Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tupakoijissa ärsyttää?

Vierailija
08.01.2014 |

.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä itse tupakoijissa mikään ärsytä, mutta joka paikkaan tunkeva tupakansavu ärsyttää, ja se haju joka lemuaa juuri polttaneesta tupakoijasta. Joidenkin ulkona polttavien takit haisevat todella pahalle, ja jos vaikka junassa joku sellainen tulee viereen istumaan, niin voihan oksennus... Osa sitten ottaa muut todella hyvin huomioon.

Meillä on töissä ollut siitä kränää, että ihmiset eivät leimaa ulos mennessään tupakalle, kuten pitäisi. Työajalla polttaminen on ehdottomasti kielletty, ja polttaa voi työpäivän aikana vain jos pomo antaa luvan leimata ulos tupakkatauon ajaksi. Aika on tietenkin tehtävä sisään. Mutta osa sitten luistaa tästä, ja hipsivät tupakalle muuten vaan... Onneksi ei minun yksikössäni kukaan polta, onpa yksi kränänaihe vähemmän.

Vierailija
42/95 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä ärsyttääkö, mutta koomista porukkaa nuo körssittelijät ovat. 

Meillä on tuttavapariskunta, ja kumpikin heistä tupakoi. Se on hassua istua heillä kylässä ja jutella niitä näitä, kun kesken lauseen, tai ehkä tavun, toinen pomppaa pystyyn ja sanomatta mitään häviää puolijuoksua eteiseen takkia hakemaan ja siitä suoraan pihalle. Muutaman minuutin kuluttua sieltä laahustetaan sisälle autuaina ja tyyninä, "niin, mitä sä olit sanomassa?"... Siinä kun tapaillaan jutun juonta, toinen tekee vuorostaan saman tempun. On meillä miehen kanssa naurussa pitelemistä. :D 

En nyt tiedä ärsyttääkö, huvittaa sitäkin enemmän. Orjat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 21:39"]

Haju. Kaverini oli pari yötä kylässä ja röökasi vähän väliä. Loppuajasta ihan vitutti haistella jatkuvasti röökiä. Hävetti liikkua hänen kanssaan kun varmasti kuviteltiin, että myös minä haisen.

Teinitupakointi on ymmärrettävää, eivät osaa ajatella pitkälle. Aikuinen tupakoija on luuseri.

[/quote]

Minä ajattelin lapsena pitkälle, mutta nyt kypsemmällä iällä olen alkanut elelemään päivä kerrallaan. Tirsk.

Vierailija
44/95 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ROSKAT, ROSKAT JA ROSKAT! Tupakoijat kylvävät tumppeja tasan tarkkaan siihen mihin käsi sen tiputtaa. Lisäksi tietenkin tyhjiä askeja ja muovikääreitä näkee siellä sun täällä.

Tämä toinen ilmiötä olen havainnut erityisesti Suomessa ja Helsingissä tietenkin korostuu, kun täällä enemmän ihmisiä. Jäädää ulko-oven ETEEN (todellakin siihen eteen parin metrin päähän) tupakalle. Seistaan kun idiootit, eikä välitetä pätkääkään seinällä killuvasta tupakointi kielletty-kyltistä. KOSKA MINÄ SAAN! Kun kävelet Kampin ostoskeskukseen, Tennispalatsiin, Stokkalle, Rautatiesemalle... saat mennä natsamaton ja näiden käryttäjien läpi. Sen lisäksi tukitaan sisäänkäynti (ja tätä toki tekevät tupakoimattomatkin Suomessa). 

Ja työajalla tupakointi. Jos on minulla oma yritys koskaan, niin sinne ei tule yksikään tupakoitsija töihin.

Vierailija
45/95 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ROSKAT, ROSKAT JA ROSKAT! Tupakoijat kylvävät tumppeja tasan tarkkaan siihen mihin käsi sen tiputtaa. Lisäksi tietenkin tyhjiä askeja ja muovikääreitä näkee siellä sun täällä.

Tämä toinen ilmiötä olen havainnut erityisesti Suomessa ja Helsingissä tietenkin korostuu, kun täällä enemmän ihmisiä. Jäädää ulko-oven ETEEN (todellakin siihen eteen parin metrin päähän) tupakalle. Seistaan kun idiootit, eikä välitetä pätkääkään seinällä killuvasta tupakointi kielletty-kyltistä. KOSKA MINÄ SAAN! Kun kävelet Kampin ostoskeskukseen, Tennispalatsiin, Stokkalle, Rautatiesemalle... saat mennä natsamaton ja näiden käryttäjien läpi. Sen lisäksi tukitaan sisäänkäynti (ja tätä toki tekevät tupakoimattomatkin Suomessa). 

Ja työajalla tupakointi. Jos on minulla oma yritys koskaan, niin sinne ei tule yksikään tupakoitsija töihin.

Vierailija
46/95 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 21:39"]

Haju. Kaverini oli pari yötä kylässä ja röökasi vähän väliä. Loppuajasta ihan vitutti haistella jatkuvasti röökiä. Hävetti liikkua hänen kanssaan kun varmasti kuviteltiin, että myös minä haisen.

Teinitupakointi on ymmärrettävää, eivät osaa ajatella pitkälle. Aikuinen tupakoija on luuseri.

[/quote]

Minä ajattelin lapsena pitkälle, mutta nyt kypsemmällä iällä olen alkanut elelemään päivä kerrallaan. Tirsk.

[/quote]

Niin se röökaajan kannattaakin. Yksi päivä ruskeaa limaa, keltaisia hampaita ja oksettavan hajuista hengitystä vielä ajatuksen tasolla ehkä sietääkin. Mutta entä jos todella pysähtyy ja ajattelee pitkällä aikavälillä? Ei kiva.

Vierailija
47/95 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää se että toiset ihmiset pitävät itsestään huolta, elävät terveellisesti välttääkseen syövät yms ja sairastuvat silti. Sitten toiset leikkii hengellään ja altistaa itsensä tahallaan tupakan vaarallisuuksille. Voiko typerämpää olla ?

Lisäksi ärsyttää vanhemmilla röökaajilla ruma iho ja hampaat. Ja eniten se että jos ei oo saanu röökiä niin aikuisella ihmisellä on lupa kiukutella "sori emmä oikeesti tarkota, mut hermot on kireellä katokku en oo tänää saanu ku yhen röökin..." vitttu mikä syy. Ja sit valitus siitä että ei riitä rahat esim ulkonakäymiseen mutta röökiin on kyllä varaa. :D

junttimainen tapa aikuisilla ihmisillä mun mielestä.

Vierailija
48/95 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju! Käsittelen työssäni mm. sairaslomatodistuksia. Välillä sekä niiden tuojat että paperit itsessään dunkkaavat niin hirveästi röökille, että on pakko viedä lappu omalta työpisteeltä pois. Ei-niin-yllättäen saikun syynä on usein joku keuhkotauti...

Vierailija
49/95 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tirsk*, lapsellista porukkaa kun jonkun ulkonäkö ÄRSYTTÄÄ. Ette tekään mitää ruusunnuppuja ole, tiedoksi vaan. :D

Vierailija
50/95 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 20:46"]

Kuluttavat verorahoja sairasteluihinsa:(

[/quote]

Ehkä tuhannesosan siitä, mitä somalit kuluttavat kaikkeen.

Vierailija
51/95 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 20:44"]

Tuhoavat terveytensä ja maksattavat sen muilla. Heidän aiheuttamansa kansantaloudelliset tappiot ärsyttävät eniten.

[/quote]

Millä ihmeen maallikon iltapäivälehtien "tilastofaktoihin" pohjautuvalla fakiirilogiikalla tämä on päätelty? Ihminen on yksilö omalla historiallaan, eikä mikään tilaston mukana muovautuva keskiverron ilmentymä. Voin luvata, että tupakointini aiheuttamat kansantaloudelliset tappiot eivät ole mitään verrattuna siihen, millaisia kansantaloudellisia tappioita tietyt muut elämässäni tapahtuneet asiat ovat olleet.

Tupakointi rauhoittaa minua ja tekee minusta sitä kautta prososiaalisemman. Tähän on kenenkään mukamas paremmin tietävän turha selittää mitään. Tiedän ja tunnistan, mitä addiktio tarkoittaa, eikä kyse ole siitä. Vietän silloin tällöin kuukausia tupakoimatta, ja ne kuukaudet ovat minulle huomattavasti laiskempaa sekä hajamielisempää aikaa. Lapsia ei tule, ja osaan tupakoida roskaamatta siten, että hakeudun muista kauaksi. Tumppeja ympäri ämpäri viskelevät vaikuttavat mielestäni yleensä olevan joko rappiospurguja, pahaisia teinejä tai pelkästään iltamenoissa tupakoivia.

Miten voi olla, että ilmeisen aikuisen oloiset kirjoittajat kertovat, etteivät ymmärrä, ja heti perään toteavat, että asia on vihastuttava ja sen olisi oltava toisin?

[/quote]

Et tainnut oikein ymmärtää viestiäni. En ymmärrä viestisi tarkoitusta tai sanomaa.

Kirjoitit kuitenkin näin: "voin luvata, että tupakointini aiheuttamat kansantaloudelliset tappiot eivät ole mitään verrattuna siihen, millaisia kansantaloudellisia tappioita tietyt muut elämässäni tapahtuneet asiat ovat olleet". Tupakoinnin kansantaloudelliset tappiot - eli asia jonka sinäkin myönnät - olivat ainoa syy ja asia, jonka tähän viestiketjuun kirjoitin. Kirjoitin sen, koska asiaa kysyttiin ja koska niiden takia tupakoitsijat ärsyttävät minua. En ole kiinnostunut muusta.

Vierailija
52/95 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:09"]

Niin se röökaajan kannattaakin. Yksi päivä ruskeaa limaa, keltaisia hampaita ja oksettavan hajuista hengitystä vielä ajatuksen tasolla ehkä sietääkin. Mutta entä jos todella pysähtyy ja ajattelee pitkällä aikavälillä? Ei kiva.

[/quote]

Paukutan henkseleitäni sillä, että aloin tupakoimaan vasta omaksuttuani tuon ajattelumallin. Elämäni osoittautui vaikeaksi.

Vierailija
53/95 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä lemu. Myötähäpeän tunne, kun pilaavat terveytensä. Pyytävät ulos seisoskelemaan sateella, tuulella ja tuiskulla, että saa haistella sitä schaissea.

Vierailija
54/95 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussipysäkeillä itsekkäästi röökaaminen.

Vierailija
55/95 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 20:44"]

Tuhoavat terveytensä ja maksattavat sen muilla. Heidän aiheuttamansa kansantaloudelliset tappiot ärsyttävät eniten.

[/quote]

Millä ihmeen maallikon iltapäivälehtien "tilastofaktoihin" pohjautuvalla fakiirilogiikalla tämä on päätelty?

...

[/quote]

Et tainnut oikein ymmärtää viestiäni. En ymmärrä viestisi tarkoitusta tai sanomaa.

Kirjoitit kuitenkin näin: "voin luvata, että tupakointini aiheuttamat kansantaloudelliset tappiot eivät ole mitään verrattuna siihen, millaisia kansantaloudellisia tappioita tietyt muut elämässäni tapahtuneet asiat ovat olleet". Tupakoinnin kansantaloudelliset tappiot - eli asia jonka sinäkin myönnät - olivat ainoa syy ja asia, jonka tähän viestiketjuun kirjoitin. Kirjoitin sen, koska asiaa kysyttiin ja koska niiden takia tupakoitsijat ärsyttävät minua. En ole kiinnostunut muusta.

[/quote]

Toki ymmärsin, mutta olen tullut yliallergiseksi tuolle jenkkikomedioista reväistylle tavalle muotoilla asioita. Ikään kuin tupakoijat olisi jokin kollektiivi, joka erehtyy kalvamaan pyhää lehmää, kansantaloutta. Ei tupakoija maksata mitään (tai ainakaan tupakointiaan) kellään, vaan tässä maassa on aikanaan sovittu sairauksia hoidettavan yhteisin varoin. Keuhko- ja kurkkusyövät ovat monien muiden tautien tavoin valitettavan yleisiä ja kieltämättä tupakointiin sidoksissa.

Voi tupakoija olla pelkillä pääomatuloilla elelevä vannoutunut änkyräkonservatiivikin. Kenellä hän maksattaa ja mitä?

Vierailija
56/95 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha haju + limayskä.

Vierailija
57/95 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:31"]

[/quote]

Paukutan henkseleitäni sillä, että aloin tupakoimaan vasta omaksuttuani tuon ajattelumallin. Elämäni osoittautui vaikeaksi.

[/quote]

Paukutat henkseleitäsi sillä, että olet aloittanut tupakoimaan aikuisiällä ja "viisastuneena"?

En tiedä mitä sanoa.

Vierailija
58/95 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Paukutat henkseleitäsi sillä, että olet aloittanut tupakoimaan aikuisiällä ja "viisastuneena"?

En tiedä mitä sanoa.

Vierailija
59/95 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää vaikkapa juhlissa ruokapöydässä hyvän keskustelun keskellä, kun tupakoija ilmoittaa lähtevänsä tupakalle.Moni hyvä juttelu on jäänyt kesken tämän takia.

Samoin se, että tupakka sytytetään heti ulos mentyä, tupakoidaan muitten lähellä, vaikka tietää sen haittaavan.

Vierailija
60/95 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:43"]

[/quote]

[/quote]

En tiedä mitä sanoa.

[/quote]

En minäkään, mutta voin kyllä räjäyttää itseni vaikka jo tänään, jos tarjoat pommin. Kansantalouskin kiittäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi