Paras paistinpannu?
Kehu hyvä tai hauku huonot, ärsyttää ostaa puolen vuoden välein kalliita pannuja, jotka menevät kohta pilalle. Onko mikään keraaminen pannu hyvä vai pitääkö ostaa valurautainen tai teräspannu?
Kommentit (29)
Ostettiin uudistettu Fiskars Kovanaama ja on kyllä ollut hyvä, tosin käytössä vasta vajaan vuoden, mutta sen veerran hyvä oli että ostettiin toinen pienempi myös.
https://www.prisma.fi/fi/prisma/fiskars-kovanaama-paistinpannu-30-cm
Oli vähän kynnystä ostaa tuollainen koska se vanhan Hackmannin Kovanaama ei ollut kova muuten kuin hinnaltaan.
Tollo kirjoitti:
Pannu kuin pannu säilyy, kun kohtelee sitä asianmukaisesti. Yhden pannun käsinpesuun menee max minuutti. Kuinka laiskoja te ihmiset voitte olla, että tungette nekin viemään tilaa sinne astianpesukoneeseen??????
Ei meillä ole ongelmana ollut pesu vaan se että pannujen pohjat vääntyilee käytössä joko kuperiksi tai koveriksi, eivätkä sen jälkeen enää lämpene kunnolla keraamisella liedellä, induktioliedellä varmaan toimisi vaikka vähän olisikin vääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
IKEAn 365 saa täältäkin äänen. Hinta alle 20e ja todellakin ollut hintansa arvoinen! Kaveri kehui pannua, mutta ajattelin sen olevan ihan pilipali, kuten tuohon hintaluokkaan usein ovat. Kun sitten Ikeassa pannuun törmäsin, niin se oli yllättävän "jykevä", joten päätin antaa mahdollisuuden ja kyllä kannatti! Ei ole hackmannkaan kestänyt lähellekään näin hyvin.
No se vanhan Hacmannin kovanaama olikin ihan paska, tämä uusi on paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Swiss diamond paras mitä mulla ollut
Samaa mieltä ollaan täällä. Tuo pannu on 2 vuotta jo kestänyt.
Pinnoitetut pannut on hyviä ruuan lämmittämiseen ja valurauta/teräs paistamiseen. Mikään pinnoite ei kestä pitkään paistamisessa vaadittuja lämpötiloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IKEAn 365 saa täältäkin äänen. Hinta alle 20e ja todellakin ollut hintansa arvoinen! Kaveri kehui pannua, mutta ajattelin sen olevan ihan pilipali, kuten tuohon hintaluokkaan usein ovat. Kun sitten Ikeassa pannuun törmäsin, niin se oli yllättävän "jykevä", joten päätin antaa mahdollisuuden ja kyllä kannatti! Ei ole hackmannkaan kestänyt lähellekään näin hyvin.
No se vanhan Hacmannin kovanaama olikin ihan paska, tämä uusi on paljon parempi.
Onko oikeasti jotain parempaa kuin ennen? Minä laitoin vanhan mallin kahdesti tehtaalle, kolmannen kohdalla luovutin ja vaihdoin tefaliin. Olen pessyt sitä koneessa, eikä ole siitä huonommaksi mennyt. Useammin kuitenkin käsin, kun vie niin paljon tilaa.
Valurautapannu on ainakin kestävin, se mummolta lapsenlapselle -tavara. Mitä keraamista kannattaisi kokeilla, jos tästä voimat vähenee eikä jaksa nostella valurautaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Swiss diamond paras mitä mulla ollut
Samaa mieltä ollaan täällä. Tuo pannu on 2 vuotta jo kestänyt.
Mun valurautapannu 30 vuotta eikä loppua näy,
Lidlin pannu on ollut kaikkein paras! Ja edullinenkin, mutta ei jatkuvasti saatavilla. On ollut se, jossa on tasainen pinnoite ja sitten toinen, jossa pieniä kuoppia. Molemmat hyviä.
Sellainen millä nainen saa valmistettua kunnon ruokaa.