Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oraksen vuotava bideesuihku vuokra-asunnossa

Vierailija
12.10.2020 |

Kyseessä isompi vuokrayhtiö ja heidän mukaan jos vuoto häiritsee voi asukas itse ostaa uuden suihkuosan... Eihän tuo paljoa maksa mutta onko tuo nyt ihan kohtuullista?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo normaalisti kuuluu vuokranantajalle.

Vierailija
2/66 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oras bideesuihkun tyyppiominaisuus. Voit itse korjata tiivistämällä.

Mä sain Orakselta uuden ilmaiseksi, kun reklamoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lavuaari kaukana? Itse pidän tota suihkupäätä lavuaarissa, koska vuotaa.

Vierailija
4/66 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat sitten mukaan kun muutat pois ..

Zinc

Vierailija
5/66 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kokoonpanossa joku taas kasannut bidesuihkuja liian vähäisellä vaseliinilla.

Tiedän tämän, olen ollut oraksella kokoonpanossa muovipuolella -80 luvun loppupuolella.

Minun kokoamat bidesuihkut eivät vuotaneet, kun laitoin tarpeeksi vaseliinia kokoamisvauheessa.

Ne tiivisteet pitää voidella hyvin sen sisällä kulkevan putken päihin etteivät mene ruttuun, kun niitä lyödään kasaan.

Vierailija
6/66 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oras bideesuihkun tyyppiominaisuus. Voit itse korjata tiivistämällä.

Mä sain Orakselta uuden ilmaiseksi, kun reklamoin.

Miten tuo tiivistäminen käytännössä tapahtuu, onko jossain ohjeita?

Vierailija
7/66 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatko itse kulutuksen mukaisen vesimaksun? Luulisi taloyntiötä kiinnostavan ylimääräiset vesimaksut, saati sitten mahdollinen vesivahinko.

Vierailija
8/66 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo ei ole jonkun aiemman asukkaan itse jälkiasentama, niin kyllähän nuo vesikalusteet yleensä taloyhtiön vastuulle kuuluu. Ota yhteyttä isännöitsijään. Todennäköisesti tuo on korjattavissa niin, että huoltomies tulee vaihtamaan uuden tiivisteen. Toki riippuu siitä, mistä kohtaa vuotaa-

Vierailija
9/66 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu vuokrslaisen vastuulle. Kuluva osa, ei kannata yrittää korjata, biltemassa ja puuilossa kahva vähän yli kympin. Kestää niinkuin oraksenkin, pari vuotta.

Vierailija
10/66 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita vuokranantajalle että vesikalusteet on taloyhtiön vastuulla, joten annat vuotaa, koska ilmoitat asiasta vain kerran.

Vierailija
11/66 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkuletkua ei saa taittaa, laitan aina telineeseen.

Vierailija
12/66 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa 22 euroa, pääset helpolla kun vaihdat itse. Itellä alkoi myös vuotaa kytkimen juuresta. Ei sitä jaksa lavuaarissa pitää.

Vierailija
13/66 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesikalusteet kyllä kuuluu vuokranantajalle, sanoo muut mitä hyvänsä. Kokeile vaihtaa tiiviste, sillä yleensä ratkeaa.

Vierailija
14/66 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilmoitin vuokranantajayhtiölle, sieltä todettiin, että ei kuulu heille. Näytettiin vastuunjakotaulukko, jossa vesikalusteet kuuluivat asukkaan vastuulle. Asia selvä, hankin uudet tilalle ja poislähtiessä palautin vanhat ja vuotavat. Tuli lasku rikkinäisistä vesikalusteista ja vastasin pari vuotta aikaisemmin saamallani meilillä, jonka mukaan vesikalusteet ovat asukkaan ja totesin, että ei ole tullut välillä ilmoitusta siitä, että muutitte mielenne. Otin omat mukanani.

Vierailija
15/66 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistuskämpässä putkiremontissa lisättiin vakioksi silti asukkaan itsensä vaihdettava. Ja vuoti  3 vuoden jälkeen kuten Orakset yleisesti.

Vierailija
16/66 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin sellaisen itse. Voihan vanhan pään vaihtaa takaisin kun lähtee. En jaksa sitä huoltomiehen odottelua ja sen sotkemista asunnosta. Yleenskkin ne saa aikaa järkyttävää sotkua. 

Vierailija
17/66 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme ettei Suomen vienti vedä kun tällaista vuotavaa paskaa vaan tehdään, ulkomailla sellaista ei siedetä.

Vierailija
18/66 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme ettei Suomen vienti vedä kun tällaista vuotavaa paskaa vaan tehdään, ulkomailla sellaista ei siedetä.

Eikä ihme, että kosteusvahingot yleistyvät asunnoissakin. Mitenkähän monen kodin homeongelmalta oltaisiin vältytty, kun oltaisiin huollettu bideen tiivisteet ajoissa?

Vierailija
19/66 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ihme, että kosteusvahingot yleistyvät asunnoissakin. Mitenkähän monen kodin homeongelmalta oltaisiin vältytty, kun oltaisiin huollettu bideen tiivisteet ajoissa?

Suomessa ei näköjään päästä sen neuvostoliitto -laadun yläpuolelle milloinkaan :/

Vierailija
20/66 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta 22,90e Oraksen bideesuihkupää, helppohan se on vaihtaa, toki tämänkinveroinen rahanmeno harmittaa. Taidan purkaa tuon entisen ja katsoa saisiko sen kunnostettua esim. mahdolliset tiivisteet uusimalla, jos varaosia edes löytyy, ja jos sen onnistuu rikkomatta purkamaan. Niin, ja vielä kasaamaankin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän