Mikä tupakoijissa ärsyttää?
Kommentit (95)
Tupakkayskä. Naapuri yskii keuhkot pihalle joka 30 min välein. Vaikka räntäsateessa tai myrskysäällä. :D Kunhan vaan tupakka saa!
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 18:04"]Anna mun nyt kaikki kestää, 17 työpäivää! Kannattaisi lukea nuo artikkelit ennen kuin niitä siteeraa. Kyseessä kun ei ollut tupakkatauoilla vietetty aika. Samalla logiikalla minua kuuluisi häiritä ylipainoiset pienten lasten äidit. He kun ovat työpisteeltään poissa huomattavasti enemmän kuin tuon 17 työpäivää vuodessa. Mutta tiedätkö, kun minua ei kiinnosta tupakoitsijoiden, lihavien, astmaatikkojen tai äitien työpanos, vaan omani.
[/quote]
Mulla on työhuoneessa huoneentaulu, jossa lukee, että 20 savuketta päivässä polttava työntekijä viettää 17 työpäivää vuodessa tupakalla.
Etkö saa miestäsi lopettamaan autossa tupakointia!? Miehesi on hävyttömän itsekäs laittaessaan lapsien hengittämään tupakansavula kyllästetyssä autossa.
JA SINÄ ÄITI pistä miehesi ostamaan auto jossa ei polteta ja jota käytetään kun lapset on kyydissä. Repikööt rahansa vaikka perseestään jos ei tajua lopettaa tupakointia.
Järki hoi!!
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 20:46"]
Kuluttavat verorahoja sairasteluihinsa:(
[/quote]
Eikö ne ole itse sen sairastelunsa "etukäteen" jo maksaneet. Tupakkaverona nääs.
Ei kyllä mikään ärsytä, elä ja anna toisten elää, hieman suurpiirteisyyttä täytyy olla.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 15:53"]
Ei kyllä mikään ärsytä, elä ja anna toisten elää, hieman suurpiirteisyyttä täytyy olla.
[/quote]
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Niin kauan kuin tupakoijat ovat pääosin itsekeskeisiä ääliöitä, jotka eivät ota muita huomioon, en minäkään ota heitä huomioon.
Tupakoitsijat haisevat, vaikka eivät itse sitä tietenkään huomaa. Itellä tulee ihan paha olo siitä löyhkästä. Tiedän naisia jotka huolehtivat itsestään paljon, ts. laittavat rahaa kynsihuoltoihin, ripsiin, meikkeihin, hiuksiin...ja sitten he pilaavat terveytensä ja ihonsa tupakoimalla. Ja haisevat pahalle. Käsittämätöntä mielestäni.
Tupakoitsijoissa ärsyttää haiseminen. Ei pelkkä tupakan haju, vaan esim. jumpassa se haju mikä tupakoitsijasta tulee kun hikoillessa rööki puskee elimistöstä läpi. Eivät itse ehkä edes huomaa, mutta se on todella ällö. Yritän välttää röökaavaa treenaajaa ja olla hajualueen ulkopuolella.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:34"]
Bussipysäkeillä itsekkäästi röökaaminen.
[/quote]
Olen hyvin samaa mieltä tästä.
Muutamaan otteeseen on tapahtunut niin, että ulkona on satanut ja bussikatoksen alle on sulloutunut useampi ihminen. Ja sitten joku tupakoitsija kokee oikeudekseen alkaa tupakoida juuri siinä katoksen alla ja ajaa tupakalle herkimmät sateeseen.
ei meidän työpaikalla sallita ainakaan mitään erikoistaukoja. Meillä ainakin jokainen, joka polttaa käy omalla kahvitauollaan ja ruokatauollaan röökillä.
Tupakoitsijan vaikka parin kymppitonninkaan maksamat tupakkaverot eivät vastaa hänelle maksettavia sairaseläkkeitä ja työkyvyttömyydestä johtuvia veronmenetyksiä, eivät kata sairaalakuluja ja esim. keuhkosyövän tutkimuskuluja ja syöpäleikkauksesta ja sytostaateista johtuvia kuluja. Pelkät sytkyt voi maksaa yhteiskunnalle kymppitonneja/hoitokuukausi. Vaikka ei syöpäänkään sairastuisi, käytännössä kaikki tupakoijat sairastuvat keuhkolaajentumaan ja valtimokovettumatautiin ja näistä taudeista johtuvia tutkimus- ja hoitokuluja maksavat taas kaikki, myös me tupakoimattomat.
Haju, se että rööki määrittelee kaiken työrytmistä nukkumiseen ("missä välissä mä kerkeen röökille" jne), turha sairastelu... ylipäätään tupakoijiin pitäisi laittaa ympäristölle myrkyllinen-merkki.
Meille tupakoitsijoille voi kyllä ihan reilusti sanoa että voisitko mennä vähän kauemmas polttamaan. Ystävällisesti kun kysyy niin ei pitäisi olla meiltä nokan koputtamista.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 20:46"]
Kuluttavat verorahoja sairasteluihinsa:(
[/quote]
Ei voi yleistää tässäkään. Työkaverini, yhteisiä työvuosia takana meillä 28 vuotta, on ollut oman sairautensa vuoksi pois työstä päiviä alle yhden käden sormilla laskettuna. Enpä tiedä ketään muuta, tupakoimatontakaan, jolla näin..
Enkä laskisi hänen kohdallaan tähän työaikaakaan kuluvan, siis tupakointiin, tulee aamulla ja lähtee illalla, rutkasti enemmän viettää tunteja työpaikalla, kuin moni muu. Työmme on sen luonteista, että tulos ratkaisee, ei käytetty työaika.
Tupakoitsijoissa ärsyttää se, että ne alistuvat kaikkiin kieltoihin ja rajoituksiin mukisematta. Paljon enemmän kärsimystä tässä maailmassa aiheuttaa liian tiukka pipo kuin paskan tai tupakan haju. Löysätkää.