Mikä tupakoijissa ärsyttää?
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 23:49"]
Merkillinen tämä vauva.fi:n keskustelukulttuuri :D
[/quote]
Maailma on kirjava paikka. Monenlaista keskustelukulttuuria löytyy sieltä sun täältä, välillä yllättävistäkin paikoista. Tämä ei kyllä minusta kuitenkaan ole yllättävä paikka.
Itsekkyys. Mun mies puolustelee polttamistaan sillä että se on hänen "oma asiansa". Mutta onhan se meidän muidenkin asia; rahat hupenevat turhuuteen yhden toimesta vaikka muutenkin on nyt tiukkaa, aina saadaan odotella joka välissä, on kiukkuinen meille kun ed tupakasta liian pitkä aika, hengitys polttamisen jälkeen haisee aivan kammottavalle, samoin koko naulakko hänen takkinsa takia, näyttää huonoa mallia lapsille, viimeisin älynvläys oli alkaa polttamaan autossa. :(
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 16:34"]
Meille tupakoitsijoille voi kyllä ihan reilusti sanoa että voisitko mennä vähän kauemmas polttamaan. Ystävällisesti kun kysyy niin ei pitäisi olla meiltä nokan koputtamista.
[/quote]
Ai ja jumpassa voi ihan ystävällisesti kysyä että voitko mennä johonkin muuhun kohtaan jumppaamaan, koska alat haisemaan treenatessa niin pahalta ja minä olin tässä ensin?
Minä en nyt ymmärrä tätä joka toisessa kommentissa mainittua työajalla tupakointia. Ei se minulta ainakaan ole pois, jos kollegani käyvät tupakalla, harvoin työnantajaltakaan, kun tupakalla usein puhutaan ymmärtääkseni töistä ja tauot eivät montaa minuuttia kestä. Mikä siinä niin kurnuttaa, että joku on työpisteellään muutaman minuutin vähemmän kuin sinä itse?
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 16:34"]
Meille tupakoitsijoille voi kyllä ihan reilusti sanoa että voisitko mennä vähän kauemmas polttamaan. Ystävällisesti kun kysyy niin ei pitäisi olla meiltä nokan koputtamista.
[/quote]
Tai voisitte te tupakoitsijat kysyä ympärillänne olevilta ihmisiltä, että haittaako, jos tupakoitte.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 16:52"]
Minä en nyt ymmärrä tätä joka toisessa kommentissa mainittua työajalla tupakointia. Ei se minulta ainakaan ole pois, jos kollegani käyvät tupakalla, harvoin työnantajaltakaan, kun tupakalla usein puhutaan ymmärtääkseni töistä ja tauot eivät montaa minuuttia kestä. Mikä siinä niin kurnuttaa, että joku on työpisteellään muutaman minuutin vähemmän kuin sinä itse?
[/quote]
No, mietipä sitä.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 17:04"]
[/quote]
No, mietipä sitä.
[/quote]
no sitähän minä tässä mietin ja siksi kysyin. Kertoisitko siis, että miten se on sinulta pois?
Se että altistavat meidät muut savulle ja sen pahalle hajulle. Moni tupakoitsijoista on sitä mieltä, että raskaana polttava on brutaali ihminen, mutta kyllä joidenkin tapausten itse kelpaa altistaa raskaana olevat savulle.
Aina joutuu odottamaan joka puolella, haisee pahalle
Haju, haju ja haju. Eli toisten ilmatilan saastuttaminen. Jos ette haisisi, ei häiritsisi.
[/quote]
Askin päivässä polttava työntekijä viettää keskimäärin 17 työpäivää vuodesta tupakalla.
