Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveitä hintaeroja taas ruokakaupoissa!

Vierailija
08.01.2014 |

Suippopaprikat tarjouksessa viikonvaihteen ajan sekä Lidlissä että K-marketissa. Alkuperämaat Espanja, Hollanti ja Turkki. Lidlissä kilohinta 2,98 euroa, K-marketissa 6,45 euroa. Kannattaa todellakin seurata hintoja.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku s-ketjun kova fani linjoilla. :D

Musta hinnat noissa pääketjuissa on aikalailla samat, mutta jotenkin prismat tuntuu monesti nuhjuisemmilta ja halpa-hallimaisilta tuoteasettelultaan, en tiedä miksi. 

Vierailija
22/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä hauskaa kun ei tartte vertailla prisma-cittarien hintoja keskenään. Meillä kaikki kaupat 0,5 km toisistaan. Olen saanut puolitettua ruokalaskun ainoastaan sillä että ostan kaiken lidlistä. Jouluna kävin prismassa koska monia joulumaisempia tuotteita löytyy sieltä mutta muuten meille riittää tuo lidl. Sitäpaitsi muiden kauppojen antimet eivät enää kelpaa kun lidlin tuotteisiin tottuu puhumattakaan muiden kauppojen hinnoista joista "pyörtyy".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on paikkakuntakohtaista. Lisäksi  vaikuttaa ostoskorin sisältö.

Mun perheen ostokset täällä missä asumme on K-kaupoissa huomattavasti kalliimmat. Joskus testimielessä ostettiin samat tuotteet eri viikkoina ja ero oli selkeä. Esim maito jota ostan 8 purkkia viikossa on K- kaupoissa n 15centtiä kalliimpi. Eihän se 1 purkki silloin tällöin tunnu, mutta pitkällä aikavälillä se jo tuntuukin. Tämä ei kuitenkaan ollut ainoa tuote joka oli K- kaupoissa kalliimpaa.

Sitten noi alet. Cittarin alet on jotain ihan käsittämättömiä. Osa ruoista on ihan ok alennettuina, mutta osa on alessa sen hintaista kuin Prismassa! En voi sitä ymmärtää. Samoin ne Mammuttimarkkinoilla myytävät vaipat. Joskus alettiin laskea että kannattaisko ostaa mammuteilta jättipaketti Pampersia. Kuulkaas kun yhtä vaippaa kohden se hinta alessa oli sama kuin paikallisessa Prismassa normaalisti. Ei kannattanut.

Lidl on halpa ja hyvä, mutta sieltä ei saa kaikkea mitä me haluaisimme sieltä ostaa. Kaipaan varsinkin luomutuotteita. Jotain sieltäkin haemme.

Viikko-ostokset tehdäänkin niin pääsääntöisesti että ensin Lidlistä osa tuotteista ja sitten loput S- marketista tai Prismasta. Koska keskitämme myös bensat ABC:lle, saamme keskimäärin 20€/kk s-bonuksia. (500€/kk kokonaisostot)

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 17:33"]

Olen kuullut S-ryhmän aluepäälliköltä (oli koululla luennoimassa), että S-ryhmän tuotteet ovat tasaisesti edullisempia kuin K-kaupan tuotteet. Mutta koska K-kaupalla tarjouskampanjat niin se laskee ostoskorin hintaa K-kaupoissa. Eli ostoskorit maksaisi siis saman verran molemmissa ryhmissä. Mitä mieltä av?

[/quote]

Vierailija
24/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin montaa hintavertailua tehnyt että.

K-kauppa ottaa takaisin hinnoissa eli jotkut tuotteet

selkeästi kalliimpia kuin S-ryhmässä.

Prisma halvin.

Siwa kallis. Alepa kallein S-kaupoista. 

Vierailija
25/56 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista keskustelua!

Mä en olekaan aikaisemmin ajatellut, että Citymarketissa on tosi paljon enemmän tarjouksia vs. Prisma, mutta niinhän se taitaa olla! Tosin mun paikkakunnan CM:ssä on välillä ihme tarjouksia: isolla laitettu lappu "tarjous", mutta sitten se normaalihinta tarjouslapun alla onkin ihan sama... No tämäkin varmaan paljolti kiinni kauppiaasta.

Vierailija
26/56 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyösti Kakkonen onnistui tunkemaan Tokmanninsa markkinoille ja ilmeisesti kannattavat hyvin. Miksei siis kukaan suomalainen perusta halpaa elintarvikekauppaketjua? (No olen kyllä kuullut, että Tokmanninkin edullisuus revitään myyjien palkoista.) Mitä Siwa-ketjulle oikein tapahtui, sehän muuttui halvimmasta kalleimmaksi?

Vierailija
27/56 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko jatkaa tätä keskustelua sen verran, että K-kaupan tarjouksista ei ole hyötyä ilman plussakorttia, eli jos ei ole mitään kanta-asiakaskorttia mihinkään, s-marketista saa tavalliset ruoat halvemmalla. 

Monesti olen kyllä todennut, että k-kaupan tarjouskahvi tms on samanhintaista kuin s-marketin normaalihintainen (sama) kahvi.

Vierailija
28/56 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 10:09"]

Mua harmittaa, ettei Lidlistä saa läheskään kaikkia suht tavallisiakaan tuotteita. Valikoima painottuu mielestäni aika vahvasti lihaan ja lihajalosteisiin. Lidl ei ainakaan meillä myy minkäänlaista tofua, maidottomia ruokakerman tavoin käytettäviä kavisrasvavalmisteita, soijajogurttia eikä soijarouhetta. Soijamaitoa on valikoimassa vain yhtä makeutettua laatua, joka ei kunnollisesti sovi ruuanlaittoon, esim. puurojen pohjaksi. Kaura- tai riisipohjaisia vastaavia tuotteita ei ole myynnissä lainkaan. Papuja löytyy jonkin verran, mutta sitten taas linssejä ei kyllä oikein. Vaikka Lidl mainostaa kasvis- ja hedelmävalkoimansa laajuutta, on kyseinen kauppa silti kasvispainotteisesti syövälle ja lihaa + meijerituotteita välttelevälle aikamoinen painajainen. Niitä ei-eläinperäisiä proteiininlähteitä sieltä ei vain saa, ellei joitain täysjyväviljatuotteita oteta lukuun. Vaikka Lidlistä olisi edullisinta ostaa kasvikset, hedelmät, leivät ja puurohiutaleet, joutuisi muita elintarvikkeita hakemaan toisesta kaupasta. En tiedä, onko Lidl sitten enää niin halpa, kun ottaa huomioon monessa kaupassa käymisestä seuraavan ajanhaaskauksen ja liikkumiskustannukset.

Onko täällä joku, joka ostaa ja saa Lidlistä kaikki päivittäisruoka- ja markettavaransa niin, että ruokaa ei tarvitsisi ostaa juuri lainkaan muualta? Mielestäni myös esim. leivontaan liittyvä valikoima on Lidlissä aika suppea.

[/quote]

Jo tuossa aiemmin kirjoittelinkin, että 99,8% hankin kaiken Lidlistä. Ostan perusruokatarvikkeita ja teen itse ruokani. Pienessä määrin ostan puolivalmisteita. Mistään ei ole tarvinnut luopua. Kalapuoli on allergisyistä ainoa mitä en hyödynnä. Viestiäsi lukiessa jäin pohtimaan, että tarvitsetko sinä todella tuota kaikkea tofua, soijaa yms. mitä lie? Itse asun taloudessa jossa on Todellisia ruokarajoitteita jotaka rajoittavat jokapäiväistä ruuanlaittoa. Saan kuitenkin hyvää syötävää (jopa Litukan valoikoimista) tehtyä joka päivä.

[/quote]

Kyllä tarvitsen kaikkea tuota. No soijarouhetta en ehkä aivan välttämättä tarvitsisi, mutta tämä edellyttäisi sitten kaupalta poikkeuksellisen hyvää ja monipuolista papu- ja linssivalikoimaa. Jos ei syö lihaa eikä maitotuotteita, tarvitsee proteiinin ja kalsiumin lähteitä kasvikunnasta. Aiminohappokoostumukseltaan soijapapu on ihmiselle proteiinin lähteenä paras. Tämän takia haluan soijan sisällyttää ruokavaliooni.

Kasvisruokavalio ja erilaiset kasviksiin painottuvat vähälihaiset ruokavaliot ovat hyvin yleisiä Suomessakin, joten sen vuoksi hieman ihmettelen, ettei Lidlissä kasvisruokailijoille tavallisia tuotteita oikein myydä. Ja mitä tulee käyttämieni tuotteiden ihmeellisyyteen, monen kulttuurin keittiöissä esimerkiksi tofu on aivan tuikitavallinen ruokien raaka-aine, ei mikään erikoistuote. Tietysti ymmärrän, että monien näkökulmasta minun ruokavalioni on itse keksittyä ja tarpeetonta höpsötystä, joka on jollain lailla omaa syytäni ja kranttuuttani. Syömiseni ja kuluttamiseni yleisemminkin perustuvat oman etiikkani ohjaamaan elämänkatsomukseen, joten en voisi itse toimia toisin omantuntoni kustannuksella, ja siten minulle kasvisruokavalioni on aivan yhtä todellinen rajoite kuin vaikkapa maitoproteiiniallergia tai keliakia olisi. Uskon, että myös lihaa ja maitoa käyttävät sekasyöjät kyllä saavat Lidlistä helposti ostettua kaiken tarvittavan maittavaan ja ravintoarvoiltaan tasapainoiseen ruokaan.

Vierailija
29/56 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat vaihtelevat saman ketjun eri myymälöissä. Omalla asuinalueella K-Citymarket on se kaikista kallein ruokakauppa, sen jälkeen Valintatalo, Alepa, Lidl ja edullisimpana Prisma. 

Oman asuinalueeni Prisma on hinnoiltaan halvempi kuin muutaman kilometrin päässä sijaitseva "naapuri-Prisma".

Vierailija
30/56 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn vaan Stockalla :) aivan sama mitä muualla ruoka maksaa

Vierailija
31/56 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ostoskorin perusteella S-kaupat ovat halvimmat. Prisma vielä hitusen edullisempi kuin S-Market, samoin Prismojen kesken hintaerot saattavat olla suuria. Yleisesti ottaen isompien paikkakuntien isot Prismat ovat olleet edullisempia kuin pienemmät Prismat.

Jos ostan kaikki tuotteet samasta paikasta, niin valintani on S-kaupat. Jos taas mulla on aikaa ja viitseliäisyyttä, voin hakea yhden satsin kaapintäydennystä Prismasta, toisen Cittarista ja kolmannen Lidlistä, siis eri päivinä tietysti. Kaikista ostan sitä, mikä siellä on edullisinta ja parasta hinta-laatusuhteeltaan ja mitä meillä tykätään käyttää. Kaikki em. kaupat on parin kilometrin päässä kodistani, joten sinänsä bensakuluja ei tarvitse niin tarkasti laskea, kauppaan voi poiketa samalla kun on muilla asioilla tai vaikka kylässä siellä suunnalla.

Lidlissä en tykkää käydä pelkästään, koska valikoima on mun makuun turhan rajallinen, eikä sieltä saa kaikkia mun preferoimia merkkejä. Toki toikin on varmaan tottumiskysymys. Samoin Lidlissä harmittaa se, että liian usein kohdalle on sattunut homeinen tai muuten epäkelpo tuote, jonka olen huomannut vasta kotona.

Vierailija
32/56 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että tänään tuo 2kpl suippopaprikapaketti 200g maksaa myymälälle 1.14€

Vierailija
33/56 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 17:33"]

Olen kuullut S-ryhmän aluepäälliköltä (oli koululla luennoimassa), että S-ryhmän tuotteet ovat tasaisesti edullisempia kuin K-kaupan tuotteet. Mutta koska K-kaupalla tarjouskampanjat niin se laskee ostoskorin hintaa K-kaupoissa. Eli ostoskorit maksaisi siis saman verran molemmissa ryhmissä. Mitä mieltä av?

[/quote]

Olisiko tämä yhden tuotteen vertailu suuntaa antava: Valion rasvaton luomumaito yksi litra Prismassa 1,49 e, CM:ssa 1,69 e ja K-marketissa 1,99 e. Lidlistä ei löydy. Jos siis tölkki päivässä menee, niin Prisma vs. K-market tekee noin 180 euroa vuodessa.

