Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä syyhypunkki vai kuvittelenko vain????? Apua :(

Vierailija
07.01.2014 |

Olin mökkireissulla joulu-uv aikana minkä jälkeen palasin kotiin ja huomasin toisessa jalkapöydässä 3 pientä näppyä/pistettä.

Googlasin ja todennäköisin syy on syyhypunkki. Kukaan ei ole ilmoittanut mökkiläisistä että heillä olisi syyhypunkki, itse kuitenkin olin yhtenä yönä yövierailulla muualla (hyi minua, 26v sinkkunainen...), joten olisiko punkki voinut tulla sieltä. Pilkun ilmestyivät siis n. 5pvä yö vierailun jälkeen, tai silloin ne huomasin.

Minulla on ollut syyhypunkki n. 6v sitten kun sain sen sukulaisperheestä jossa olimme yötä silloisen poikakaverini kanssa. Heille se oli vissiin tullut tarhasta. Tuolloin luulin säärieni kutiavan koska olin kiireessä sheivannut sääret kuivana, mutta sitten sukulaiset ilmoittivat syyhypunkista ja poikakaveriltani löytyi selvät merkit taudista (näppyjä down there) ja hoidimme vaivan nix-voiteella.

Nyt kuitenkaan minulla ei ollut mitään kutinaa näppyjen lisäksi, mutta  panikoin ja menin ostamaan voiteen. En löytänyt mitään käytäviä esim. jaloista tai käsistä vaikka kirkkaalla valolla tiirailin. Pesin vaatteet, lakanat ennen ja jälkeen voiteen laiton, peitto ja tyyny 100 asteisessa saunassa monta tuntia, petari pakkasessa yön yli, sänky imuroitu ja matkalla käytössä olleet vaatteet olivat karanteenissa yli 3pvä. Myös kengät  ja hanskat, huivit olivat kuumassa saunassa petivaatteiden kanssa. Ulkotakki myös karanteenissa.

Nyt hoidosta on kulunut 4  päivää ja kutina on todella alkanut. Aiemmin luulin kuvittelevani mutta koko päivän on reisiäni kutittanut ihan saatanallisesti. Ja itseasiassa kylkiä myös. En kai minä tätä enää kuvittele. Mietin nyt, että onko tämä edelleen syyhypunkkia vai eikö hoito tehonnut? Voidetta ei mennyt koko pakettia, ehkä juuri ja juuri puolet, vaikka koitin huolellisesti levittää koko kroppaan. Minulla on talvisin kuiva iho ja se jonkin verran kutiaa mutta ei näin paljon. Viime aikoina olen sheivannut jalkojani (siis ihan reisiäkin) ihan kyllä kosteaa ihoa ja vaahdon kanssa ja rasvannut sen jälkeen, reisissä on ärtynyt kohta koska olen tänään raapinut ihoa pitkin päivää...

Osaatteko auttaa? Itse asun onneksi (no tässä tilanteessa onneksi) yksin, joten muilta en ole tartuntaa voinut saada takaisin. Voisiko vika olla huonosti läpiviedyssä hoidossa? Sainkohan levitettyä ainetta koko selkään ihan kunnolla, laitoinko voidetta liian vähän? Käytin hanskoja seuraavana päivänä kun ne olivat  olleet 80-100 asteisessa saunassa n. 3h.

Pitäisikö minun tehdä nyt samantien uusi hoito, vai odotanko perjantaihin kun on kulunut viikko?

Auttakaa :(

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 = 6

Vierailija
22/26 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, nyt siis suihkuun ja kunnon kosteusvoiteet niskaan! Perjantaina taidan vetää nix kuurin loppuun ihan varalta...... varsinkin jos kutina ei lopu!!!!!!

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 23:48"]

Okei, nyt siis suihkuun ja kunnon kosteusvoiteet niskaan! Perjantaina taidan vetää nix kuurin loppuun ihan varalta...... varsinkin jos kutina ei lopu!!!!!!

-ap

[/quote]

Joo mutta varaudu tosiaan siihen, että se voi olla se itse Nix joka kutinaa aiheuttaa. Eikä mitenkään lyhytaikaisesti. En muista miten pitkään mä kutisin sen kuurin jälkeen (vai olisiko peräti kahteen otteeseen sen laittanut ohjeen mukaan), mutta olin yllättynyt että niinkin kauan. Menin lääkärille juuri siksi kun kutina ei lakannut ja lääkäri sitten sanoi, että se voi olla vaan se aine joka kutittaa, vaikka sen laittamisesta olikin aikaa.

6

24/26 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhyn Hoitoon - http://shуtobuy.fi

Vierailija
25/26 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkki kutina on osittain pistely kutinaa ja kyllä kaikkien iho ei näytä samalta. Se tuntuu juuri siltä ,kuin nahkasi alla liikkuu jokin ja kyllä silloin se on syyhypunkki.

Vierailija
26/26 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pistelykutinaa ja iholla kävelyn tunnetta esiintynyt vaikka viimeisestä Stromectol-annoksesta on jo kuusi päivää. Kutina valvottaa öisin ja häpyhuulet pakaravaon kera tulessa.. Tosin kutinaa esiintyy ihan kaikkialla. Olen kokeillut lääkitä kutinaa 2,5 mg:n kortisoniannoksella (suun kautta), mutta vaihtelevin tuloksin. Kauan tämä kutina oikein kestää? Olo on todella kurja :(

Osa rasvoista vain pahentaa kutinaa, eikä setiritsiini auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän