kieppeillä. Synnytysten jälkeen painoin yli 60 kiloa ja olo oli silloin oikeasti tukala. 40 kiloa ylipainoa tarkoittaisi että nykyinen painoni melkein kaksinkertaistuisi - hurja ajatus! Haluan pystyä juoksemaan vaivatta ylös portaita ja liikkumaan pitkin päivää väsymättä. 

Joutuisin laihanakin kulkemaan rollaattorin kanssa. ap

Vierailija
19/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ainakin ällöttäisi. Olen 55kg eli jos saisin vielä 40kg niin hyi helv-. Asialle pitäisi tehdä jotain.

Vierailija
20/33 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua toisten liikakilot häiritse, omat kylläkin. Niitä kanniskelin useamman vuoden ja olen nyt pikku hiljaa tiputellut pois. Pitkä matka vielä edessä, enemmänkin kuin 40 kiloa, mutta suunta on selvä. Ei ne omatkaan kilot haitanneet moneen vuoteen, mutta kun ikää kertyy, niin alkaa askel painaa ja tiedostan, että muitakin kremppoja kehittyy, jollen tee asialle mitään. No nyt teen. Tahti on hidas, mutta se on vain hyvä, niin tulos on pysyvämpi ja nahkatkin pysyvät perässä eivätkä jää roikkumaan kuten äkkirysäyksellä laihtuneilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi