***ELOisat sunnuntaihin***
Kommentit (34)
Täällä vielä elellään jännityksessä, äitipolilla käydessä 2viikkoa sittn paikat napakasti kiinni ja kaulaakin 4 senttiä, joten täällä ei tosiaan mikään kiire vielä, ja ehkä parempikin niin. Ens ke ois neuvola ja sitten 1.8 vika lääkärineuvola, jännä nähdä onko mitään tapahtunu, ei ainakaan siltä ole tuntunut...
SEKSIn piru se vaan tökkii vieläkin, pää haluaisi, mutta kroppa ei jaksa/tunne mitään ollenkaan!! Itku siinä pääsee ja ukko kulta on ihan ymmällään..:( Muutenkin ollu monessa (lähes kaikissa) tilanteissa/asioissa ama ongelma, pää tahtoisi mutta kun maha ei jaksa..Eilenkin ajelin synttäripaikan ja kodin väliä edestakaisin kn en tiennyt mennäkkö vai ei... HUOH! Onneksi mies yrittää ymmärtää niin hyvin kuin vain ikinä pystyy..
Koskas muuten pistetään vetoa pystyyn, kuka on viimeisenä täällä mahansa kanssa kun muilla on jo nyytit kainalossa:)?
kerutus ja naatti-vauva 34+6
Mä ainakin ilmottaudun mukaan...la 23.8. ja viimeks meni melkein 2 viikkoa yli *huoh*. Varmaan viimeisten joukossa tulen keikkumaan.
heikun keikun,
tuuli72
Koskas muuten pistetään vetoa pystyyn, kuka on viimeisenä täällä mahansa kanssa kun muilla on jo nyytit kainalossa:)?
kerutus ja naatti-vauva 34+6
[/quote]
Täällä uä:n mukaan tyttö, joten ehkä joskus saisi ilmoitella samanlaisia juttuja....
Voimia Tildamarialle!
Oma napa: miehen poissaolopäivä on dujunut rauhallisesti, enää pari tuntia ja hän on kotona! sit saiskin vauva syntyä ihan koska vaan minun puolestani! Nyt varmaan menee laskettuun aikaa tai yli kun kerta tästä selvittiin... :)
Lapsiluku: meillä on niinpäin, että minusta on tuntunut, että kaksi saisi riittää (varsinkin kun odotusaika on jotenkin henkisesti raskasta mulle), mutta mies vihjailee että kolme lasta olisi hyvä! No, jos tämä nyytti on yhtään niin ihana ja huippurakastettu kuin tuo olemassaoleva, minut on ehkä helppo ympäripuhua sitten joskus... Nyt kummiskin tuntuu että ilman sukulaisapua lähellä kaksi riittää muutamaksi vuodeksi, joten meinaan kokeilla horminikierukkaa. (sopiiko se muuten imetydaikana??) Pelkään vänäh sopiiko kun pillereistä en kovin tykännyt aikanaan.
adalmina 37+5
OIKEIN PALJON ONNEA KATZU2:LLE JA PERHEELLE PRINSESSASTA.
TILDAMARIALLE JAKSAMISTA...
BABYBEL: VAIKKA SAIRAALASSAOLOAIKA SAATTAA TUNTUA PITKÄLTÄ JA TYLSÄLTÄ, MUTTA OLETTE KAIKKI KOLME SIELLÄ HYVÄSSÄ HOIDOSSA. JA PIANHAN SINULLA ON JO NYYTIT KAINALOSSA.
ERIA: IHANA UUTINEN,ETTÄ SAATTE TAATELIN TIISTAINA KOTIIN...
MYRY
tuumaakaan en anna periksi, vaan nyt ponkasen maailmaan tuon asukkaan, nyt on homma edistynyt niin paljon, että ei voi kauan enää mennä=)
Oikein paljon onnea Kazulle tytöstä, ihanaa nuuskuttaa jo vauvan poskea, ah, kumpa mäkin jo aamulla tekisin sitä samaa. Kaikille elokuisille massuille hyvää vointia, koittakaahan jaksella, enää ei ole pitkä matka ja tässä vaiheessa jännittää ihan pirusti ja tekis mieli peruuttaa pari kuukautta!!
Lilli
Nytkös se Lilli sitten läks? Jännittävää. Niin ja opemamma sitä jo kyselikin, missäs Pumpuli?
Ihanaa ERIA että saatte pikkuisen jo kahden yön kuluttua kotiin. Varmasti on aivan mahtavaa. Miltä tuntuu, jännittääkö? Minkä kokoinen taateli nyt on?
Mä olen ruvennut ahmimaan niinkun joku bulimikko (ilman sitä oksentamista). Kun on niin maan perusteellisen tylsää, niin ainoa miten saan ajan kulumaan tuntuu olevan syöminen. Tähän asti kilot pysyi kurissa, mutta nyt alkaa kyllä näyttää pahalta. Mä syön ihan JATKUVASTI! Mahaan ei paljon mahdu kerrallaan, mutta senhän voi korvata mukavasti syömällä parin tunnin välein ja syömällä vaikkapa suklaata ja jätskiä ja sipsejä ja...