[/quote]

Onhan lidlissä luomumaitoa. Lappaan sitä viikottain kotiin. Löytyy soijamaidon vierestä, sellainen vihreä purkki 0,89€/litra. Yli puolet halvempi kuin k-marketissa.

Vierailija
34/56 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sellainen perstuntuma, että k- ja s-marketit kalliimpia kuin cm ja prisma, prisma ehkä halvempi kuin cm, mutta cm:ssä paljon laajemmat ruokavalikoimat. Käydään yleensä cm:ssä ja Lidlissä, osuuskauppa meillä boikotissa.

Vierailija
35/56 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl on edullisin, sen jälkeen Citymarket ja Prisma kallein, näin täällä missä minä asun.

Lildissä kaikki on edullista verrattanut kahteen muuhun, huonona puolena se että ihan kaikkia juttuja ei saa Lidlistä, mutta valikoima on kuitenkin parantunut koko ajan.

Citymarketissa ja Prismassa hinnat ovat n. suunnilleen samaa tasoa, jos toisessa tuote A on edullisempi niin sitten toisessa tuote B =n. saman verran maksaa se "ostoskori" kokonaisuudessaan molemmissa.

Mutta Citymarketin valtti on tarjoukset, siksi siellä käyminen on edullisempaa. Varsinkin hevi-osastolla on aina edullisempaa mitä Prismoissa, joskus hinnat pesevät jopa Lidlin hinnat (esim. silloin kun 1€/kilo/pussi/kpl vihanneksia&hedelmiä tarjouskampanja menossa). Samoin jos haluaa ostaa vaikka juuston, mutta ei ole niin väliä onko se kermajuustoa, emmentaalia, goudaa, edamia vai mitä, niin aina on joku hyvä juusto Citymarketissa tarjouksessa.

Prismassa ei tarjouksia ole, toki sitä kuuluisaa bonusta kertyy... Mutta itse laskin ettei se kannata, en maksa  enemmän ruuasta siksi että saan kympin kuussa bonusta, koska bonus ei todellakaan kata sitä summaa minkä enemmän maksan ostoksistani asioimalla S-ketjussa.

Vierailija
36/56 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verrattiin kaverin kanssa S-ryhmän ja Keskon kanta-asiakasjärjestelmän kannattavuutta puolen vuoden ajalta. Mä käytän lähinnä vain Keskon liikkeitä ja kaveri taas SOK:ta, kulutustottumuksemme ovat hyvin samankaltaiset ja rahaa molemmat köyttivät verrattain saman verran ja suurin osa ostoksista keskittyi minulla Citymarketiin ja kaverilla Prismaan. Plussatarjouksien ja tilille rahana maksettavien plussabonusten yhteenlaskettu summa meni kirkkaasti ohi kaverin keräämistä S-bonuksista yms eduista. Minä jäin siis "voittajaksi" vertailussa - ostokset tulevat edullisemmaksi Citymarketissa kuin Prismassa.

Lidl on toki halvin ja selvää säästöä, vaikka saisi mitä plussia ja bonuksia toisaalta. Tosin olen monen muun kommentoineen kanssa samoilla linjoilla Lidlin "miinuspuolista" eli suppeasta valikoimasta jne.

Keskon pikkukaupat ovat mielestäni huomattavastikin kalliimpia kuin S-ryhmän vastaavat. Citymarket on kuitenkin hinnoissa edullisempi kuin Prisma. Nämä siis tuloksina omassa hintavertailussani Turussa.

Ts. isot ostokset kannattaa tehdä Keskon hypermarketissa, yksittäiset maidot yms. pikkuostokset SOK:n pikkuliikkeistä.

Vierailija
37/56 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tajua tätä valitusta Litukan pienestä valikoimasta.. Kuinka monta sorttia salaattia, porkkanaa, ketsuppia, makaroonia tai mitä tahansa oikeasti tarvitaan?!? Jos haluat vain "tietyn" merkin tuotteita, on sitten vain mentävä ko kauppaan. Itse käyttäny 99,8% Lidliä viimeset 7 vuotta, eikä ole tarvinnu kyllä mistään luopua. Tuo 0,2% tulee vuotuisesta maksalaatikosta, jonka haen sittarista, koska sen on sitten pakko olla Saarioista.

Järki käteen ihmiset! Jos säästät, kuten Tuttavani (4lapsinen perhe), jokaisella ostokäynnillä 50-80€ kun käyvät Lidlissä niin tarviiko sitä enempää miettiä? Jos et sitten ole tuhatnääri eikä rahanmenoa tarvi murehtia. Silloin olet kyllä muutenkin väärässä paikassa itkemässä kaupan maito hinnoista...?

Vierailija
38/56 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 09:29"]

Mä en kyllä tajua tätä valitusta Litukan pienestä valikoimasta.. Kuinka monta sorttia salaattia, porkkanaa, ketsuppia, makaroonia tai mitä tahansa oikeasti tarvitaan?!?

[/quote]

Minusta noita salaatteja ja vihanneksia, hedelmiä yms on ihan tarpeeksi Lidlissä, ei niistä ole mitään puutetta. Ja varsinkin ne on hurjan paljon halvempia kuin muissa kaupoissa. Ostan Lidlistä aina tietyt tuotteet, mutta en käy siellä kovin usein. Eli karkit on vaikea tilanne: lapset tilaavat namipäiväksi aina tietyt herkkunsa ja niitä ei saa Lidlistä. Ja nyt kysymys Lidlin tuntijoille: onko saatavilla laktoositon maitojuoma kohtuuhintaan? Pirkalla sen hinta on kai jotain 1,5 euron luokkaa (kun Valion on kai 2,5 euroa??). Tuo laktoositon rasvaton maitojuoma on perheemme suuri ja tärkeä menoerä, se mistä sen saa edullisesti, on hyvä pulju =).

Entä hyla-pehmeä maitorahka, onko Lidlillä oma sellainen, kuten Pirkalla? Mä en siis tiedä, kun en kovin usein käy, mutta haluaisin käydä useammin.

Lidlin mausteet on menneet alas päin. Ennen sai isossa lasipurkissa kuivattua persiljaa, tosi hyvälaatuista. Enää ei saa mitään persiljaa kuivattuna. Ja monet muut mausteet puuttuu =(.

Vierailija
39/56 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vuosia seurannut hintoja, lähinnä s- ja k-kauppojen osalta. Yhteen väliin talletin kuitit ja laitoin hinnat vihkoon ylös, ihan mielenkiinnosta. Ja tulos oli se, että pitäisi joka ostoskerta (käyn kaupassa 2 kertaa viikossa) käydä molemmissa, sillä tietyt tuotteet olivat halvempia prismassa, toiset cittarissa. Meillä ainakin esim. broilerit on cittarissa usein tarjouksessa, prismassa ei koskaan. Kasvikset ja hedelmät on kutakuinkin samanhintaisia, prismassa luomubanskut on halvempia, cittarissa luomutomaatit. Kasvisten laatu on cittarissa kyllä huikeasti parempi.

Liha ja kala on prismassa hieman halvempaa, mutta cittarissa on todella hyviä tarjouksia. Maitotuotteet on prismassa halvempia ja niissä on parempi valikoima. Prisman lihatiski on lähinnä vitsi, jos vertaa cittarin vastaavaan. Kalat on molemmissa yleensä yli-ikäistä ja suunnilleen samanhintaista.

Lidlissä käyn harvoin, koska siellä ei ole juuri mitään luomua ja ostan sitä aika paljon. Nyt kuulin, että sinne on tulossa joku uusi kalasysteemi, se pitää käydä tsekkaamassa. Lidlin hinnat ovat kyllä alkuajoista nousseet todella paljon ja sen mitä olen huomannu, ei monikaan tuote ole juuri tai lainkaan halvempaa kuin sama  tuote muualla. Ehkä siellä jotkut saksalaiset makkarat yms on halpaa?

Vierailija
40/56 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä onko S-kaupoissa oma Rainbown laktoositon rasvaton maitojuoma, kuten Pirkalla? Ja oma hyla-pehmeä maitorahka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä