Maskit otettava käyttöön myös päiväkodeiassa! Nyt kielletään hoitajia käyttämästä
Päiväkodin työntekijöitä on kielletty käyttämästä maskia. Se ei kuitenkaan enää ole perusteltua, koska lapset näkevät maskeja kadullakin ja tottuvat niihin jo. Maskit eivät ole pelottava asia. Työturvallisuusriski ja epäeettistä on sen sijaan kieltää työntekijöitä käyttämästä maskeja!
Kommentit (92)
Luin erästä varhaiskasvatuksen henkilökunnan facebook-ketjua ja siinä sadasta vastaajasta vissiin kaksi taisi olla maskien puolesta. Mikä oli vähän hämmentävää minusta, että olivat noin vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla loppuu usko ihmiskuntaan.
Ymmärrättekö, että on pienelle lapselle todella tärkeää nähdä ihmisten kasvot? Varsinkin aikuisten, jotka heitä hoitaa.Koko tää korona on suuri huijaus.
Ihan aikuisten oikeasti.
Maailmalla lääkärit ja juristit ja tutkijat ovat järjestäytymässä nostamaan syytteitä, WHO on jo pesemässä käsiään koko paskasta. Mutta te tietämättömät ette tiedä mitään ja vielä haluaisitte dehumanisoida lapset tästä maasta. Tiedättekö kuinka ahdistuneita monet ovat jo nyt???Herätkää!!! Mikään tästä ei oo edes totta.
Media on se virus. Se todellinen virus, joka aiheuttaa ENITEN PAHAA. Koska te annatte sen aivopestä itseänne pelkoon ja aivan älyttömään käytökseen!!
Skitsofrenia ja mikä muu on diagnoosisi? Kannattaa tarkistaa lääkitys, selvästikään se ei ole nyt kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Luin erästä varhaiskasvatuksen henkilökunnan facebook-ketjua ja siinä sadasta vastaajasta vissiin kaksi taisi olla maskien puolesta. Mikä oli vähän hämmentävää minusta, että olivat noin vastaan.
Omituista
No olen pk. ssa töissä ja tuskin kukaan takuulla haluaa mitään maskeja.
Liian hankalaa ja älytöntä.
Voi Hallelujah sitä päivää, kun rokote tai lääke tulee markkinoille 🙏 vaikka minkä lepsian saisi, niin alkaa tuntua ettei mikään ole pahempaa kuin tämä koronatouhu. Kaiken kukkuraksi tämä hirveä maskivouhotus. Ensin oli wc-paperi, sitten maskit... Maski sitä ja maski tätä. Maski on tämän kaiken karvaisen vauhkoamisen kulminaatiopiste.
Olen hoitaja ja irtisanouduin päiväkodista,koska siellä ei saanut käyttää maskia. Kuulun riskiryhmään ja hoidan iäkästä omaistani. No, ollaan sitten työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Olen hoitaja ja irtisanouduin päiväkodista,koska siellä ei saanut käyttää maskia. Kuulun riskiryhmään ja hoidan iäkästä omaistani. No, ollaan sitten työttömänä.
uskomatonta mutta totta, että hoitajia kielletään suojaamasta itseään
Miten jossain taaperoryhmässä huolehditaan, ettei lapsi koske hoitajan maskiin? Siis kun lapsi on hoitajan sylissä?
Vierailija kirjoitti:
Olisitko saanut potkut, jos olisit maskia käyttänyt? Itse olisin mieluummin odottanut potkuja kuin irtisanoutunut.
Vuorovaikutus kärsii, lapsi tarvitsee suun ilmeet nähdäkseen millainen mieli toisella on, nähdäkseen miten sanat ääntyvät, jos maskit tulee päiväkotiin lasten vuorovaikutustaidot ja puheenkehitys viivästyy.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko päiväkodin työntekijöitä oikeasti kielletty käyttämästä maskeja?
Sairasta. Minä palaan töihin päiväkotiin marraskuussa ja näen jo mielessäni ne otsikot jossa työnantajaa syytetään laittomista potkuista.
Kuka HALUAA pitää maskia jos ei ole aivan pakko? Itse välttelen niin paljon kuin mahdollista, mutta kun työpaikalla liikkuessa on käytettävä. Mulla noita kuluu 20-30kpl / päivä kun niitä ei kahta kertaa saa käyttää ja otan sen naamalta kun esim. käyn vessassa, kopiokoneella tai on minuutinkin mahdollisuus olla käyttämättä ja sitten taas uusi naamalle kun lähdet liikkeelle. JA EN OLE terveydenhoito alalla, vaan ihan normi toimisto työssä.
En kyllä rupea pitämään maskia päiväkodissa töissä. Yksinkertaisesti liian pelottavaa lasten mielestä. En pysty kuvitella sellaista nyt yhtään. Muutenkin koko koronahomma on nyt mennyt liiallisuuksiin. Pitäisi riittää että eivät saa tuoda edes nuhaisena lastaan.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä rupea pitämään maskia päiväkodissa töissä. Yksinkertaisesti liian pelottavaa lasten mielestä. En pysty kuvitella sellaista nyt yhtään. Muutenkin koko koronahomma on nyt mennyt liiallisuuksiin. Pitäisi riittää että eivät saa tuoda edes nuhaisena lastaan.
Lapset näkevät nykyään maskeja jo kadulla ja kaupoissa ihmisten naamalla. Ja miksi sitten lapsille pidettäisiin naamiaisiakin, jos kerta naaman peittäminen on jotenkin pelottavaa? Eiköhän lapset totu.
Ihan turha vedota siihen että lapset kärsii. Lapsille uusi itseilmaisun muoto. Ninjago, ryhmähau ym maskeja lapsille. Jatkuvat naamiaiset! Kyse meidän aikuisten suhtautumisesta. Kun itse olemme innostuneita, lapsetkin ovat!
Isommille se on kiva "leikki".
Miksi kaikki pitää käydä pakon kautta ennen kuin tehoaa. Suositus, ottakaamme opiksi ennen kuin sulku tmv. Se oli ahdistavaa, onko jo unohtunut. Nyt asioiden pitäisi jo olla rutiinia, no panic.
Kyllä!