Minä en suostu olemaan viimeinen elokuinen! Laskettu aika on kolmen viikon päästä, joten siitä kun laskee sen kaksi viikkoa, niin ollaan vielä elokuun puolella. Ja meidän synnärillä ei mun tietääkseni raskauden anneta jatkua yli 42 viikon. Siihen mä epätoivoisesti aion takertua.
Jamssa
ja onnea kaikille ketkä synnyttämään on lähteny...:)
Katzu2: PALJON ONNEA PIENESTÄ TYTÖSTÄ !! Olipas kurja sairaalakokemus tuo ettei ollut heti omaa salia...
Tänään oli kiva päivä, kun meillä oli vieraita kyläilemässä. Tuli nyt sitten vietettyä viikon herkkupäiväkin tässä. Alkoi vauvakin puuhaamaan kun on varmaan jossain sokerihumalassa siellä :)
tildamaria: No ei ole onneksi enää pitkä aika sullakaan varmasti laskettuun aikaan. Ja jos kohdunkaulakin jo reippaasti auki yms niin varmaan käynnistysyrityksetkin voisi onnistua. Mutta saattaa olla tietty aika nihkeitä ne lääkärit varmaan käynnistelemään ajoissa ilman lääketieteellistä syytä. Toivottavasti lähtisi ihan itsestään nyt sitten tulemaan heti kun on 38 viikkoa taulussa.
Lapsiluvusta: Me yritetään nyt olla tosi tyytyväisiä ihan tähän yhteen lapseen ja haaveena olisi toinenkin varmaan jossain vaiheessa. Mulle tämä raskaana oleminen on niin vaikeaa kyllä ollut, että ei sen takia hirveästi houkuttele monet raskaudet. Olisipas ihanaa olla sellainen viimeiseen asti työ- ja liikuntakykyinen mamma, joka vaan lähtee suoraan töistä äitiyslomalle eikä joudu mihinkään lepoon ja saikulle. Sitten varmasti haaveena olisi kolmekin lasta. Mutta tulevaisuus näyttää...
Pikkuodessa: Joo toisten jälkiä on kyllä ikävä siivoilla juhlien jälkeen. Seuraavaksi sitten paperilautaset kehiin :) Paitsi lentää tietty tuulessa ikävästi. Vauvan synnyttyä kannattaakin sitten miettiä, jos vaikka pyytäisi ihmisiä tuomaan jotain tarjottavaa jos itse ei ole hyvässä hapessa tarjoilemaan ja hoitamaan vauvaa ja sitten vielä siivoamaan sen jälkeen. Mitenköhän senkin sitten kohteliaasti osaisi sanoa? Tai no katsotaan mikä on fiilis sitten eli mitä sitä jaksaa.
Babybel: Kohta on varmasti pienet tytöt (jos ovat nyt sitten tyttöjä) sun sylissä tuhisemassa. Toivottavasti leikkaus ja toipuminen menee hyvin ja onnea koitokseen.
Lillille kanssa kovasti tsemppiä käynnistelyyn!
Jamssa ja air: Mullakin on aika rauhallinen vauva eli ei mitenkään hirveästi melskaa ja joinain päivinä on myös hiljaisempi kuin toisina. Mutta kuitenkin saan liikelaskennan onnistumaan ja rytmiäkin on eli aamulla yleensä herätään ja jotain potkiskellaan ja sitten päivällä tuntuu olevan rauhallisempaa, jos ei syö paljon makeaa ja illalla ennen nukkumaanmenoa meno saattaa olla aika villiäkin välillä.
Pepper: Mä muutinkin tytön toiset nimit ihan uusiksi eilen. Hassua, että teillä on vaikeuksia keksiä tytön nimiä kun meillä on taas vaikeuksia ainoastaan poikien nimien kanssa. Musta tuntuu niin, että olen ihan tyytymätön kaikkiin poikien nimiin ja ettei niitä edes ole olemassa mitään tosi ihania. Mutta yhden nimen olen kyllä keksinyt ihan varmuuden vuoksi.
Hitsit ei vieläkään mitään merkkejä synnytyksestä! Vaikka onhan siihen laskettuun aikaankin vielä vähän yli viikko aikaa eli ehtiihän tässä vielä oireitakin tulla...Mäkään en ole hyvä veikkaus viimeiseksi kun on laskettu aika niin aikaisin eikä sairaalassani taideta tuntea yli 42 viikon meneviä raskauksia. Miehen loma alkaisi samalla viikolla kuin on laskettu aika eli silloin voisi kyllä syntyä ettei tarvitsisi lomaa käyttää tällaiseen odotteluun kotosalla.
Pia 38+5
ja koko perheelle pienen tytön johdosta.
Babybelillä onkin sitten jännät paikat ja Tilda-Marialle tsemppiä!! (hoppas et nickyt oikein...)
Mä voin kanssa osallistua vetoon, mulla myös LA 23.8 ja ei mitään tietoakaan mistään lähestyvästä synnytyksestä. Välillä jopa ärsyttää, kun ei mitään kipuja missään, kun tuntuu tuo ukko välillä unohtavan että en silti kaikkea jaksa tehä ja kyykisteleminen on hankalaa. Tänään viimeks otettiin railakkaasti yhteen ja siitä sisuuntuneena meinaan huomenna siivota ihan yksin alusta loppuun asti ja rehkiä vielä muutenkin, vaikka sitten henki menis. Mä tahon olla hiukan sen luonteinen, että jos ei muulla niin pahalla sisulla sitten. Itteppä siitä sitten kärsii, kun illalla on kipeenä, mutta jos kerran sitä mieltä ollaan, että laiskottelen vaan, niin Per...le!!! Ja se mistä tää riita alkujaan alko on iki-ihana anoppi.. Muillakin on tainnut olla samoja ongelmia, eli hiukan liian avulias anoppi. Meillä kyllä autetaan ja samalla alkaa huolestunut kysely että etkö sinä oo saanut nukkua ja et kai oo väsynyt (siis tällä tarkotetaan mun miestä) Viimeksikin kun oltiin lähössä synnytysvalmennukseen niin anoppi oli kahvilla ja kehoitti kolme kertaa miestäni menemään lepään vaikka tasan hyvin ties että oltiin lähössä sinne valmennukseen. Olin just avautumassa, kun ukko sai suunsa auki ja väänsi rautalangasta sille, että on tässä menoja. Että mua vi..ttaa tuommonen aikuisen ihmisen paapominen, toivon ja rukoilen, ettei itsestäni tule semmonen äiti joskus hamassa tulevaisuudessa.
Noh, saimpahan purkaa höyryjä hiukan ulos, nyt mun pitää lähteä nippaseen leuasta yks partakarva, minkä lie hormoonihäiriön seurauksena leukaani sitkeästi kasvaa yks tumma karva.. Onneksi vaan yks! =)
Ikarus 35 ja jotain.
tosta vedosta että mullapa on la 27.8 joten mä voin ollakkin yksi viimesistä ketkä täällä notkuu :) tosin viimonen päivä saan tietää miten tulee asukas,sektiolla vaiko normisti,jos normisti niin esikoisesta ei vielä viikkoo ennen la ollu minkäänlaisia merkkejä et ois ees tulossa et sanoinkin ukolle et ylimenee niin että hujahtaa tän kanssa...;)
Katzu2 paljon onnea pikkuisesta prinsessasta! (Oikein mukava syntymäpäivä... sama kuin omani...)
Babybelille paljon tsemppiä ja jaksamista näille jännittäville päiville!
Lillikös se läksi tositoimiin?? Tsemppiä ja onnea myös Lillille koitokseen...
Ja jos nyt joku unohtui, niin paljon tsemppiä ja onnea myös muille synnytykseen lähteneille ja nyyttinsä saaneille!
MrsKole 36+2
LA on 18.8 mutta esikoinen meni yli reippaasti eikä meinannut tulla käynnistelylläkään vaan päädyttiin lopulta leikkaukseen... joten joten... jotenkin sitä on semmoinen kutina että taas mennään yli ja reilusti. Usko supistuksiinkin on mennyt kun omasta mielestä kivuliaita on ollut paljon ja usein mutta kohtu kiinteästi ja napakasti kiinni ilman mitään muutoksia.
Esikoisella synttärit on 5.9 joten taitaa tulla vielä kimppapirskeet jatkossa.
ääh... vali vali... odottavan aika on pitkä, mutta onneksi varmaaon se ettei kenelläkään oli nyytti masuun jäänyt.
Jaksamista kaikille! taas lupailee helteitä...
Onnea Katzu!
Onnea ja voimia käynnistyksiin ja ylipäänsä odotteluun muille H-hetkeä odottaville.
Mie täällä yritän siivota mutta tuloksena on vain entistä suurempi kaaos, kun noista kaapeista löytyy ihmeellinen määrä roinaa...
Pinna on kireällä täälläkin. Mökillä nyt viikonloppuna meinasi palaa käämit moneen kertaan; oltiin nimittäin yhtäaikaa miehen vanhempien ja siskon kanssa liikkeellä. Eipä tästä sen enempää, hammasta piti kyllä purra moneen otteeseen.
Jaahas, nyt ei irtoa muuta. Nukkukaahan hyvin.
No niin saatiinhan sitä elokuista tyttöenergiaakin kehiin! Vielä 5-1 poikien hyväksi.
Missäs muuten Pumpuli luuraa???
Opemamma