Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Allekirjoitusten todistajat

Vierailija
12.10.2020 |

Mistä voin saada kaksi todistajaa todistamaan allekirjoitukseni? Eivät saa olla sukulaisia, enkä ystäviä halua tähän hommaan. Voiko esim. Yhteispalvelupisteestä saada todistajat?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli tämä ongelma, kun tein testamentin. Kysyin sellaiselta järjestöltä, joka luullakseni auttaa asunnottomia tai muita ihmisiä, joilla on ongelmia. Järjestöllä on kahvila ja jotakin muutakin toimintaa, vaikka en tiedä siitä sen enempää, olen vain nähnyt kahvilan kaupungin keskustassa ohi kulkiessani. Paikan johtaja ja työntekijä todistivat allekirjoitukseni testamentissa. Kaipa he päättelivät, että olen täysissä järjissäni, kun esitin heille asian.

Edustavatko he siis testamenttilahjoituksen saajaa? Mahtavatko kelvata todistajiksi?

Eivät tietenkään.

Vierailija
42/45 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eivät tietenkään edusta saajaa. Täysin tuntemattomia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma. Tekisin itse edunvalvontapaperin mutta mistä saa allekirjoituksen todistajat?

Vierailija
44/45 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maistraatista. Maksanee joitakin pennosia.

Anteeksi, siis digi- ja väestötietovirastosta. En varmaan ikinä opi tätä uutta nimihirvitystä.

Ei onnistu. Julkinen notaari ei toimi dokumentin todistajana eivätkä myöskään viraston työntekijät tee sitä.

Höpö höpö siinä. Meeppä ddvv:n sivuille ja katso! Voi varata ajan juuri tota varten,

Olet väärässä. Sivuilla sanotaan nimenomaan näin: "Huomaa, että julkinen notaari ei voi toimia todistajana testamentissa eikä edunvalvontavaltakirjassa."

Julkinen notaari voi todistaa oikeaksi ainoastaan sinun oman allekirjoituksen, kun käyt siellä henkilökohtaisesti.

Vierailija
45/45 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan allekirjoita mitään tietämättä mikä on parerin sisältö. Voihan se olla, että testamentti onkin yhtäkkiä velkakirja.