Ei mua kauheesti ärsytä muu kuin yhteiskunnan rahanmeno. Lähinnä tupakoijat säälittää, tupakointi on nykyään niin vahva luuseriuden ja alemman sosiaaliluokan merkki ja säälittää sekin, että joku on noin turhan ja terveyttä vaarantavan tavan orja. Juosta nyt pakkasessa jossain nolossa kopissa vetämään sauhuja kun muuten ei pysty olemaan. Niin, ärsyttää ja suututtaa toki raskaana olevat tupakoivat ja ne, jotka esim. tupakoi kotona sisällä tai autossa ja samassa tilassa perheen lapset. Sitä en siedä.
tupakoitsijoiden järjenjuoksu on vajavaista, ne luulee olevansa rennompia ja vähemmän tiukkapipoja kuin tupakointia paheksuvat.
oli aika vastenmielistä olla sairaalassa, kun pikkuhoitsu tuli hönkimään sängyn viereen nortilta, muuten raikas ilma huoneesa ja tämmönen tekokynsipissi tulimuka niin coolina, et mitense meijän pirkko jaksaa- sanoin, että pirkko jaksaa heti paremmin, ku meet haisemaan muualle, lähti aika nolona, muut huonekaveritkin kuulivat ja komppasivat, että karseata tulla sairaita kiusaamaan tupakanhajulla.
tupakoitsijoilla on karseat hampaat, hengitys haisee tuhkakupille, jonne on sylkästy natsan päälle, ovat semmosta wt-porukkaa muutenkin ja elämän hallinta niin ja näin.en seukkaa röökimuijien ja ukkojen kans, mun hegitysilma on niin arvokasta.
yhessä asuintalossa spurgut poltti asunnossa, mikä oli kiellettyä, haju kantautui muihin asuntoihin - häätö tuli, yrittivät valehdella että polttavat parvekkeella, mutta ei auttanu sonnan jauhanta.
Anna mun nyt kaikki kestää, 17 työpäivää! Kannattaisi lukea nuo artikkelit ennen kuin niitä siteeraa. Kyseessä kun ei ollut tupakkatauoilla vietetty aika. Samalla logiikalla minua kuuluisi häiritä ylipainoiset pienten lasten äidit. He kun ovat työpisteeltään poissa huomattavasti enemmän kuin tuon 17 työpäivää vuodessa. Mutta tiedätkö, kun minua ei kiinnosta tupakoitsijoiden, lihavien, astmaatikkojen tai äitien työpanos, vaan omani.
Se, että usein tupakoija seurassa altistun tupakansavulle, mikä lisää minunkin syöpäriskiäni. Aina ei voi painua kauemmas savusta, jos siihen on mahdollisuus, niin sen toki teen.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 16:56"]
Tai voisitte te tupakoitsijat kysyä ympärillänne olevilta ihmisiltä, että haittaako, jos tupakoitte.
[/quote]
No joo, niin tietysti voisimme, ja esimerkiksi minä kysynkin silloin, kun en automaattisesti mene kauemmas polttamaan. Mutta jos jollekin tupakoitsijalle ei tule itselle mieleen kysyä tahi siirtyä, niin älkää nyt hyvät ihmiset jääkö siihen paikoillenne kärvistelemään vihaa tihkuen vaan avatkaa suunne! Ystävällisesti kun kysyy niin maailma muuttuu taatusti paremmaksi paikaksi. Ellette sitten salaa nauti tuollaisen vääryyden kohteeksi joutumisesta.
yleensä ne tupakoitsijat on vintistä pimeitä- eikö ne tupakan pummaajatkin tuikkaa moralla, jos joku ei anna tupakkaa.
suomeksi sanottuan keskivertoa vähä-älysempää porukkaa.
En tajua ihmisiä jotka jäävät sairaalan oven viereen tupakalle vaikka oven vieressä on iso tupakoinnin kieltävä kyltti.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:09"]
Niin se röökaajan kannattaakin. Yksi päivä ruskeaa limaa, keltaisia hampaita ja oksettavan hajuista hengitystä vielä ajatuksen tasolla ehkä sietääkin. Mutta entä jos todella pysähtyy ja ajattelee pitkällä aikavälillä? Ei kiva.
[/quote]
Paukutan henkseleitäni sillä, että aloin tupakoimaan vasta omaksuttuani tuon ajattelumallin. Elämäni osoittautui vaikeaksi.
[/quote]
Paukutat henkseleitäsi sillä, että olet aloittanut tupakoimaan aikuisiällä ja "viisastuneena"?
En tiedä mitä sanoa.
[/quote]
En minäkään, mutta voin kyllä räjäyttää itseni vaikka jo tänään, jos tarjoat pommin. Kansantalouskin kiittäisi.
[/quote]
Merkillinen tämä vauva.fi:n keskustelukulttuuri :D