Nyt tiedän, miksi ystäväni ovat "hyljänneet" minut.
Se johtuu ennakkoluuloista ja kateudesta.
Minun mieheni on uskovasta perheestä ( mies itse erosi kirkosta teini-iässä), mutta vanhemmat ovat yhä uskovia ja osa sukulaisistakin. Ystävilläni ennakkoluuloja uskovia kohtaan. Tämän palstan myötä olen tajunnut tuon asian :(
Olemme hyvin toimeentulevia ja minulla on mahdollisuus olla kotona lasten kanssa. Ei kiirettä töihin. Kateus siis nostaa päätään.
Tuossa syyt. Harmi, että monet ystäväni ovat niin kapeakatseisia :/
Kommentit (16)
Ja kaiken tämän päättelit av-tietojen perusteella. Just.
Jospa ne hylkäs siksi, että näet kaiken niin yksioikoisesti?
Siis oikeastiko ajattelet, että miehesi vanhempien arvot vaikuttavat siihen, onko joku sinun ystäväsi?
Kaikki työssäkäyvät äidit eivät käy työssä siksi, että taloudellisesti ei olisi mitään mahdollisuuksia olla kotona. Näihin valintoihin vaikuttavat monet muutkin asiat.
Niin, vai syyllistyitkö siihen että miehesi tavattuasi unohdit kaverisi pariksi vuodeksi ja ihmettelet, miksei sinua kukaan enää kaipaa...?
Kaltaiseni ei-uskovainen ihminen pitää uskovaisia ihmisiä hulluina, tai jos ei nyt ihan hulluina niin tärähtäneinä ja fanaattisina ihmisinä joitten kanssa ei halua olla missään tekemisissä.
On aivan käsittämätöntä se miten puheet ja teot on ristiriidassa, ollaan muka suvaitsevaisia, mutta ei olla sitä oikeasti ollenkaan. uskotaan itse johonkin tuhansia vuosia vanhaan kirjaan ja pidetään kaikkea mitä siellä sanotaan absoluuttisena totuutena. Tai oikeastaan pidetään totuutena tulkintaa tuosta kirjasta. Kaikki siellä sanottu on sen ajan ajatuksia ja kuvastavat sen ajan tilannetta, ja edelleen niistä tulkittua totuutta pidetään jumalan sanana, vaikka se sotii kaikkea täysjärkisyyttä ja suvaitsevaisuutta vastaan.
Eipä ole ihme jos kaverisi ovat varuillaan miehesi kanssa, siellä se jossain varmaan elää hänenkin sydämessään uskovaisten opetukset asioista.
Ei tarvita enää pappia paasaamaan helvetin kirouksista, se aika on ollutta ja mennyttä.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 12:27"]
Se johtuu ennakkoluuloista ja kateudesta.[/quote]
Niin, sinun ennakkoluuloistasi. Ei ystävät tuosta vain "hylkää", kyllä siinä voi ihan itsekin peiliin katsoa.
Hyvän ystäväni appi on pappi, oli jopa hesarissa aikoinaan kun kieltäytyi työskentelemään naispappien kanssa. Muutenkin papin ajatustaso on hyvin yksinkertainen, mies on paras ja nainen on onnellinen jos hänellä on mies.
Arvaa mitä tämä on vaikuttanut meidän ystävyyteen ? Ei millään tavalla.
Jos joku jättää sinun ystävyyden, suosittelen katsomaan peiliin.
Suoraan sanoen viestistäsi paistaa itsekeskeisyys ja ylemmyydentunto.
Jos käyttäydyit aikanaan ystäviäsi kohtaan, kuten nyt kirjoitat, en yhtään ihmettele, ettei sulla ole enää ystäviä.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 12:33"]Kaltaiseni ei-uskovainen ihminen pitää uskovaisia ihmisiä hulluina, tai jos ei nyt ihan hulluina niin tärähtäneinä ja fanaattisina ihmisinä joitten kanssa ei halua olla missään tekemisissä.
On aivan käsittämätöntä se miten puheet ja teot on ristiriidassa, ollaan muka suvaitsevaisia, mutta ei olla sitä oikeasti ollenkaan. uskotaan itse johonkin tuhansia vuosia vanhaan kirjaan ja pidetään kaikkea mitä siellä sanotaan absoluuttisena totuutena. Tai oikeastaan pidetään totuutena tulkintaa tuosta kirjasta. Kaikki siellä sanottu on sen ajan ajatuksia ja kuvastavat sen ajan tilannetta, ja edelleen niistä tulkittua totuutta pidetään jumalan sanana, vaikka se sotii kaikkea täysjärkisyyttä ja suvaitsevaisuutta vastaan.
Eipä ole ihme jos kaverisi ovat varuillaan miehesi kanssa, siellä se jossain varmaan elää hänenkin sydämessään uskovaisten opetukset asioista.
Ei tarvita enää pappia paasaamaan helvetin kirouksista, se aika on ollutta ja mennyttä.
[/quote]
no sinä se vasta suvaitsevalta ja täysjärkiseltä kuulostat :D
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 12:52"]
[/quote]
Suvaitsemattomuutta ei tarvitse suvaita, ei edes uskovaisilta vaikka miten väittäisivät olevansa suvaitsevaisia.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 12:52"]
[/quote]
Suvaitsemattomuutta ei tarvitse suvaita, ei edes uskovaisilta vaikka miten väittäisivät olevansa suvaitsevaisia.
[/quote]
Viittasinkin lähinnä tuohon hulluksi ja tärähtäneeksi sanomiseen. Suvaitsevainen ihminen ei käytä tuollaista kieltä kuin yksilöistä, ei kokonaisista ihmisryhmistä, koska tietää että yhden ominaisuuden perusteella ei voi yleensä tehdä minkäänlaisia yleistyksiä.
Saattaa hyvinkin olla totta. Suomalaiset ovat juuri noin kapeakatseisia. Minä olen menettänyt ystäviä siksi että he eivät tykkää uusista ystävistäni. Muutama sanonut suoraan. En ymmärrä miten se liittyy siihen etteivät uudet ystävät ole edes paikalla. Ilmeisesti joku itsetunto-juttu.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 12:33"]Kaltaiseni ei-uskovainen ihminen pitää uskovaisia ihmisiä hulluina, tai jos ei nyt ihan hulluina niin tärähtäneinä ja fanaattisina ihmisinä joitten kanssa ei halua olla missään tekemisissä.
[/quote]
Ootsä ihan tosissasi? XD
Jos ystävä hylkää ystävän miehen vanhempien uskomuksen vuoksi, luulen ettei ne koskaan olleetkaan ystäviä.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 12:52"]
[/quote]
[/quote]
"Suvaitsemattomuutta ei tarvitse suvaita" kuulostaa korvaani paradoksaalisen aggressiiviselta. Voisi asian ilmaista sitä jaloluontoisempaa mielenlaatua hieman paremmin esille tuodenkin.
Kiinni jäin.